kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۹۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
آیت‌الله مکارم شیرازی:

پایان عمر وهابیت نزدیک است

استاد برجسته درس خارج حوزه با بیان اینکه پایان عمر وهابیت نزدیک است، از عربستان سعودی به عنوان زادگاه تروریسم تکفیری یاد کرد.




آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار رئیس‌دانشگاه علامه طباطبایی و اعضای ستاد برگزاری همایش ملی نقد مبانی سلفی‌گری، با بیان اینکه مسئله سلفیه و وهابیت از بلاهای بزرگی است که دامن‌گیر اسلام شده و همه باید در مقابل آن بایستند، تصریح کرد: سلفی‌گری و وهابیت در حقیقت ریشه آن در جمود و افراطی‌گری است و محصول آن نیز جز ویرانی، کشتار و مفاسد اخلاقی
نیست.
این مرجع تقلید تاکید کرد: وهابیت و سلفی‌گری را نباید تفسیری از اسلام دانست؛ اینها بر اثر جمود فکری و انتخاب گزینشی از آیات قرآن کریم، مطابق امیال خودشان عمل می‌کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه پایان عمر سلفیت و وهابیت نزدیک است، گفت: ما 10 سال قبل از فروپاشی شوروی کتابی تحت عنوان پایان عمر مارکسیسم نوشتیم، الان نیز می‌گوییم پایان عمر وهابیت و سلفیت نزدیک است.
به گزارش رسا، استاد برجسته درس خارج حوزه محصول تفکر سلفی‌گری و وهابیت را داعش و تکفیری‌ها و نابودی و کشت و کشتار دانست و اظهار داشت: اینها برای بقای خود در حال دست و پا زدن هستند و البته تلاش آنها نیز فایده‌ای نخواهد داشت و راه به جایی نخواهند برد.
وی زادگاه تروریسم تکفیری را عربستان سعودی دانست و گفت: هرچند آنها در ظاهر می‌گویند تکفیری‌ها از ما نیستند، اما همه می‌دانند منشا و خاستگاه تروریسم تکفیری کجاست.