kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۵۶
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴
وزیر نیرو:

روابط عمومی‌ها مدیریت مصرف آب و برق را به مردم منتقل کنند

وزیر نیرو با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها در صنعت آب و برق، از عمده وظایف این بخش را تبیین چرایی و چگونگی مدیریت مصرف برای مردم عنوان کرد.

حمید چیت‌چیان دیروز در نخستین جشنواره آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی صنعت آب و برق در جمع مدیران روابط عمومی این صنعت تأکید کرد: نقش روابط عمومی‌ها با توجه به ماهیت کاری این وزارتخانه از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به خدمات حیاتی 24 ساعته و مستمر این صنعت به مردم گفت: روابط عمومی‌ها پل ارتباطی میان مردم و این صنعت هستند.
وزیر نیرو با اشاره به این که روابط عمومی‌ها باید پیام مدیریت مصرف را به مردم منتقل کنند، افزود: باتوجه به منابع محدود، بدون ابزار روابط عمومی این اطلاع‌رسانی امکان‌پذیر نیست.
به گفته چیت‌چیان، وظیفه روابط عمومی این است که تک‌تک مردم و افراد جامعه را نسبت به منابع آب و برق مطلع کند تا مدیریت مصرف در کشور به درستی صورت گیرد.
وی همچنین برطرف کردن مشکلات بوروکراسی و فنی و ارتقای رضایت مشترکین را از دیگر وظایف روابط عمومی‌ها عنوان کرد و گفت: روابط عمومی‌ها باید دیدگاه‌های مردم را برای کاربردی کردن در این صنعت مورد توجه قرار دهند و همکاری مردم بسیاری از مشکلات را مرتفع خواهد کرد.
چیت‌چیان درخصوص موضوع آب و فاضلاب و تفکیک شبکه آب شرب از آب بهداشتی توضیح داد: به عنوان نمونه‌ اگر این اقدام به مطالبه عمومی مردم تبدیل شود، می‌توانیم در برخی از شهرها در شبکه موجود آب بهداشتی ارائه دهیم و آب شرب از طریق آب بسته بندی به مردم عرضه شود.وی با بیان این که در زمان بحران و حوادث نیازمند همکاری مردم هستیم افزود: اطلاع‌رسانی نقش بسزایی در حل مشکلات اقتصادی صنعت آب و برق باتوجه به قیمت تمام شده و قیمت واقعی آن دارد و این امر بدون همراهی مردم امکان‌پذیر نخواهد بود.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: میانگین پرداخت هزینه برق خانوارها در هر ماه 16هزار تومان است که در مقایسه با سایر اقلام افزایش قیمت و رشد چندانی نداشته است و اگر این موضوعات به صورت شفاف برای مردم تبیین شود قابل پذیرش خواهد بود.
چیت‌چیان در پایان افکار سنجی علمی، استفاده از ظرفیت‌ها برای تبادل پیام و حضور در شبکه‌های اجتماعی را از جمله ابزارهای مؤثر روابط عمومی‌ها برای ارتباط با مردم عنوان کرد.
مدیریت آب
 فقط سدسازی نیست
همچنین معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفای کشور در نخستین جشنواره آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی صنعت آب و برق که با حضور مسئولان روابط عمومی‌های این صنعت برگزار شد افزود: باید جامعه را در مسیر مدیریت آب همراه کرد و مردم باید در جریان امور قرار گیرند.
رحیم میدانی ادامه داد: گفتمان‌سازی و تغییر رویکرد در صنعت آب و برق در کشور باید تبیین شود و اگر کشور در اقلیم خشک قرار دارد، می‌توانیم از منابع انسانی برای مدیریت استفاده کنیم.
معاون وزیر نیرو اظهار داشت: اگرچه برای سال‌های آینده منابع لازم در کشور وجود دارد، اما راه درست این است که باید تغییر اقلیم را به عنوان یک واقعیت بپذیریم و کشور را در بخش آب بدرستی مدیریت کنیم.
میدانی خاطرنشان کرد: برخی تصور می‌کنند که در زیرزمین آب لایتنهایی وجود دارد، اما اینچنین نیست و اگر از آبهای زیرزمینی به درستی استفاده نکنیم، لطمات جبران‌ناپذیری را در پیش خواهیم داشت.
وی با اشاره به این که، برای مدیریت مصرف نقش خواص از جایگاه بالایی برخوردار است، گفت: در همه جای دنیا مدیریت آب کار جمعی است و همه باید در چرخه آب فعال باشند.
معاون وزیر نیرو تصریح کرد: بهره‌برداران آب باید حضورشان در مدیریت آب پررنگ‌تر شود و امروز دیگر با اقدامات پلیسی نمی‌توان آب را مدیریت کرد.
میدانی با بیان این که، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات قابل توجهی در صنعت آب کشور انجام شده است، گفت: باید بخش اعظمی از منابع مالی را در کارهای کارشناسی و غیرسازه‌ای متمرکز کنیم و امروز دیگر مدیریت آب فقط سدسازی نیست.