kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۹۱۵
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶
جنایات اسرائیل را فراموش کردید

واکنش تند اتحادیه جهانی علمای مسلمان به ائتلاف ارتجاع عرب با رژیم صهیونیستی

«اتحادیه جهانی علمای مسلمان» درباره ائتلاف چند کشور مرتجع عربی با رژیم صهیونیستی به‌بهانه رویارویی با ایران هشدار داده و متذکر شده هدف واقعی این اقدام از بین بردن قضیه فلسطین است.




این اتحادیه با انتشار بیانیه‌ای هشدار داده: «مسلمانان با اندوه، نشست شمار زیادی از مسئولان کشورهای عربی با نخست‌وزیر اسرائیل در کنفرانس ورشو را دنبال می‌کردند، اسرائیلی که با حمایت و استقبال آمریکا، قدس و سرزمین فلسطین را ‌اشغال کرده و ملت فلسطین را به‌قتل می‌رساند... نتانیاهو در این کنفرانس با حالتی از غرور اعلام کرد که این یک جهش تاریخی است و از وزیر خارجه آمریکا (مایک پامپئو) خواستار همگرایی و تلاش برای تحقق منافع مشترک میان اعراب و اسرائیل شد در حالی که برخی از مسئولان عرب در این نشست، حتی با عبارت‌های دیپلماتیک، اقدامات‌اشغالگر در فلسطین و سوریه را تأیید و اقدامات نیروهای مقاومی را که محاصره شده‌اند محکوم کردند. تمام شواهد حاکی‌ است که در حقیقت، قضیه فلسطین فراموش شده و طرح موسوم به معامله قرن در حال عملیاتی شدن است.»
این اتحادیه در ادامه اضافه کرده که «همه این کارها برای متقاعد کردن آمریکا و اسرائیل برای حمله به ایران انجام می‌شود اما هشدار می‌دهیم که در صورت حمله احتمالی به ایران، منطقه خلیج‌فارس و شبه‌جزیره عرب دچار هرج‌ومرج ویرانگر خواهند شد که تنها دشمنان از این حمله استفاده خواهند برد.»
اتحادیه جهانی علمای مسلمان در این بیانیه شراکت و ائتلاف با دشمن‌اشغالگر را «خیانتی بزرگ» خوانده و تاکید کرده که امنیت جهان اسلام، از جمله امنیت منطقه، از طریق همکاری و ائتلاف با دشمن‌اشغالگر محقق نخواهد شد و شعار سر در بالای کنست (پارلمان رژیم اسرائیل) «از نیل تا فرات» نشان دهنده این نیت شوم است در واقع رژیم صهیونیستی به‌دنبال بازگشت به سرزمین «خیبر» و سرزمین‌های قبایل یهودی «بنی‌نضیر»، «بنی‌قینقاع» و «بنی‌قریظه» در مدینه منوره می‌باشد.
این اتحادیه در پایان خاطرنشان کرده که رژیم صهیونیستی یا آمریکا هرگز به‌نیابت از هیچ طرفی نمی‌جنگند بلکه بازنده بزرگ، کل منطقه خواهد بود.
مخالفت عراق
احزاب عراقی هم با صدور سندی هرگونه تعامل با رژیم صهیونیستی را خیانت به کشور دانستند. در این سند بر مخالفت مردم و دولت عراق با عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها و تحت پیگرد قرار دادن کسانی که خلاف این را انجام دهند، تأکید شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه المیادین، در این سند آمده: «کسانی که به اراضی‌اشغالی سفر کنند یا با اسرائیل تماس داشته باشند حامی اقدامات جنایتکارانه آن هستند. هرگونه تعامل با اسرائیل جاسوسی و خیانت به کشور محسوب می‌شود.»
«محمد علی الحوثی» رئیس‌کمیته عالی انقلاب یمن نیز خطاب به همپیمانان رژیم صهیونیستی گفته که «ائتلاف با اسرائیل مایه شرمساری است.» الحوثی ضمن رد عادی سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی این را هم گفته که «کنفرانس ورشو، یک کنفرانس آمریکایی اسرائیلی بود، نه عربی و اسلامی.» وی نیز پیش‌بینی کرد که «ائتلاف اعراب با آمریکا و اسرائیل با شکست مواجه می‌شود.»
مخالفت‌ها با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی درشرایطی صورت می‌گیرد که روز به روز برتعداد خائنین به آرمان فلسطین اضافه می‌شود. در همین رابطه شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو و ناصر بوریطه وزیر خارجه مغرب در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به طور محرمانه با یکدیگر دیدار کرده‌اند.