kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۰۳۵
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
با حضور وزیردفاع صورت گرفت

بهره‌برداری از ۵ طرح جدید در حوزه مواد پیشرفته و انرژی دفاعی

همزمان با آغاز دهه پنجم انقلاب و به همت و تلاش شبانه‌روزی متخصصین و دانشمندان حوزه انرژی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم‌ها 5 طرح صنعتی تحقیقاتی سازمان توسعه منابع و انرژی با حضور وزیر دفاع، به بهره‌برداری رسید. طرح تولید فلز آنتیموان، طرح بازیافت باتری‌های لیتیومی، طرح نیمه صنعتی تولید LFP، طرح صنعتی تولید گاز هلیوم و طرح تولید سوخت‌های آلی فسیلی، طرح‌های افتتاح شده بودند.




امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم با بیان اینکه وزارت دفاع رسالت خود را حمایت قاطع از تحقیقات کاربردی و شبکه همکاران نخبه و شرکت‌های دانش بنیان می‌داند، گفت: سازمان توان با برخورداری از ظرفیت‌های صنعتی مبتنی بر فناوری روز به عنوان مرجع اصلی تامین نیاز انرژی دفاعی و به تبع آن تأمین مواد پیشرفته معدنی نیروهای مسلح، حرکت رو به رشدی داشته و خدمات شایسته‌ای هم به بخش‌های صنعت کشور عرضه کرده است.
به گزارش تسنیم، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تقدیر از صنعت گران و محققان سازمان توسعه منابع انرژی، بیان داشت: این گروه همواره با بکارگیری نیروهای متخصص و زبده و با بهره‌گیری از دانش و فن آوری روز دنیا سعی در بهینه‌سازی فرآیندهای موجود و ارایه محصولات جدید براساس استانداردهای بین‌المللی کرده است و با ثبت چندین اختراع و نوع آوری و تقدیرنامه از جشنواره‌های مختلف خدمات ارزنده‌ای در جهت رشد و تعالی کشور ارائه کرده است. وی با‌اشاره به اینکه از آنتیموان در طیف وسیعی از صنایع استفاده می‌شود، اظهار داشت: مهم‌ترین کاربرد جهانی آنتیموان مصرف آن به عنوان فلز اولیه در تولید انواع باتری‌های معمولی و هیبریدی با سایر آلیاژهای فلزی مانند سرب است. امیر حاتمی با بیان اینکه تأمین هلیوم مایع در صنعت کشور و برخی از تجهیزات مهندسی پزشکی یک موضوع مهم است، گفت: با تولید هلیوم مایع در مجموعه سازمان توان وزارت دفاع نیازهای داخلی به این محصول راهبردی و تحریمی کاملاً مرتفع خواهد شد. گفتنی است، کلیه مراحل طراحی، اجرا و تجاری‌سازی این طرح‌ها با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و توسط متخصصین سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع و مراکز علمی و دانشگاهی صورت گرفته است.