kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۳۰۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶

حوادث کوتاه از کشور

کلاهبرداری در سایت دیوار
ساری – خبرنگار کیهان: جانشین فرمانده انتظامی استان، از دستگیری دو سارق زورگیر که با ترفند فروش خودرو در سایت دیوار، 920 میلیون ریال از فردی در شهرستان عباس‌آباد، کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد .سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی گفت: در پی اعلام شکایت یک شهروند «اهل ارومیه» به مراجع انتظامی  شهرستان عباس‌آباد، مبنی بر اینکه در مواجهه با آگهی فروش یک دستگاه خودروی تویوتا در سایت دیوار، طی تماسی تلفنی با فردی که خود را مالک خودرو معرفی کرده بود به آن شهرستان مراجعه کرده، که در مواجهه حضوری دو فرد ناشناس از وی کلاهبرداری کرده‌اند.وی افزود: متهمان که با کشاندن مالباخته به ویلایی در شهر سلمانشهر و بستن دست و پای وی، کلیه کارت‌های عابر بانک همراهش را سرقت کرده و با استفاده از آن ضمن خرید طلا و جواهرات به مبلغ 920 میلیون ریال از محل متواری شده بودند، توسط پلیس آگاهی در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر شدند.
دستگیری قاتل
اهواز – خبرنگار کیهان: فرماندهی انتظامی استان خوزستان از کشف قتل در کمتر از ۱۰ ساعت و دستگیری قاتل همچنین ضبط سلاح جنگی در شهرستان آبادان خبر داد.
سرتیپ حیدر عباس‌زاده، گفت‌: در پی وقوع یک فقره قتل واقع در  جاده شهرک صنعتی آبادان به سمت روستای حفار خرمشهر، در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد مقتول به هویت «م - م» حین تردد با خودرو پراید با اسلحه کلاش به قتل رسیده است.وی ادامه داد: ماموران پلیس پس از تلاش‌های مستمر قاتل به هویت «ض -س»  شناسایی و در کمتر از 10 ساعت  دستگیر و اسلحه کلاش به کار رفته در صحنه قتل نیز کشف شد.وی اضافه کرد: قاتل ضمن اعتراف، انگیزه خود را از قتل اختلافات قبلی عنوان کرد.
سرقت احشام
رشت – خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی تالش از دستگیری باند پنج نفره سارقان 114 راس گاو و گوسفند در این شهرستان خبر داد. سرهنگ حسین جمال‌دار، گفت: در پی گزارش چند فقره سرقت دام در این شهرستان، شناسایی سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت و با انجام تحقیقات و کشف سرنخ‌های لازم، به دستگیری آنها اقدام شد.
وی اظهار کرد: سارقان در بررسی‌های فنی پلیس به سرقت و فروش احشام اعتراف و کارشناسان، ارزش دام‌های سرقتی را چهار میلیارد و 330 میلیون ریال برآورد کردند.
اختلاف منجر به مرگ
زاهدان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان هیرمند از دستگیری متهم به قتل مرد ۵۳ ساله در کمتر از سه روز خبر داد. سرهنگ حسینعلی سنچولی، افزود: در بررسی‌های عوامل انتظامی در محل حادثه مشخص شد مردی 53 ساله بر اثر اصابت گلوله و شدت جراحات وارده در محل فوت کرده و سه فرزند 17، 19 و 24 ساله‌اش نیز مجروح شدند.
وی تصریح کرد: در تحقیقات میدانی مشخص شد مقتول در پی اختلافات قبلی با همسایه‌اش که مردی جوان و سابقه نزاع با هم داشته‌اند در زمان حادثه پس از مشاجره لفظی و درگیری با یک قبضه اسلحه کلت کمری به قتل رسیده است.وی گفت: متهم به قتل در بازجوئی‌های اولیه به بزه انتسابی اعتراف و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.
کشف ‌اشیای عتیقه
زنجان – فارس: جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف‌اشیای عتیقه تاریخی مربوط به دوره پیش از تاریخ (عصر آهن) توسط ماموران پلیس آگاهی شهرستان طارم خبر داد.
جعفر کردلو، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر خرید و فروش و نگهداری ‌اشیای عتیقه توسط فردی در شهرستان طارم موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.
وی با‌اشاره به اینکه ماموران پس از دستگیری در بازرسی از منزل متهم یک ظرف سفالی آیینی (سه قسمتی) کشف کردند که در استعلام از اداره میراث فرهنگی مشخص شد قطعه کشف شده مربوط به یک ظرف آئینی سه وجهی دوره پیش از تاریخ (عصر آهن) است تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.
تصادف خونبار
زاهدان – مهر: رئیس‌مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: حادثه رانندگی در روستای «کهن ملک» بخش «سوران» شهرستان سراوان ۲۴ مجروح برجای گذاشت. فریبرز راشدی، اظهار داشت: براثر واژگونی یک دستگاه وانت در مسیر روستای «کهن ملک» بخش «سوران» شهرستان سراوان ۲۴ نفر مجروح شدند.
وی با ‌اشاره به اینکه پس از این حادثه بلافاصله چهار دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند، افزود: مصدومان این حادثه به بیمارستان رازی شهرستان سراوان منتقل شدند.
رئیس‌مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی زاهدان تصریح کرد: علت این حادثه توسط کارشناسان پلیس در دست بررسی است.
كشف پرندگان کمیاب
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي شهرستان زيركوه از توقيف يك دستگاه خودروی پراید و كشف پرندگان کمیاب در این شهرستان خبر داد. سرهنگ «سيدرضا حسيني» گفت: مأموران اين فرماندهي با تشديد اقدامات كنترلي و گشت‌زنی در مسیرهای تحت حفاظت به يك دستگاه خودروی پرايد مشکوک شدند و خودرو را برای بازرسی متوقف کردند.وی ادامه داد: در بازرسی از خودرو20 قطعه پرنده هوبره که در چند کیسه پنهان شده بود، کشف و راننده خودرو را در این رابطه دستگیر کردند.وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش پرنده‌های کشف شده را بالغ بر چهار میلیارد ریال برآورد کردند،
قاچاق سوخت
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان از کشف سوخت خارج از عرضه شبکه ملی در عملیات پلیس شهرستان دلیجان از يك دستگاه كاميون كشنده خبر داد. سرهنگ «علی هاشمی» افزود: مأموران پاسگاه دودهک این شهرستان هنگام گشت‌زنی در سطح محورهای مواصلاتی، یک دستگاه کامیون حامل سوخت خارج از عرضه شبكه ملي را شناسایی و در عملیاتی متوقف کردند.
وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودروی توقیفی، 24 هزار لیتر نفت سفید، خارج از عرضه شبکه ملی کشف شد.این مقام انتظامی در پایان افزود: راننده به علت عدم ارائه هرگونه مدارک گمرکی پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی شد.