kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۲۶۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵

حوادث کوتاه از کشور


      
      قاچاق دارو
ساری‌– خبرنگار کیهان‌: فرمانده انتظامی شهرستان آمل، از کشف 31 هزار عدد انواع قرص و داروهای قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «نعمت‌الله آزادی»، گفت: در بازرسی از اتوبوس مسافربری علاوه‌ بر 31 هزار عدد انواع قرص و داروی قاچاق‌،30 کیلو پورد ماء الجبن افتیمونی که متهم از طریق اتوبوس مسافر‌بری قصد انتقال آن به شهرستان آمل را داشت‌، کشف شد.وی تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر شد.
همچنین به‌گفته محمدرضا شیران‌، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بازرسی از یک داروخانه مقدار 570 عدد شربت زادتین تقلبی به ارزش 200 میلیون ریال کشف شد.
فیلم رادیولوژی هم قاچاق شد
زاهدان‌– خبرنگار کیهان‌: رئیس ‌پلیس امنیت عمومی سیستان و بلوچستان از کشف بیش از دو و نیم میلیارد ریال ورق فیلم خام رادیولوژی قاچاق خبر داد.
سرهنگ علی محمدی  افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات توانستند محل دپوی این اقلام غیرمجاز را در یکی از شرکت‌های باربری شناسایی کنند.
وی ادامه داد: در بازرسی از این محل تعداد 25 هزار و 500 ورق فیلم خام رادیولوژی قاچاق کشف و ضبط شد.
دستگیری کلاهبردار
اصفهان‌– خبرنگار کیهان‌: فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری کلاهبردار متواری، خبر داد.
سرتیپ مهدی معصوم‌بیگی‌، گفت‌: در پی مراجعه افرادی به مراجع قضائی و اعلام شکواییه‌ای مبنی بر اینکه فردی با ترفند خرید محصولات کشاورزی مبلغ 91 میلیارد و 900 میلیون ریال از آنان کلاهبرداری کرده‌، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس شهرستان «تیران و کرون» قرار گرفت.
وی بیان داشت‌: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد این فرد دو هزار و 500 تن محصولات کشاورزی را در یکی از شهرستان‌های استان اصفهان از دو نفر با ارائه اسناد فاقد اعتبار خریداری کرده و در موعد مقرر وجه مربوطه پرداخت نشده است. وی تصریح کر‌د: ماموران موفق شدند مخفیگاه متهم را در یکی از روستاهای شهرستان «تیران و کرون» شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.
سوخت قاچاق
سرویس شهرستان‌ها‌: فرمانده انتظامي استان آذربایجانغربی از کشف سوخت قاچاق در ارومیه خبر داد.
سرتیپ «ناصر اصلانی» گفت: در پي کسب خبري مبني بر دپوي سوخت قاچاق در انبار یک شرکت در «ارومیه»، رسيدگي به موضوع در دستور کار ماموران دايره مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفت. وی تصريح کرد: در بازرسي انجام شده از محل، 93 هزار و 680 ليتر نفت سفید کشف شد؛ در اين رابطه يک متهم دستگير و پس از تشکيل پرونده مقدماتي تحويل مقامات قضائي شد.
سارقان مأمورنما
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان ملارد از دستگیری اعضای باند چهارنفره سارقان مأمورنما که در دو استان تهران و البرز دست به سرقت می‌زدند، خبر داد. سرهنگ برزو همتی‌، گفت‌: خانواده‌ای شکایت کردند که چهار نفر با ارائه کارت پلیس به بهانه دریافت گزارش‌هایی مبنی بر اینکه در این خانه مواد مخدر وجود دارد، وارد خانه‌ آنها شده و اقدام به سرقت کرده‌اند.
وی افزود: طی یک عملیات ضربتی،‌ مخفیگاه متهمان در محاصره قرار گرفت و با استفاده از غفلت سارقان،‌ چهار متهم دستگیر شدند.
همتی ادامه داد: در مخفیگاه متهمان سلاح، کارت‌های جعلی پلیس، بخشی از اموال به سرقت رفته مردم حداقل به ارزش دویست میلیون تومان وجه نقد و مقادیر قابل توجهی طلاجات سرقتی کشف و ضبط شد.
واژگونی خودرو
سبزوار- ایرنا‌: رئیس ‌جمعیت هلال احمر سبزوار گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه خودرو سواری سمند در جاده سبزوار‌- شاهرود چهار سرنشین آن مصدوم شدند. محمدعلی جباری ثانی افزود: در پی این سانحه که در کیلومتر 130 جاده سبزوار‌- شاهرود رخ داد، امدادگران هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند. وی اظهار داشت: مصدومان حادثه پس از ارائه خدمات اولیه درمانی به وسیله ماموران هلال احمر و اورژانس 115به مراکز درمانی انتقال یافتند.
