kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۹۲۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷

اخبار کوتاه از فوتبال

حمایت برانکو از تیم‌ملی و بی‌توجهی به حرف‌های طارمی
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، دیروز بر حمایت کامل خود و باشگاه پرسپولیس از تیم ملی تاکید کرد و درباره تیم خودش هم گفت که به دنبال جذب سه بازیکن جدید است. برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین دیروز پرسپولیس درباره جذب طارمی گفت: نمی‌دانم طارمی چه‌ها گفته و توجه هم نخواهم کرد. طارمی با میل خودش رفت و کسی او را بیرون نکرد. او کتبا نوشت که نمی‌خواهد در ایران باشد. او‌اشتباه کرد که با دو باشگاه قرارداد بست و هم او و هم باشگاه جریمه شدند اما زندگی ادامه داد و این تجربه‌ای برای طارمی و پرسپولیس بود.بازیکنانی که جذب کردیم، مهدی شیری، مهدی شریفی، مهدی ترابی و سروش رفیعی هستند. درباره بازیکنان بعدی که بخواهند جذب شوند، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. هنوز سه بازیکن دیگر می‌خواهیم اما شرایط مختلفی نظیر بودجه ما، شرایط باشگاه‌ها و مسائل دیگر دارد. ما فعلا گروه اول بازیکنانی که می‌خواستیم را جذب کردیم.او درباره مصاحبه سروش رفیعی عیله کی‌روش هم گفت: چرا از من این سؤال را می‌پرسید؟ این سؤال باید از رفیعی پرسیده شود. من نمی‌توانم حرف دیگران را تفسیر کنم. پس از این دیگر درباره تیم ملی از من سؤال نکنید. تمام هواداران، مدیریت، کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس حمایت کامل خود را از تیم ملی اعلام می‌کنند. فرقی نمی‌کند مربی «مصطفی» باشد یا شخص دیگری! تیم ملی شخصی نیست و برای همه مردم است، حتی برای ما خارجی‌ها. اگر تیم ملی موفق شود، موفقیت من هم هست.سرمربی کروات پرسپولیس اضافه کرد: من کی تا به حال علیه تیم ملی حرف زده‌ام؟ علیه هر کسی در تیم ملی چه زمانی صحبت کرده‌ام؟ ما چه زمانی تا به حال از تیم ملی حمایت نکرده‌ایم؟ طرفدار آقای کی‌روش، طرفدار او هستند یا تیم ملی؟ چه کسی این ایده را دارد که من علیه تیم ملی حرف زده‌ام؟ آیا افرادی که کنار تیم ملی بوده‌اند، آیا طرفدار پرسپولیس بوده‌اند؟ من چه زمانی بد صحبت کرده‌ام که اکنون بخواهم خوب صحبت کنم تا جو تغییر کند؟ چرا فکر می‌کنید من می‌خواهم با یک عده هم‌صدا شوم؟ در لیگ، ۱۶ مربی با ۱۶ فلسفه و ایده مختلف وجود دارد اما من نباید با آنها هم‌صدا شوم. من با همه آنها رفیق هستم اما آنها از منافع تیمشان حمایت می‌کنند و من هم از پرسپولیس دفاع خواهم کرد.
