kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۷۲۰
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷

خلیج آنلاین: تماس‌های ریاض و تل‌آویو هفتگی شده است

یک پایگاه خبری فاش کرد، تماس‌های میان رژیم صهیونیستی و دولت ریاض، تقریبا هفتگی شده است.

پایگاه اینترنتی «الخلیج آنلاین» که درلندن مستقر است، به نقل از مقامات عربی فاش کرد که تماس‌های محرمانه تازه‌ای بین سران رژیم صهیونیستی و مقامات وزارت خارجه عربستان صورت گرفته و هدف از این تماس‌ها هم بررسی راه‌های توسعه روابط دو جانبه است. این منابع گفتند که مناسبات پنهانی میان ریاض و تل‌آویو در دوره «محمد بن سلمان»، پیشرفتی کم‌سابقه و غیر قابل انتظارداشته است.
به گزارش خبرگزاری فارس، منابع مذکور در گفت وگو با «الخلیج آنلاین» تاکید کردند: تماس‌های مستقیم بین دو طرف (رژیم‌های اسرائیل و سعودی)، تقریبا هفتگی شده و در قالب دیپلماسی در آمده است.
این منابع گفتند که مقامات ریاض می‌خواهند پرونده توسعه روابط با اسرائیل، حداقل در زمان حاضر، سری و محرمانه باقی بماند، تا زمانی که این روابط به اندازه‌ای پخته شود که بتوان آن را به طور رسمی اعلام کرد.
به گفته منابع عربی، چند روز پیش مقامات ارشد وزارت خارجه عربستان و سران رژیم صهیونیستی بر سر چگونگی علنی کردن این روابط بحث و گفت‌و‌گو کرده‌اند.
به گفته منابع مذکور، عربستان سعودی رسما از تل‌آویو خواسته این روابط را محرمانه نگه دارد و از آن به عنوان برگه امتیازی در انتخابات داخلی برای تقویت جبهه نتانیاهو در برابر سایر نامزدها، استفاده نکند. در طول هفته گذشته، رسانه‌های صهیونیستی روابط میان ریاض و تل‌آویو را بر ملا کرده بودند.
سفر مخفیانه نتانیاهو به چهار کشور عربی
شبکه دو رژیم صهیونیستی فاش کرد، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، به خبرنگار این شبکه گفته، طی یک سال گذشته به چهار کشوری که هیچ روابط رسمی با تل‌آویو ندارند، پنهانی سفر کرده است. به گزارش خبرگزاری فارس، نتانیاهو از به زبان آوردن نام این کشورها، امتناع کرده است. با این حال، مشخص است که عربستان، بحرین، امارات و مصر این چهار کشور هستند.سفر مخفیانه نخست‌وزیر رژیم‌اشغالگر قدس به این چهار کشور، همزمان با حضور وزرای خارجه برخی کشورهای عربی در کنار نتانیاهو (در ورشو)، رسانه‌ای شده است.وزرای خارجه بحرین، سعودی، امارات و دولت مستعفی یمن در نشست اخیر ورشو در کنار نتانیاهو، نشستند. این اقدام آنها، اعتراض و خشم مردم کشورهای عربی را بر انگیخته است.
«خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین، در این نشست گفته بود که مقابله با ایران، بر آرمان فلسطین ارجحیت دارد!