kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۱۹۵
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲
رئیس‌ سازمان برنامه و بودجه:

مابه التفاوت نرخ ارز در سال آینده به مردم پرداخت می‌شود

رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه به حدود ۱۶ میلیون خانوار بسته‌های ۲۰۰ هزار تومانی جبرانی پرداخت شده است، گفت: مابه‌التفاوت نرخ ارز در سال آینده به مردم بازگردانده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدباقر نوبخت با بیان اینکه هر مابه التفاوتی که از بحث تغییر قیمت ارز از ابتدای سال آینده حاصل شود به مردم اختصاص می‌یابد، افزود: حدود ۱۴ میلیارد دلار ارز به کالا‌های اساسی اختصاص یافته که مبلغ ریالی آن حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان می‌شود و دولت حاضر شده این مابه‌التفاوت را از واردکنندگان و تولیدکنندگان دریافت نکند به شرط اینکه قیمت کالا‌ها نیز افزایش نیابد.
رئیس‌سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه اقدام دیگر دولت برای حمایت از سفره مردم و عدم افزایش قیمت کالا‌های اساسی موضوع مابه التفاوت ارز پتروشیمی‌ها بود، افزود: تاکنون 4500 میلیارد تومان از مابه‌التفاوت نرخ ارز به صورت بسته کمک‌های ۲۰۰ هزار تومانی توزیع و به حدود ۱۶ میلیون خانوار و پنجاه میلیون نفر بسته‌های ۲۰۰ هزار تومانی جبرانی پرداخت شده است.
این عضو کابینه دولت دوازدهم، تصریح کرد: سال آینده هر مابه التفاوتی از نرخ ارز برای دولت حاصل شود تمام آن به مردم بازگردانده می‌شود.