اخراج مورینیو از یونایتد و سرمربیگری موقت کریک
باشگاه منچستریونایتد ژوزه مورینیو را از سمت سرمربیگری این تیم برکنار کرد. این مربی کمتر از یک سال پیش قرارداد خود را با یونایتد تمدید کرده بود ولی نتایج ضعیف یونایتد با او باعث شد این باشگاه، دست به برکناری مورینیو بزند. سرمربی پرتغالی در یونایتد موفق شد قهرمانی در جام اتحادیه، کامیونیتی شیلد و لیگ اروپا را به دست بیاورد و فصل قبل با این تیم نایب قهرمان لیگ برتر شد ولی در این فصل عملکرد ضعیف تیم او در لیگ برتر ادامه داشت. به این ترتیب بار دیگر مورینیو با یونایتد به فصل سوم نرسید. او همیشه در تیم‌های خود در فصل سوم مشکل داشته است و در چلسی نیز در فصل سوم مشکلات زیادی داشت و اخراج شد. او در رئال‌مادرید نیز در پایان فصل سوم و بعد از مشکلات زیاد اخراج شد تا سندروم فصل سوم مورینیو ادامه داشته باشد. گفته شده است باشگاه یونایتد ۲۲ میلیون پوند غرامت را به این مربی پرداخت خواهد کرد. بعد از برکناری مورینیو از هدایت یونایتد و حضور کریک به عنوان مربی موقت تا پایان فصل، تلاش مسئولان این باشگاه برای جانشینی مربی پرتغالی آغاز شد. در این بین یک نام بیش از هر کس دیگری شنیده می‌شود و آن هم زین الدین زیدان است. این مربی به صورت تلویحی آمادگی خودش را برای حضور در یونایتد به عنوان سرمربی اعلام کرده و بعد از حضور موفق در رئال مادرید باید ببینیم او هدایت رئال را بر عهده خواهد گرفت یا خیر. از مائوریسیو پوچتینو وآنتونیو کونته به عنوان دیگر گزینه‌های سرمربیگری در منچستر نام برده می‌شود.* آمار مورینیو در یونایتد:۱۴۴ بازی،۸۴ برد،۳۲ تساوی، ۲۸ باخت و درصد برد:58/3.
بیرانوند و جهانبخش نامزد توپ طلا آسیا ۲۰۱۸
تیتان اسپورت چین فهرست ۲۴ نفره بهترین بازیکن سال ۲۰۱۸ در قاره آسیا را علام کرد.
به گزارش فاکس اسپورت، نشریه تیتان اسپورت چین چند سالی است که تلاش کرده با الگو‌برداری از کار فرانس فوتبال فرانسه در دادن توپ طلا، در فوتبال آسیا نیز با کمک روزنامه‌نگارها و خبرنگاران ورزشی بهترین بازیکن سال فوتبال آسیا را انتخاب کند.بر این اساس، فهرست اولیه ۲۴ نفره سال ۲۰۱۸ که با نظر تیم کارشناسی تهیه شده، منتشر شد که در آن نام علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس و علیرضا جهانبخش هافبک تیم ملی فوتبال ایران و برایتون دیده می‌شود.بهترین بازیکن سال ۲۰۱۸ در هفته پایانی این سال اعلام و توپ طلا را به دست خواهد آورد.البته نفرات شاخصی چون بغداد بونجاح، سون هیونگ مین، آرون موی و تاکاشی اینوی در این فهرست حضور دارند.سون هیونگ مین برنده سه دوره این جایزه بوده‌ است تا در این زمینه رکورددار باشد.
پایان بلاتکلیفی کمیته تعیین وضعیت فدراسیون
سرپرست جدید کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال انتخاب شد.طی حکمی از سوی رئیس‌فدراسیون فوتبال، جمشید نورشرق به عنوان سرپرست کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال منصوب شد.وی که عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است، سابقه عضویت در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال را دارد. ریاست کمیته تعیین وضعیت پیش از این در اختیار روزبه وثوق احمدی بود که پس از استعفای او این کمیته هفته‌ها است بدون رئیس‌و اعضا مانده بود و اکنون با انتخاب جمشید نورشرق این کمیته از بلاتکلیفی رها شد.
