kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۵۰۹
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰

برف و کولاک راه 197 روستا را در استان‌های قزوین و خراسان شمالی مسدود کرد

برف و کولاک روز پنجشنبه منجر به انسداد راه 197 روستا در استانهای قزوین و خراسان شمالی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت : برف و کولاک روز پنجشنبه منجر به انسداد راه 142 روستا در این استان شد.
قدرت الله مهدیخانی روز جمعه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا افزود: راهداران برای بازگشایی این مسیرها از صبح امروز وارد عمل شده‌اند. وی یادآور شد: در حال حاضر راه‌های اصلی استان قزوین از جمله آزادراه‌ها باز بوده و تردد در آنها به شکل روان و عادی جریان دارد.
پیش از این، راه ارتباطی 95 روستای استان قزوین نیز اواسط هفته جاری به دلیل برف و کولاک مسدود شده بود که راهداران اقدام به بازگشایی آنها کردند.
همچنین سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شیروان گفت: بارش برف و کولاک شدید که از پنجشنبه شب در شمال این شهرستان آغاز شد راه ارتباطی 55 روستای بخش‌های «سرحد» و «قوشخانه» را مسدود کرد.
حمید جوان دیروز اظهار داشت: محورهای ارتباطی بعد از شهر لوجلی قطع است و محور شیخ حسن غیر قابل تردد است.وی گفت: بارش برف و کولاک شدید در محور‌های جیرستان و قوشخانه موجب محدودیت تردد شده و ارتباط تلفن ثابت و همراه را هم قطع کرد.وی گفت: انتطار می‌رود مردم در صورت ضرورت سفر، حتما زنجیر چرخ، تجهیزات ایمنی، لباس گرم و دیگر ملزومات لازم را به همراه داشته باشند.
جاده کرج - چالوس بازگشایی شد
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز اعلام کرد: جاده کرج- چالوس که عصر پنجشنبه بر اثر بارش برف سنگین بسته شده بود با تلاش راهداران بازگشایی شد.
مهرداد جهانی اظهارداشت: تیم‌های راهداری با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات نیمه سنگین و سنگین توانستند این مسیر را از برف پاکسازی کنند.وی ادامه داد: اکنون تمام راه‌های استان البرز باز است و رفت و آمد در آنها جریان دارد.وی بیان داشت: با تلاش راهداران سرنشینان 400 دستگاه خودرو گرفتار در برف راه‌های استان البرز نجات یافتند.
تخریب 7 منزل شهرستان « اردل »
بر اثر بارندگی
فرماندار اردل چهارمحال و بختیاری از تخریب 7 منزل مسکونی در شهر سرخون ،مرکز بخش میانکوه این شهرستان به دلیل شدت بارش‌ها در چهارشنبه شب خبر داد.
محمود کیانی گفت: بر اثر شدت بارندگی‌های اخیر 2 واحد مسکونی بین 100 تا 70 درصد و 5 خانه دیگر بین 20 تا 50 درصد تخریب شده است.
وی تاکید کرد: نیروهای امدادگر جمعیت هلال احمر شهرستان اردل بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع چادر، پتو، موکت، کنسرو و برخی اقلام خوراکی مورد نیاز دیگر را در اختیار خسارت دیدگان قرار دادند.
کیانی افزود: به دنبال بارندگی‌های اخیر همچنین راه‌های ارتباطی برخی روستاهای بخش میانکوه شهرستان اردل به علت ریزش کوه و یا رانش زمین مسدود شد.
فرماندار اردل گفت: برای تردد خودرو در مسیرهای برف گیر و کوهستانی این شهرستان همراه داشتن زنجیر چرخ، سوخت کافی، تجهیزات زمستانی و اقلام خوراکی مورد نیاز ضروری است.