kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۹۱۹
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶

داورزنی: وزارت ورزش بر واگذاری استقلال و پرسپولیس مصمم است

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، گفت: دولت و وزارت ورزش و جوانان علیرغم صحبت‌هایی که انجام می‌شود مصمم هستیم که استقلال و پرسپولیس واگذار شود، چون معتقدیم که ما متولی ورزش هستیم و نباید باشگاه‌داری کنیم.

محمدرضا داورزنی اظهار داشت: در چند ماه اخیر با تلاش‌هایی که صورت گرفت و تعاملاتی که با AFC داشتیم ۹۰ درصد بدهی‌های استقلال و پرسپولیس پرداخت شده و ۱۰ درصد مابقی به خاطر این بود که برخی از طلبکارها پیگیر کار خود نبودند. در این مدت بعضی از طلبکاران آمدند و پیگیر پرونده خود بودند و اگر ۱۰ درصد باقی مانده نیز بیایند به آنها رسیدگی خواهد شد. وی افزود: در دو سال گذشته وزارت ورزش و جوانان از دولت ریالی را خرج این دو باشگاه نکرده‌ایم. این دو باشگاه تا پایان ۹۹ مشکل تامین مالی ندارند. ظرفیت این دو باشگاه به گونه‌ای است که از اسپانسر و منابع خودش پول در می‌آورند. این دو باشگاه دو سرمایه بسیار قدرتمند هستند و نباید یک ابزار در دست یک جریان خاص باشند.
به گفته معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اقدامی که وزارت ورزش و جوانان قرار بود انجام دهد و قولی که به مردم داده بود این بود که خود مردم و هواداران سهم داشته باشند. این دو باشگاه در هر کجای ایران طرفدار دارند.اراده کلی دولت بر واگذاری ۱۰۰ درصدی این دو باشگاه است، ولی تا به اینجای کار وزارت ورزش و جوانان هر کاری که باید انجام می‌داده را انجام داده و مابقی کار به عهده سازمان خصوصی‌سازی است.