تصادف زنجیره‌ای
کرمان‌– باشگاه خبرنگاران جوان‌: رئیس ‌جمعیت هلال احمر شهرستان ریگان گفت: حادثه مرگبار برخورد پنج خودرو در ریگان دو کشته و هشت مجروح برجا گذاشت. بهزاد عارف، افزود: در این برخورد زنجیره‌ای خودرو‌ها در کیلومتر ۵۵ شهرستان در ورودی ریگان از سمت سیستان وبلوچستان باهم به شدت تصادف کردند. رئیس‌جمعیت هلال احمر ریگان تصریح کرد: علت حادثه انحراف به چپ و سرعت زیاد خودروی تویوتای حامل سوخت در این محور بود.
دستگیری شرور
سرویس شهرستان‌ها‌: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران گفت: شرور اسلامشهری که با عربده‌کشی و فحاشی قصد ایجاد مزاحمت برای شهروندان داشت بر اثر اقدام به موقع و تیراندازی پلیس، زمین‌گیر شد. سرهنگ «سرپناه» افزود: خبری از درگیری دو نفر در یکی از خیابان‌های منتهی به امامزاده عقیل (ع) شهرستان اسلامشهر به ماموران انتظامی کلانتری این حوزه استحفاظی گزارش شد که در پی آن ماموران گشت انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.وی بیان داشت: در جریان ماجرای فوق، مامور انتظامی پس از آنکه با شلیک دو تیر هوایی موفق به منصرف کردن فرد مهاجم نشد لیکن در راستای دفاع از خود و اموال سازمانی با تیراندازی به سمت پای فرد مهاجم و مجروح کردن وی، موفق به دستگیری این فرد شرور شد. به گفته سرهنگ سرپناه، فرد شرور مجروح، هم‌اکنون در بیمارستانی در شهرستان اسلامشهر بستری شده و حال عمومی وی مطلوب گزارش شده است.
کشف گوجه فرنگی
کرمانشاه‌– خبرگزاری صدا و سیما‌: رئیس ‌گمرک پرویزخان گفت: بیش از ۴۴ تن گوجه فرنگی در مرز پرویز‌خان کشف و توقیف شد.شهرام تجری‌، افزود: با رصد محموله‌های تجاری بازرسان گمرکات پرویزخان در مرز قصرشیرین، از دو خودرو یخچال‌دار ۴۴ تن و ۵۰۰ کیلوگرم گوجه‌ فرنگی که به صورت قاچاق از گمرک اقتصادی کاوه به سمت مرز پرویزخان در قصرشیرین حمل می‌شد کشف و ضبط شد.رئیس ‌گمرک پرویزخان افزود: گوجه فرنگی کشف شده ۶۰ درصد از نوع گلخانه‌ای و ۴۰ درصد به صورت کشت بوته‌ای بوده است.
پرندگان کمیاب
بوشهر‌– مهر‌: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر گفت: بزرگ‌ترین محموله قاچاق پرندگان در معرض انقراض در استان بوشهر کشف شد.
فرهاد قلی‌نژاد، افزود: این محموله پرندگان با اجرای برنامه‌های اطلاعاتی و عملیاتی و با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان عسلویه کشف شد.
وی ارزش این محموله را پنج میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: این محموله شامل ۶۰ بهله پرنده شکاری از خانواده شاهینیان و از گونه‌های شاهین، بحری و بالابان و تعداد ۱۱۳ قطعه هوبره و ۱۵ قطعه قرقاول بود.
سارقان مسلح به دام افتادند
سرویس شهرستان‌ها‌: فرمانده انتظامی استان خوزستان از شناسایی و دستگیری سه سارق مسلح فراری در شهرستان دشت آزادگان خبر داد.
سرتیپ حیدر عباس‌زاده‌، گفت‌: کارآگاهان پلیس با به کارگیری اقدامات اطلاعاتی و تخصصی محل اختفای سه سارق مسلح فراری را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند. وی افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهمان دو قبضه اسلحه جنگی کلاشینکف، یک قبضه اسلحه کلت، سه تیغه خشاب و 12 فشنگ مربوطه کشف و ضبط شد. وی در ادامه گفت: متهمان در تحقیقات پلیس تاکنون به هفت فقره سرقت مسلحانه در شهرستان‌های اهواز، حمیدیه، کارون و سوسنگرد اعتراف کردند.