استقلال همچنان درگیر پرونده‌های جانواریو، بویان و پروپیچ
معاون ورزشی باشگاه استقلال درباره عملکرد باشگاه استقلال در نقل و انتقالات نیم‌فصل گفت: کارگزاران بازیکنان به دنبال این هستند توسط رسانه‌هایی که با آنها ارتباط دارند، قیمت بازیکنان را جابجا کنند و مثلاً قیمت بازیکنی به ارزش 10 میلیون تومان را به 50 میلیون تومان برسانند. همانطور که فتحی (سرپرست باشگاه استقلال) گفت، سیاست باشگاه تا انتهای فصل بر این است که کلامی در این باره صحبت نکنیم تا فصل نقل و انتقالات را در آرامش و سکوت به پایان برسانیم.خطیرادامه داد: هر روز، نام 10 بازیکن برای انتقال به تیم استقلال مطرح می‌شود. من و همکارانم در باشگاه، تا پایان فصل نقل و انتقالات در این باره صحبت نمی‌کنیم و اگر تصمیمی گرفته شود، در سایت باشگاه استقلال اطلاع‌رسانی خواهد شد. امیدوارم سایر باشگاه‌ها نیز چنین سیاستی داشته باشند تا از افزایش قیمت بازیکنان و سوءاستفاده دلالان جلوگیری شود.وی با بیان اینکه باشگاه با پرداخت حقوق گرو و نیومایر تا ماه دسامبر، قراردادشان را فسخ کرد، اظهار داشت: نزدیک به یک ماه با این دو بازیکن مذاکره کردیم و مبالغ قرارداد دو بازیکن هم بالا بود. گرو و نیومایر دو ماه حقوق نگرفته بودند و شرایط فسخ یک‌جانبه را داشتند، اما قراردادها را به صورت دوجانبه فسخ کردیم. فسخ دوجانبه برای ما خیلی مهم بود چون پرونده‌های زیادی بابت این مشکلات در استقلال و فوتبال ایران داشتیم. ما هنوز درگیر پرونده‌های رابسون جانواریو، بویان و پروپیچ هستیم و امیدوارم دیگر هزینه‌های زیادی بابت بازیکنان پرداخت نکنیم. چون باید این مبلغ را از بیت‌المال بدهیم.معاون ورزشی باشگاه استقلال درخصوص تقویت کادر فنی این تیم گفت: شفر یک مربی را به باشگاه معرفی کرده که این موضوع در کمیته فنی باشگاه مطرح خواهد شد. در صورت تأیید و صلاحدید کمیته فنی، مذاکرات با این مربی انجام می‌شود تا از نیم‌فصل دوم، به کادر فنی بیاید.
۴۸ تیمی‌شدن جام جهانی ۲۰۲۲ منوط به موافقت قطر است
ناصر الخاطر، معاون دبیر کمیته عالی پروژه‌ها و میراث جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اعلام کرد، ۴۸ تیمی‌شدن این رقابت‌ها حتی با نظر مثبت فیفا منوط به موافقت این کشور است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، ناصر الخاطر اظهار داشت: قطر درباره افزایش تعداد تیم‌های جام جهانی 2022 به 48 تیم تصمیم نمی‌گیرد و جزئیات این طرح با مطالعه و ارزیابی شرایط توسط فیفا مشخص خواهد شد. این کار هم‌اکنون تحت بررسی و مطالعه دقیق فیفا قرار دارد و هیچ اطلاعاتی درباره روند این موضوع نداریم.معاون دبیر کمیته عالی پروژه‌ها و میراث جام جهانی 2022 ادامه داد: انتظار می‌رود که مطالعه فیفا شامل بررسی مواردی از جمله سازماندهی رقابت‌ها، ورزشگاه‌های موردنیاز، تعداد بازی‌ها و محل تمرین آماده‌سازی تیم‌ها در طول یک روز در صورت افزایش تیم‌ها شوند. باید به خاطر بسپاریم که قطر برنده میزبانی جام جهانی 2022 فوتبال با مشارکت 32 تیم شد. بنابراین فیفا در نهایت برای 48 تیمی‌شدن جام جهانی با مشورت قطر تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد. این کار در صورتی عملی می‌شود که قطر بخواهد موافقت کند.
پیش از این جانی اینفانتینو، رئیس‌فیفا اعلام کرده بود که در نشست ماه مارس 2019 میلادی در شهر میامی آمریکا تصمیم نهایی درباره 48 تیمی‌شدن جام جهانی 2022 قطر با توجه به گزارش کارگروه مطالعاتی اتخاذ خواهد شد.