kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۹۴۲
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
مراجع تقلید در دیدار سرلشکر باقری:

تقویت بنیه دفاعی سبب وحشت دشمن شده است /روزبه‌روز بر اقتدار دفاعی افزوده شود

سرلشکر محمد باقری، رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در شهر مقدس قم با مراجع تقلید و علما دیدار و گفت‌وگو کرد.




آیت‌الله صافی گلپایگانی با ابراز خرسندی از گزارش ارائه شده، از فعالیت‌ها و جانفشانی‌های نیروهای مسلح کشور تقدیر و تشکر کرد و افزود: خدمات بزرگی که شما برای عزت و سربلندی کشور اسلامی انجام می‌دهید موجب افتخار و دلگرمی مردم شریف ایران می‌باشد. اقتدار نیروهای مسلح، اقتدار اسلام و عزت مملکت و نظام است و مردم  همواره قدردان همه‌ آنچه نیروهای مسلح برای دفاع از مرزها و کشور اسلامی انجام می‌دهند هستند.
به گزارش رسا، این مرجع تقلید با اشاره به تدابیر دفاعی کشور که تحت فرماندهی معظم کل قوا صورت می‌گیرد، ادامه داد:‌ خدمات بزرگی که همکاران شما در همه‌ عرصه‌های دفاعی کشور انجام می‌دهند؛ و خود را سرباز آقا امام زمان ارواحنا له الفداء می‌دانند، موجب رُعب، وحشت و سرافکندگی دشمنان اسلام و کشور عزیزمان شده است.
وی با اشاره به قدرت ایمان در پیشبرد اهداف دفاعی جمهوری اسلامی، اظهار داشت: مهم‌ترین عامل برتری سپاهیان اسلام، نیروی ایمان و معنویت بالای آنهاست، قدرت روحی رزمندگان اسلام بالاترین سلاح آنهاست.
استاد برجسته درس خارج حوزه در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع نامطلوب اقتصادی مردم‌ اشاره کرد و گفت: امروز با اینکه اوضاع اقتصادی مردم ما خوب نیست ولیکن این مردم شریف، همیشه در صحنه هستند. حضور مردم در صحنه موجب دلگرمی نیروهای مسلح ما بوده و باید مسئولان این حضور مردم را مغتنم شمرده و بیش از پیش به وظیفه خودشان در انجام خدمت به مردم عمل کنند.
دشمن جرأت نگاه چپ به ایران را ندارند
آیت‌الله نوری همدانی نیز در دیدار سرلشکر باقری بیان داشت: نیروهای مسلح ایران اسلامی قدرت بزرگی در دنیا هستند و اقتدار ویژه‌ای دارند، از این رو دشمن هیچگاه جرأت نمی‌کند که کوچکترین خطایی انجام دهد، گاهی سخنان بیخودی مانند گزینه روی میز را مطرح می‌کنند اما جرأت نگاه چپ به ایران را ندارند.
این مرجع تقلید بر تقویت بنیه دفاعی و امنیتی کشور تأکید کرد و تصریح کرد: باید روزبه‌روز قوی‌تر باشیم که دشمن توان کوچکترین کاری علیه کشور نداشته باشند و نتواند نفوذ کند، تمامی کمین‌گاه‌ها باید بر دشمن بسته شود.
مذاکره چاره مشکلات نیست
آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در این دیدار مذاکره با دشمنان را بی‌فایده توصیف و خاطرنشان کرد: آنها یک روز هسته‌ای را بهانه می‌کنند، روز دیگر دم از حقوق بشر می‌زنند و روزی دیگر نیز موضوع فلسطین و اسرائیل را پیش خواهند کشید.
این مرجع تقلید با بیان اینکه باید بدانیم بهانه‌جویی‌های دشمنان تمامی ندارد، اظهار داشت: تعجب می‌کنیم از کسانی که در گوشه و کنار دم از مذاکره می‌زنند، اما به این واقعیات توجه ندارند که آنها هر روز موضوع جدیدی را بهانه می‌کنند و خواسته‌های‌شان نیز تمامی ندارد.
استاد برجسته درس خارج حوزه تنها راه در برابر دشمنان را مقاومت و پایداری دانست و تصریح کرد: قرآن کریم تصریح می‌کند «و اعدوا لهم ما استطعتم من قوة و من رباط الخیل ترهبون به عدو الله و عدوکم» این آیه شریفه به ما نشان می‌دهد که باید روز به روز به لحاظ دفاعی و نظامی آمادگی خود را بالا ببریم و تجهیزات خود را به روز کنیم تا دشمن از ما بترسد.
وی افزود: به دلیل همین اقتدار و توانمندی ما است که دشمنان امروز گزینه نظامی را فراموش کرده‌اند، متوسل شدن دشمنان به تروریست‌ها و انجام حرکات مذبوحانه همچون حادثه اخیر در سیستان و بلوچستان ذلیلانه‌ترین راه است.
تقویت بنیه دفاعی کشور مبنای قرآنی دارد
آیت‌الله مکارم شیرازی حفظ اقتدار دفاعی و نظامی را دارای منشا قرآنی و روایی دانست و با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی دستاوردها و فعالیت‌های نیروهای مسلح، گفت: این خبررسانی باعث می‌شود که هم مردم امیدوار شوند و هم حساب کار دست دشمنان بیاید.
همچنین، آیت‌الله سبحانی در دیدار با سرلشکر باقری بیان داشت: براساس آیه قرآن باید هرچه که در توان داشته باشیم، برای تقویت نظامی تلاش کنیم تا در دل دشمنان ترس و رعب بیندازیم.
به گزارش تسنیم، این مرجع تقلید با اشاره به لزوم تلاش برای تقویت نظامی، خاطرنشان کرد: هرچه که بتوانیم قدرت نظامی کشور را بالا ببریم، تا دشمنان بترسند به آیه قرآن عمل کردیم.
به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه(س) نیز در این دیدار اظهار داشت: خداوند بیان داشته که مسلمانان باید به‌گونه‌ای باشند که عملیات نکرده دشمن را بترسانند.