kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۰۲
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹

سهم ایران از گردشگری دنیا کمتر از یک درصد است

سهم ایران از گردشگری دنیا کمتر از یک درصد است.
خرم‌آباد - خبرنگار کیهان:

معاون استانها و امور حقوقی مجلس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی، و گردشگری کشور در مراسم معارفه عبدالرضا مهاجرنژاد مدیرکل جدید این سازمان در استان افزود: صنعت گردشگری در دنیا سالانه بیش از 1200 میلیارد دلار نصیب کشورهای توریست‌پذیر می‌کند که سهم ایران از این رقم بسیار اندک و کمتر از یک درصد است.
اسداله درویش امیری گفت: صنعت گردشگری به عنوان صادرات نامرئی در دنیا معرفی شده و برای کشورهایی که این صنعت را رونق داده‌اند درآمد پایدار و سرشار به ارمغان آورده است.
وی گفت: ایران با توجه به آب و هوای چهار فصل، تنوع وسیع جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و باستانی و مردمی با پیشینه تمدن و فرهنگ کهن می‌تواند مقصد بسیاری از گردشگران دنیا باشد که در این راستا سازمان میراث فرهنگی کشور برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است.
درویش امیری با بیان این مطلب که در دنیا 450 رشته صنایع دستی وجود دارد که 350 رشته آن متعلق به ایران است، گفت: با این ظرفیت و استعداد هنگفت می‌توانیم سهم بزرگی از درآمد حاصل از صنعت گردشگری در کشورمان داشته باشیم.
وی گفت: در لرستان نیز 135 رشته صنایع دستی فعال است که 45 هزار نفر مستقیم و 80 هزار نفر غیرمستقیم را مشغول کار کرده و 20 هزار نفر در این راستا آموزش دیده‌اند.
وی گفت: آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد در راستای مصوبه مجلس در دستور کار قرار دارد.