kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۹۰۲
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶

حوادث کوتاه از کشور


    
    توقیف خودرو با 10 میلیون جریمه
ساری- خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس راه آمل گفت: خودروی هیوندا با ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خلافی در آمل توقیف شد. سرهنگ ذبیحی‌نژاد، افزود: برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به یک میلیون تومان برسد، مراتب به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری می‌شود.
انهدام باند سارقان حرفه‌ای
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از انهدام باند سارقان حرفه‌ای در این شهرستان خبر داد.سرهنگ احمد آذر کیش گفت: پلیس با بررسی زمانی و مکانی سرقتها به فردی سابقه دار مظنون و او را بصورت نامحسوس تحت نظر گرفت و پس از جمع‌آوری ادله کافی او را دستگیر کرد.وی اضافه کرد: متهم در اعترافات خود به هشت فقره سرقت منازل ، پنج فقره سرقت مغازه با همدستی دو نفر دیگر اقرار کرد که هر دو همدست متهم دستگیر شدند.
دستگیری جاعل
اردبیل- باشگاه خبرنگاران جوان: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از دستگیری یک کلاهبردار و جاعل حرفه‌ای با جعل عنوان قضایی و اخاذی از مردم خبر داد. سیدناصر عتباتی،  گفت:  این فرد با جعل عنوان اجرایی در دستگاه قضایی استان اردبیل اقدام به اخاذی و دریافت وجوه از مردم می‌کرد که همین شخص برای واقعی‌تر و قانونی جلوه دادن فعالیت خود دفتری تحت عنوان دفتر ارائه مشاوره راه‌اندازی کرده بود که از همین کانال مردم عادی را فریب داده و کلاهبرداری می‌کرد.وی تصریح کرد: این جاعل حرفه‌ای با اوراق جعلی نسبت به حل مشکلات حقوقی و قضایی آحاد مردم استان، که به دفتر حقوقی و مشاوره وی مراجعه می‌کردند، اقدام می‌کرده که با آگاهی به موقع دستگاه قضایی استان این موضوع در مدت کوتاهی به کلی حل و فصل شد.
تولید ذغال غیر مجاز
زاهدان - مهر: فرمانده یگان اداره حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از دستگیری متخلفان تولید ذغال غیرمجاز در حومه شهر زاهدان خبر داد. حمید ریگی اظهار داشت: ماموران این اداره پیرو یافتن آثاری مبنی بر سوزاندن غیر مجاز چوب درختان «تاق» در حومه شهر زاهدان بلافاصله به محل اعزام شده و موفق به دستگیری یک نفر در این رابطه شدند.وی تصریح کرد: این فرد سودجو پس از انتقال درختان تاق قطع شده به محل مذکور اقدام به سوزاندن آنها نموده و ذغال غیر مجاز تهیه می‌کرد.در این عملیات سه تن چوب تاق خیس و ذغال از محل کشف شد.
نجات چهار کوهنورد
تبریز- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی کلبیر گفت: چهار کوهنورد گرفتار در برف و کولاک جنگل‌های کلیبر و بلندی‌های «عون بن علی» تبریز توسط ماموران و امدادگران از مرگ حتمی نجات یافتند. سرهنگ محمدعلی نایب زاده افزود: ماموران و یگان‌های امدادی پس از پنج ساعت جست و جو و عملیات امداد و نجات، این دو کوهنورد را از مرگ حتمی نجات دادند. مدیر امور ارتباطات سازمان آتش‌نشانی تبریز نیز هم از گرفتار شدن دو شهروند تبریزی در ارتفاعات عون بن علی این شهر خبر داد. یعقوب موسوی گفت: با دریافت گزارشی مبنی بر گرفتار شدن دو شهروند در دره‌ای واقع در پشت پارک پیوند تبریز، گروه کوهستان سازمان آتش‌نشانی برای امداد رسانی به محل حادثه اعزام شدند. وی افزود: آتش‌نشانان اعزامی پس از بررسی دقیق محل گرفتار شدگان، با ایجاد کارگاه امدادی و رعایت اصول امداد و نجات هر دو کوهنورد را سالم به بیرون منتقل کردند.
قاتل در دام قانون
کرمان- ایسنا: سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان جیرفت از دستگیری قاتل فراری پس از هشت ماه توسط پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.سرهنگ رضا محمدرضایی ، افزود: در پی وقوع یک فقره قتل در خرداد ماه امسال، بلافاصله مأموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل حادثه واقع در یکی از گلخانه‌های کشاورزی حاشیه شهر اعزام شدند.وی بیان کرد: در بررسی‌های اولیه در محل مشخص شد یک مرد جوان بر اثر ضربه چاقو به شدت مجروح و به علت شدت جراحات وارده در صحنه فوت شده که بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.وی تصریح کرد: سرانجام کارآگاهان پلیس آگاهی پس از هشت ماه تلاش شبانه‌روزی با اقدامات پلیسی و تخصصی، قاتل را در یکی از روستاهای اطراف شهرستان شناسایی و پس از اخذ مجوز قضائی در یک اقدام ضربتی دستگیر کردند.
حیوان آزاری
پارس آباد- باشگاه خبرنگارن جوان: دادستان شهرستان پارس آباد گفت: در پی انتشار ویدئویی از آزار یک سگ در این شهرستان، فرد متخلف ظرف ۲۴ ساعت دستگیر و با حکم دادستان شهرستان روانه بازداشتگاه شد. امین رنجبر با بیان اینکه انتشار گسترده این ویدیو حیوان آزاری موجب جریحه دار شدن احساسات مردم به ویژه حامیان حیوانات شد، افزود: پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات، متهم با نام (یعقوب ب) دستگیر شد.وی تصریح کرد: این فرد به اتهام جریحه‎دار نمودن احساسات جامعه از طریق حیوان آزاری با قرار قانونی روانه بازداشتگاه شد.
قاچاق ‌اشیا باستانی
سنندج - مهر: فرمانده انتظامی شهرستان قروه، گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق ‌اشیای باستانی، ماموران انتظامی این شهرستان موفق به کشف چهار قطعه شی باستانی شدند.سرهنگ میثم گوهری،  افزود: با هماهنگی و گزارش‌های ارائه شده از سوی میراث فرهنگی مشخص شد این‌اشیا دارای قدمت هزار و500 سال پیش از میلاد هستند و از نظر ارزش مالی نیز بسیار ارزشمند است.وی یادآور شد:‌اشیای کشف شده شامل یک کاسه سفالی و سه عدد سنگ کروی شکل است و در این رابطه یک نفر نیز دستگیر شده است.
واژگونی خودرو
اصفهان- ایسنا: رئیس‌مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در اثر واژگونی خودرو پراید در اتوبان کاشان- نطنز یک نفر کشته و دو نفر مصدوم شدند.
حسین ریاحی، اظهار کرد:  با اعلام یک مورد واژگونی خودرو پراید در اتوبان نطنز -  کاشان قبل از روستای خرمدشت کارشناسان این مرکز بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و پس از بررسی صحنه مصدومان حادثه را  پس از اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل کردند.وی افزود: مصدومان حادثه، یک خانواده سه نفره بودند که متأسفانه پسر پنج ساله، به علت نبستن کمربند ایمنی به بیرون پرتاب شده و در اثر ضربه شدید به سر با وجود اقدام‌های احیا در مسیر بیمارستان جان خود را از دست داد.