kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۶۵۹
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷

جشنواره بین‌المللی رادیو آغاز شد(اخبار ادبی و هنری)

آئین افتتاح چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا، صبح روز گذشته در ساختمان شهدای رادیو در جام جم برگزار شد.



به گزارش خبرنگارکیهان، در آیین افتتاح این جشنواره، معاون صدای رسانه ملی، جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری کشور، مدیران شبکه‌های رادیویی، برنامه‌سازان و کارکنان رادیو حضورداشتند. نورالدین جعفری دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو با بیان اینکه برگزاری این نوع جشنواره‌ها به برنامه‌سازی در رادیو کمک کرده و باعث ارتقاء مهندسی ساختار و محتوای‌ برنامه‌های ‌‌شبکه‌های رادیویی خواهد شد افزود: خوشبختانه در این دوره از جشنواره استقبال خوبی از سوی برنامه‌سازان صورت گرفته و بیش از ۶۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.
وی همچنین افزود: در این دوره از جشنواره بین‌المللی رادیو و اجلاس جهانی صدا فرصتی فراهم شده تا متخصصان حوزه پژوهش با ما همکاری کنند و امیدواریم که برنامه‌سازان از نتایج این پژوهش‌ها بهره بگیرند و برنامه‌های پژوهش محور تولید کنند.
محمد اخگری دبیر ششمین اجلاس جهانی صدا نیز با برشمردن دوران جدید صدا در عصر رسانه‌های نوین گفت: بهره گرفتن از ظرفیت تعاملی اینترنت، انتشار محتوای تولیدی کاربران در بستر پادکست و ارائه خدمات، ازجمله این موارد است.
وی ادامه داد: رادیو عرصه‌های تازه‌ای در فضای میان رسانه‌ای تجربه خواهد کرد و عصر شبکه از اهمیت صدا نکاسته است.
 در مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی رادیو جوایز بخش اول نیز اهدا شد.
همچنین در بخش ویژه این جشنواره از خانواده‌های شهدای رادیو تقدیر به‌عمل آمد.