kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۷۶۶
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳
جهانگیری:

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در بودجه سال ۹۸ دیده شده است

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علمی و فناوری در بودجه سال ۹۸ دیده شده است.


اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در نوزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده سراسر کشور با تبریک ولادت امام‌حسن عسکری‌(ع) و هفته پژوهش اظهار داشت: توسعه علمی یکی از عرصه‌های اساسی توسعه پایدار و همه‌جانبه است و مردم همواره امید داشته‌اند که کشور بتواند به سطحی از توسعه برسد که از اقتصاد و شرایط اجتماعی و سیاسی مناسب برخوردار باشیم.
جهانگیری با اشاره به هدف‌گذاری دشمنان برای فشار بر اقتصاد کشور و تلاش آنها برای قرار دادن مردم در مقابل نظام، خاطرنشان کرد: اتکاء درآمدهای اصلی کشور به فروش نفت شرایطی را به وجود آورده که نفت هم می‌تواند برای کشور درآمدزا باشد و هم تبدیل به اهرمی برای فشار قدرت‌های بزرگ علیه کشورمان شده است تا با ممانعت از فروش نفت، درآمدهای کشور را کاهش دهند. البته به فضل الهی تاکنون توفیق چندانی به دست نیاوردند اما به هر حال صادرات نفت قدری کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه اقتصادی که به منابع درآمدی سنتی وابسته است، می‌تواند از همین ناحیه در تهدید قرار گیرد، اظهار داشت: اقتصاد باید در فشارها و تنگناها تاب‌آوری داشته باشد و بتواند خود را از درون احیا کند که چنین اقتصادی همان اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش تسنیم، معاون اول رئیس‌جمهور افزود: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علمی و فناوری هم در بودجه سال 98 و هم در سیاست‌های کلی دیده شده و پنج کریدور علمی و فناوری نیز در پنج استان کشور راه‌اندازی شده که امیدوارم شاهد فعال شدن کریدورهای علمی در سایر استان‌ها نیز باشیم.
گفتنی است در این مراسم با حضور معاون اول رئیس‌جمهور از پژوهشگران برتر و فناوران برگزیده قدردانی شد.