kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۱۷
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
ادعای تازه سرمربی تیم ملی در بازگشت به تهران

والیبال ایران می‌تواند همه قدرت‌های جهان را شکست دهد

سرمربی تیم ملی والیبال مدعی شد پتانسیل بازیکنان ایرانی را باور دارد و معتقد است تیم ایران می‌تواند همه قدرت‌های جهان را شکست دهد.
سرویس ورزشی-

تیم ملی والیبال ایران پس از سفر 27 روزه به کشورهای صربستان، بلغارستان، ایتالیا و برزیل سرانجام به کشور بازگشت. تیم ملی ایران در پایان هفته سوم لیگ جهانی با کسب یک پیروزی مقابل برزیل و سه شکست چهار امتیاز به ایران سوغات آورد.
ملی‌پوشان والیبال ایران ساعت 1:40 دقیقه بامداد دیروز به فرودگاه امام خمینی وارد شدند. جمعی از مسئولان فدراسیون، نمایندگان رسانه‌های گروهی و همچنین علاقه‌مندان والیبال برای استقبال از تیم ملی از ساعتی پیش در فرودگاه حضور داشتند. استقبال از تیم ملی والیبال به حدی در فرودگاه گسترده بود، که عبور و مرور سایر مسافران را با مشکل روبه‌رو کرد.
اظهار نظر کواچ
اسلوبوان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان در هنگام ورود به تهران گفت: ما در گروه بسیار سختی در لیگ جهانی قرار داریم. همه حریفان ایران در دور مقدماتی لیگ جهانی تیم‌های قدرتمندی هستند. در ابتدا به ایتالیا برخورد کردیم. من والیبال ایتالیا را خیلی خوب می‌شناسم. آنها تیم بسیار خوبی در اختیار دارند. ما هم تلاش کردیم که بازی به بازی بهتر شویم. من از همان ابتدا توان و پتاسیل بالایی در بازیکنان ایرانی دیدم. از آنها خواستم که در هر بازی تمام تلاش خود را به کار ببندند. خوشحالم که در هر بازی بهتر کار کردیم.
وی افزود: هر کس با من صحبت می‌کند، می‌گوید که بازیکنان ایرانی در خانه بهتر کار می‌کنند. بر همین اساس معتقدم که شانس ایران برای پیروزی در بازی‌های خانگی بیشتر است. امیدوار هستم که در چند روز آینده باز هم مقابل برزیل نتیجه بگیریم.
سرمربی تیم والیبال ایران خاطرنشان کرد: ما باید سعی کنیم که در ابتدا والیبال خوبی را به نمایش بگذاریم. من از بازیکنانم می‌خواهم همان‌طور که در بازی با برزیل تلاش زیادی برای پیروزی داشتند در سایر مسابقات هم تلاش بیشتری به خرج دهند. من پتانسیل بالای بازیکنان ایرانی را باور دارم. می‌دانم که آنها می‌توانند در بازی با تیم‌های بزرگ پیروز شوند. امیدوار هستم که والیبال خوبی را در آینده از تیم ایران ببینیم.
کواچ ادامه داد: همان‌طور که شاهد بودید در بازی با ایتالیا نظم خوبی در تیم ایران وجود نداشت و هماهنگی تیمی ضعیف بود. سعی کردیم از نظر ذهنی روی بازیکنان بیشتر کار کنیم تا بیشتر به بازی تیمی روی آورند. از اشتباهات فردی پرهیز کنند. اشتباه‌های کودکانه‌ای در بازی با ایتالیا رخ داد. تلاش ما این بود که از این اشتباه‌ها جلوگیری کنیم. خوشحالم که با کسب چهار امتیاز به ایران بازگشتیم.
برنامه بازی‌های تیم ملی والیبال
تیم ملی ایران در روزهای 23 و 25 خرداد با برزیل،30 خرداد و اول تیر با ایتالیا و 6 و 8 تیر با لهستان در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی بازی می‌کند.
ملی‌پوشان ایران که 24 اردیبهشت تهران را برای برگزاری اردو و چند مسابقه تدارکاتی در بلغارستان و صربستان و چهار مسابقه در لیگ جهانی مقابل ایتالیا و برزیل ترک کرده بودند، پس از 27 روز به ایران بازگشتند.