kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۹۹۸
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* نتیجه عدم برخورد قانونی با سخنان نسنجیده آقای ظریف در مورد پولشویی در کشور  این می‌شود که بعد از 6 سال بگویند، هدف برجام اقتصادی نبوده و دولت در واکنش به منتقدان مجبور بوده آن گونه سخن بگوید! به بیان دیگر هدف برجام فقط همان بتن‌ریزی هسته‌ای و نابودی هسته‌ای کشور بوده است!
امامی
* در حالی که جریان مقاومت آماده شده است تا ریشه حرامیان را در منطقه بخشکاند و آثار این پیروزی‌ها کاملاً آشکار شده، هنوز برجام‌پرستان منتظر معجزه از جنازه متعفن آن هستند!
دولابی
* در ایام‌الله 9 دی یاد انسان‌های بصیری را که برای مهار آشوب فتنه‌گران به میدان آمدند و به شهادت رسیدند گرامی می‌داریم. همان خون‌های به ناحق ریخته‌ شده‌ای که مسئول آن سران فتنه و حامیان و ساکتین آن دوران هستند ولی به هر حال امروز جوشش خون آنان فریادگر ننگ و نکبت ابدی سران پرادعای فتنه است.
نوربخش- مشهد مقدس
* شیطان بزرگ که منافع استراتژیک خود را با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 از دست رفته می‌دید طی این 4 دهه با انواع توطئه‌ها به مقابله با آن برخاست، اما در این مدت علی‌رغم جنایت‌های بی‌شمار، نتوانسته به اهداف خود برسد. علی‌رغم اعلام خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و سوریه، ماندن نیروهایی از شیطان در عراق و سفر مخفیانه ترامپ به این کشور نشان از توطئه‌ای جدید دارد... ولی بداند اگر دست از پا خطا کند در زمانی کمتر از حد تصور موجودیت جعلی موسوم به اسرائیل باقی نخواهد ماند.
گودرزی
* تا کی نظام مقدس جمهوری اسلامی باید خسارت قراردادهای کرسنت، توتال و... دوره‌های مختلف وزارت نفت آقای زنگنه را پرداخت کند؟! اگر رئیس‌جمهور قادر به معرفی وزیر بهتری نبود چه عیبی داشت که از ملت کمک می‌گرفت.
0715---0937
* شخص متعرض به پلیس را باید در محل درگیری شلاق زد تا برای دیگران درس عبرت بشود و اقتدار نیروی انتظامی مورد خدشه قرار نگیرد. خدشه‌دار شدن اقتدار نیروی انتظامی یعنی ناامن شدن محیط زندگی آحاد مردم.
3446---0912
* خیلی باید مواظب بود که عاقبت شرکت‌های شستا به سرنوشت غم‌انگیز رشت الکتریک دچار نشود یعنی اموال آن در اختیار افراد نورچشمی قرار نگیرد و از بین نرود.
9338---0930
* اینکه آقای میرلوحی که از پایین شهر فاصله گرفته و به بالای شهر کوچ کرده و اعلام می‌کند باید بلیط مترو 10 هزار تومان شود واقعاً مایه تأسف است. احتمالاً وی مترو کشورهای دیگر را با درآمد خود مقایسه می‌کند و می‌بیند می‌تواند از عهده خرید آن بلیط مترو برآید. اگر به درآمد قشر ضعیف جامعه می‌نگریست به این نحو سخن نمی‌گفت. مگر اینکه با کوچ از جنوب شهر به شمال شهر دیگر حق حیات در تهران را برای تهرانی‌های کم‌درآمد قائل نباشد.
یعقوبی
* آقای نجفی شهردار منتخب اول مدعیان اصلاح‌طلبی در شورای شهر کنونی و تنها دستاورد او 3 برابر کردن عوارض شهری برای مردم بود و حالا همفکر او در شورای شهر صحبت از بلیط متروی 10 هزار تومانی کرده است! تحریم‌های ظالمانه جبهه استکبار نتوانست مردم شریف ایران را به زانو درآورد اما برخی در داخل با فشار بر مردم درصدد همراهی با تحریم‌های آمریکا هستند!
8074---021
* عناصر ضد انقلاب از اعدام مفسدان اقتصادی ناراحت شده‌اند. انگار ارتباط نزدیکی میان مفسدین اقتصادی و این دشمنان قدیمی مردم وجود دارد. قوه قضائیه باید با کمک وزارت اطلاعات به این ارتباط‌ها رسیدگی کند.
3297---013
* وعده عرضه سبد کالا به کارگران با بایکوت خبری دولت مواجه شده است. در حالیکه در ابتدای پاییز «10 روز آینده» را به عنوان زمان دریافت سبد کالا برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی که کمتر از 3 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند اعلام شده بود!
