kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۰۳۱
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶
با حضور خانواده شهدا و فرماندهان ارشد نظامی

مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی زاهدان برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی جاده خاش زاهدان روز گذشته با حضور جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح در حسینیه ستاد نیروی زمینی سپاه در تهران برگزار شد.




در این مراسم که با حضور سرلشکر سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار شیرازی رئیس‌دفتر نظامی فرمانده کل قوا ، حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات و جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح برگزار شد، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه طی سخنانی اظهار داشت: این روزهای رایحه شهادت حافظان حریم امنیت و نوامیس و ملت ایران اسلامی در شهرها و‌ کوچه‌های کشور پیچیده است.
سردار سلامی ادامه داد: جامعه ما به واسطه شهادت به بقاء عزتمندانه رسیده است، شهادت منبع عظیم تولید قدرت ما است و به ما عزت می‌بخشد و به ما درس می‌دهد که باید برای پیشرفت و پیروزی در راه خدا بایستیم.
وی تصریح کرد: ما همواره به شهادت افتخار می‌کنیم و بدون شهادت پیروز می‌شدیم، وقتی ملتی مرگ در راه آرمان‌ها را افتخار بداند، شکست نمی‌خورد و شهادت رمز اصلی تسلیم‌ناپذیری یک ملت است.
عربستان قلب شرارت در منطقه و جهان است
 سردار سلامی ادامه داد: معیار این حوادث تروریسم کوچک نیست، بلکه ظهور یک استراتژی و یک تاکتیک خطرناک جهانی است. رزمندگان نیروی زمینی سپاه در مقابل مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و دولت‌های عرب مرتجع منطقه ‌ایستاده‌اند و کار آنها، کار ساده‌ای نیست و امروز عربستان قلب شرارت در منطقه و جهان
است.
سردار سلامی اظهار داشت: امروز مرکز ثقل قدرت از دنیای استکبار به دنیای اسلام در حال جابه‌جایی است و جهان آبستن یک حادثه بزرگ به سود اسلام است. وقتی اسلام با پیام‌های آزادی‌بخش خویش به قدرت می‌رسد، در این حالت قدرت‌ها می‌دانند اگر در مقابل این موج اسلام نایستند باید از مناطق تحت ‌اشغال خویش عقب بنشینند. امر‌وز اسلام در حال پیشرفت است و تمام پیروزی‌ها و دستاوردهای ما در مقابل انفعال دنیای استکبار به دست آمده است. آنها ضعیف‌تر شده‌اند و امروز آشفته بازاری در دنیای سیاست وجود دارد که موجب درماندگی آنها برای حل کوچک‌ترین مسائل شده است.
جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: دشمنان ما امروز به زوال رسیده‌اند ‌و آنها هر فکری می‌کنند عکس آن اتفاق می‌افتد. فکر می‌کردند مردم ما در مقابل انقلاب می‌ایستند اما آنها نشان دادند هرچه خوبی است، مربوط به انقلاب است و هرچه کمبود و کاستی است یا مربوط به دشمن است یا مربوط به ضعف عملکرد مسئولان است؛ امروز دشمنان ناامید شده‌اند.
وی تاکید کرد: ما ایستاده‌ایم و شهیدان به ما وفاداری آموختند. ما فرزندان جهاد و شهادتیم. ما دشمنانمان را می‌شکنیم و تصمیم گرفته ایم کار را بکنیم و برای آن برنامه داریم. آل‌سعود بداند، ماندنی نیست و دشمن بداند ما او را رها نمی‌کنیم. امروز آمریکا هم قافیه را باخته است و دشمنان ما مایوس هستند و شما در حال پیشرفت بی‌اعتنا به دشمن، در حال حرکت رو به جلو هستید.
وزیر اطلاعات:
پاسخ قاطعی به تروریست‌ها می‌دهیم
حجت‌الاسلام سید محمود علوی، وزیر اطلاعات نیز در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای نیروی زمینی سپاه که در حمله انتحاری تروریست‌‌ها در زاهدان به شهادت رسیدند و در ستاد این‌ نیرو برگزار شد، گفت: اقدام جنایت‌کارانه تروریست‌ها در شهادت مرزبانان سپاه در جاده خاش را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت.
وی ‌افزود: قطعا روی این مسئله برنامه‌ریزی خواهیم کرد؛ این انتظار ملت است.
وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: در این زمینه هم‌افزایی بین دستگاه‌های مؤثر در امنیت وجود دارد؛ از لحظه این اتفاقات عملیات‌ها و بررسی از در شورای عالی امنیت ملی آغاز شده است تا پاسخی قاطع بدهیم.