kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۷۷۸
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸
آیت‌الله نوری همدانی:

ائمه جمعه پناهگاه جامعه باشند

استاد برجسته درس خارج حوزه گفت: یکی از وظایف ائمه جمعه این است که بدانند واسطه نظام اسلامی و مردم هستند و باید ارتباط خود را با مردم تقویت کنند.

آیت‌الله نوری همدانی در دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با گرامیداشت ایام فاطمیه به جایگاه منطقه فارس و شیراز ‌اشاره کرد و گفت: علمای بسیار بزرگی از این خطه برخاستند که سوابق زیادی در پیروزی انقلاب و بعد از آن داشتند و این خطه مردم ولایتمداری دارد.
این مرجع تقلید ابراز داشت: هیچگاه شیراز از اولیاء الله خالی نبوده است و شخصیت‌های بزرگی از این استان به اسلام و انقلاب خدمت کردند، از هیچ قشری در اسلام به اندازه علما تمجید نشده است و روایات بسیاری وجود دارد که منزلت عالم مؤمن از کسی که روزها روزه بگیرد و در حال جهاد باشد بیشتر است.
به گزارش رسا، استاد برجسته درس خارج حوزه با بیان اینکه عالمان دینی از دیدگاه فرهنگ اسلامی افرادی با فضیلت و دارای جایگاه والا هستند، اظهار داشت: علما دارای موقعیت ویژه‌ای هستند که در این زمان باید وظایف خود را به خوبی بشناسند و به آن عمل کنند.
وی گفت: کسانی که امامت جمعه را بر عهده‌دارند، دارای رسالت حساس و مهم‌تری هستند، یکی از وظایف ائمه جمعه این است که بدانند واسطه نظام اسلامی و مردم هستند و باید ارتباط خود را با مردم تقویت کنند.
آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: ائمه جمعه باید به ارتباط جدی و صمیمی با مردم اهتمام کنند، اگر اعمال و رفتار روحانیت سازنده باشد مردم درس می‌گیرند، باید برخورد با مردم متواضعانه و کریمانه باشد، درِ خانه علمای سابق همواره بر مردم باز بود چرا که مردم پناهگاه می‌خواهند؛ امام راحل و رهبر انقلاب بسیار تأکید دارند که باید حق مردم ادا شود.
این مرجع تقلید با بیان اینکه مردم مستضعف و پابرهنه انقلاب را به ثمر رساندند نه مرفهان بی‌درد، اظهار داشت: توجه به مردم و رسیدگی به درد مردم وظیفه مسئولان است، دل مردم در شرایط امروز به روحانیت و علما گرم است که باید مطالبات آنها را پیگیری کرد.
استاد برجسته درس خارج حوزه گفت: هر اندازه روحانیت ساده‌تر زندگی کند و در کنار مردم باشند وضعیت بهتری خواهیم داشت، بیان کردن معارف اسلامی و تقویت منابر باید در دستور کار روحانیت بوده و یک طلبه در قلم و بیان باید بسیار قوی باشد. وی با بیان اینکه ارشاد مردم وظیفه روحانیت است، اظهار داشت: روحانیت باید به وضع زمان آگاه باشد تا بتواند آن را برای مردم تشریح و تبیین کند، در هیچ زمانی مانند امروز دشمنان به اسلام حمله ور نشده‌اند، انقلاب اسلامی داغی بر دل استکبار گذاشت و سیلی محکمی بر دشمنان بود، از این رو تمام سعی خود را به کار می‌گیرند تا انقلاب را نابود کنند.
آیت‌الله نوری همدانی بیان داشت: به فضل الهی روز به روز بیداری اسلامی گسترش پیدا خواهد کرد و مظلومان عالم متحدتر خواهند شد، دشمنی استکبار با انقلاب و اسلام ادامه خواهد داشت و باید در برابر توطئه با بصیرت مقابله کنیم.