9452---021
* علت وضع اسف‌بار کنونی صنعت خودرو این وضع غیرشرعی پیش‌فروش خودرو است. معنا ندارد که پول اضافه بر قیمت فعلی خودرو از مشتریان می‌گیرند تا در آینده قیمت قطعی خودرو را تعیین بکنند.
صباغیان
* دولت با تصمیمات ناصحیح فشار بر مردم را به نفع مافیاهای اقتصادی حفظ می‌کند. آزاد شدن صادرات سیب‌زمینی و گوجه فرنگی علی‌رغم قیمت بالای آن یعنی کمبود در بازار و یا حفظ همین قیمت بالا. چرا با بی‌تدبیری آرامش جامعه را برهم می‌زنند؟!
0220---0905 و 4893---0905
* چرا بودجه و منافع کشورمان باید وابسته به دلار باشد؟! آیا کسی نیست که طرحی بریزد که بودجه کشور وابسته به دلار، یورو و... نباشد؟! چرا بر اساس پول ملی یا منطقه‌ای غرب آسیا بودجه‌نویسی نمی‌شود؟!
1758---0935
* یکی از مسئولان تعزیرات در مصاحبه خود اعلام کرد به دلیل تولید فرآورده‌های لبنی در انواع گوناگون بسته‌بندی، امکان نظارت و کنترل قیمت وجود ندارد! عرضم این است که آیا دولت این توانایی را نیز ندارد که به شرکت‌ها اجازه انواع بسته‌بندی‌های مختلف را ندهد؟ شاید خنده‌دار باشد ولی در اثر عدم نظارت دولت فلان شرکت ماست و خامه به اسم محصول خارجی وارد بازار کرده است!
8717---0936
* با 3 سال حضور در جبهه و با این وضع تورم، گرانی، بیکاری، رکود و... با 56 سال سن به دستفروشی در مترو مشغولم! ماهانه 500 هزار تومان اجاره منزل می‌دهم... واقعا فشار زیادی را بابت نداری تحمل می‌کنم.
5986---0990
* خطوط 6 و 7 مترو که قرار بود اکثر ایستگاه‌های آنها در دهه فجر 96 افتتاح شوند با روی کار آمدن سه شهردار طی 2 سال متاسفانه، گویا هیچ پیشرفتی نداشته‌اند و هیچ خبری از افتتاح آنها نیست. این خطوط در اواخر عمر شهرداری دکتر قالیباف افتتاح شدند ولی شورای شهر و شهرداران مدعی اصلاح‌طلبی به بهانه کامل نبودن خدمات کل خطوط را تعطیل کردند! می‌خواهم بدانم آیا بالاخره امسال از افتتاح آنها خبری می‌شود یا نه؟!
طاهری
* افزایش حقوق کارمندان و کارگران باید با افزایش قیمت ها و نرخ بالای تورم تناسب داشته باشد. می‌طلبد در بررسی بودجه در مجلس به جد به این مهم پرداخته شود.
9239---0922
* در این تورم 50 درصدی، من جوان 37 ساله که قصد ازدواج دارم چگونه می‌توانم با 15 میلیون وام ازدواج و با درآمد یک میلیونی یخچال 17 میلیونی و فرش و تلویزیون چندین میلیونی بخرم و منزلی را اجاره کنم؟!
6984---0936
* اسفندماه 96 برای کارت ملی ثبت‌نام کردم. هر وقت پیگیری می‌کنم می‌گویند چون تحریم هستیم کارت نیست! هر وقت مشکل کارت حل شد با شما تماس می‌گیریم! پس چرا از ابطال کارت‌های قدیمی سخن می‌گویند؟ آیا امکان تهیه کارت در کشور واقعا نیست؟ این چه برجام بدفرجام نحسی بود که امکان خرید کارت از خارج را هم نداریم؟! دولتی‌ها به چه چیز برجام دل خوش کرده‌اند؟!
8902---0914 و 2842---0910
* چه زمانی انشاءالله مشکل بیمه مکمل جانبازان حل خواهد شد و جانبازان عزیز از پاسکاری بین بنیاد و ادارات مربوطه خلاص می‌شوند؟!
میرزایی، جانباز - قم
* با اجازه دادن ساخت به مالکین ملک‌های فرسوده محله دروازه غار هم بافت فرسوده از بین خواهد رفت و هم موجب کاهش تجمع معتادین در این منطقه خواهد شد. کاش مسئولین به جای شعار دادن اقدامی عملی می‌کردند!
3704---0910
* تعداد کم اتوبوس خط سهیل - میدان بهمن  موجب شده مسافرین زمان زیادی را برای آمدن اتوبوس معطل بمانند، آیا ممکن نیست که مسئولین امر فقط چند اتوبوس به حمل‌ونقل این ناوگان اضافه کنند؟
2703---021