kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۲۶
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶

توضیحات نماینده تهران در خصوص سفر به برزیل

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از عدم سفر خود به برزیل خبر داد و گفت: جالب است که رسانه‌های ورزشی به موضوع سفر بنده نپرداختند چون مسئله سیاسی بود نه ورزشی.

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس با اعلام عدم حضور در کشور برزیل طی مسابقات جام جهانی گفت: همانطور که رئیس کمیسیون اصل 90 و عضو هیئت رئیسه قبلا اعلام کرده بودند و در سایت شخصی‌ام اعلام کردم بنا ندارم به سفر برزیل بروم.
رئیس کمیته ارتقای سلامت اداری کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: علی‌رغم عدم تمایل بنده و مشکل شخصی‌ام، پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 نظرش این بود که روال اداری طی شود و مکاتبات صورت گیرد تا اگر مشکل بنده برطرف شد عازم سفر شوم، بر همین اساس طی مکاتبه‌ای با بخش‌های داخلی مجلس، درخواست ارائه پاسپورت سیاسی به وزارت‌خارجه صادر شد.
رسایی اضافه کرد: اگر می‌گفتم که به سفر نمی‌روم مجددا شانتاژ می‌کردند برای همین صبر کردم تا رئیس کمیته سفرهای خارجی هیئت رئیسه در این باره اعلام موضع کند و از تریبون مجلس اعلام شود که بنده طالب این سفر نبوده‌ام و این موضوع درخواست کمیسیون اصل 90 و با موافقت کمیته سفرهای خارجی هیئت رئیسه مجلس بوده است. رسایی افزود: اگر در طول مجلس نهم 1000 سفر خارجی انجام شود حتما این سفر که بدون هزینه از طرف فدراسیون بود جزو 20 سفر اصلی و کاملا در راستای وظایف نظارتی مجلس است.
وی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: «البته هفته گذشته بیش از 40 نماینده مجلس از کمیسیون‌های مختلف در خارج از کشور بودند اما این سفر کمیسیون اصل 90 برجسته می‌شود و یا برخی از نمایندگان به عنوان فراکسیون ورزش اعلام کرده‌اند که قصد دارند به این سفر بروند اما هیچ کس به آن نمی‌پردازد جالب است که یک رسانه ورزشی هم به موضوع سفر بنده نپرداخت، چون مسئله سیاسی بود نه ورزشی.»