kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۸۵۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲

حوادث کوتاه از کشور

اصفهان – خبرنگار کیهان: رئیس‌ پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: مردی که در سایت دوست یابی مزاحم دختر جوانی شده بود، دستگیر شد.

    
     اخاذی اینترنتی

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی افزود: این دختر جوان در اظهارات خود عنوان کرد بدنبال آشنایی با فردی از طریق سایت دوست یابی اقدام به برقراری روابط دوستانه کردم، اما بعد از مدتی وی با ارسال پیام‌های تهدیدآمیز از من درخواست پول کرد و تهدید کرد که در غیر این صورت رابطه‌اش را با من افشا خواهد کرد.وی اضافه کرد: پلیس فتا پس از بررسی‌های تخصصی متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کرد.
کشف تریاک
یزد – خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد از کشف تریاک در این استان خبر داد.سرهنگ محمدحسین ستوده‌نیا افزود: ماموران ضمن رصد فعالیت سوداگران مرگ هنگامی که قاچاقچیان قصد خروج از استان را داشتند در یک عملیات ضربتی آنها را دستگیر و در بازرسی از خودروی سمند آنها مقدار 143 کیلو موادمخدر از نوع تریاک را کشف کردند.
ستوده‌نیا گفت: در این عملیات دو نفر از سوداگران مرگ دستگیر و به دادسرا معرفی شدند.
دستگیری قاتل فراری
زاهدان – خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری قاتل فراری در کمتر از 72 ساعت از وقوع جرم در شهرستان دلگان خبر داد.
سرهنگ ابراهیم ملاشاهی، گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد دو جوان 18 و20ساله توسط فردی ناشناس از ناحیه سر و قفسه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده‌اند و فرد ضارب نیز از محل حادثه متواری شده است.
وی بیان کرد: باتوجه به اینکه قاتل در لحظات اولیه پس از وقوع قتل به یکی از استان‌های همجوار متواری شده بود و محل اختفای خود را به طور مداوم تغییر می‌داد تیمی از ماموران زبده پلیس با کنترل و ردزنی نامحسوس وی را در حالیکه به صورت مخفیانه وارد دلگان شده بود در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.
مامور قلابی
رشت – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان رشت از دستگیری مامور قلابی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ علی رمضانی اظهار کرد: ماموران کلانتری 22 سبزه میدان در پی در یافت خبری مبنی بر اخاذی فردی با عنوان مامور پلیس از احدی از مغازه‌داران در سطح حوزه استحفاظی؛ بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.وی افزود: ماموران پلیس پس از انجام تحقیقات و تعقیب سرنخ‌ها متهم 32 ساله را شناسایی و دستگیر کردند.سرهنگ رمضانی با‌اشاره به اینکه متهم در بررسی فنی پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف کرد اظهار داشت: متهم برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.
آتش‌ در دانشگاه
شیراز – ایسنا: مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس از آتش‌سوزی در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه پیام نور اوز، خبر داد.
ابراهیم اژدری، گفت: آتش‌نشانان پس از پنج ساعت تلاش بی‌وقفه موفق به مهار آتش شدند.
وی افزود: گزارش‌ها حاکی از این است که اتصالی برق در داخل سالن آمفی‌تئاتر عامل وقوع آتش بوده و به دلیل وجود مواد ‌اشتعال‌زایی نظیر چوب، نئوپان، پلاستیک و... در محدوده سالن، حریق وسعت یافته بود.
وی اضافه کرد: براثر این حریق گسترده، تمام سالن آمفی تئاتر و لابی دانشکده ادبیات دانشگاه پیام نور اوز کاملا سوخته و از بین رفته است؛ با توجه به حجم تاسیسات و تجهیزات موجود در این سالن که از پیشرفته‌ترین امکانات بوده، برآورد اولیه حاکی از وارد شدن بیش از پنج تا شش میلیارد تومان خسارت است.
اژدری، تصریح کرد: این حادثه هیچگونه خسارت جانی در بر نداشته است.
صید صیاد
اصفهان – خبرگزاری صدا و سیما: سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز گفت: سه متخلف شکار در ارتفاعات کرکس به همراه لاشه یک کل وحشی دستگیر شدند.
علیرضا غلامی افزود: محیط‌بانان پس از گشت‌زنی و کوه نوردي در ارتفاعات کركس، موفق شدند سه متخلف شكار و صيد را دستگير کنند.
وی گفت: از این متخلفان، لاشه یک راس کل وحشی و یک قبضه اسلحه شکاري تک لول قاچاق، يک دوربين و دیگر مهمات و ادوات شکار كشف و ضبط شد و شکارچیان به مراجع قضایی معرفی شدند.
انهدام باند سرقت
قم – تسنیم: فرمانده انتظامی شهرستان قم از انهدام چهار باند سرقت سیم و کابل برق، باطری، خودرو و موتورسیکلت در این استان خبر داد.
سرهنگ مراد حسین جعفریان، این باند را شامل 24 نفر اعلام کرد و افزود: همچنین 16 دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه، نیز کشف و ضبط شد.
وی همچنین از دستگیری سه سارق ساختمان نیمه‌ کاره در قم خبر داد و گفت: متهمان به 20 فقره سرقت اعتراف کردند.
وی افزود: دو نفر مالخر اموال مسروقه نیز در این رابطه دستگیر شدند.
کشف تریاک
گرگان – فارس: فرمانده انتظامی گلستان از کشف تریاک توسط ماموران انتظامی ایست و بازرسی پلیس‌راه تیل‌آباد خبر داد.
علی‌اکبر جاویدان، گفت‌: ماموران انتظامی ایست و بازرسی پلیس ‌راه تیل‌آباد در هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلی مشکوک شده و این خودرو را متوقف کردند.وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو 241 کیلوگرم تریاک را که به صورت ماهرانه‌ای در سقف این خودرو جاسازی شده بود کشف کردند.فرمانده انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: در این عملیات دو نفر دستگیر و خودروی تریلی نیز توقیف شد.
کلاهبردار در دام
گرگان – تسنیم: رئیس‌کل دادگستری گلستان از دستگیری کلاهبردار میلیاردی در گرگان خبر داد. هادی هاشمیان اظهارداشت: این فرد کلاهبردار با فریب مردم بیش از 12 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است.
وی افزود: این شخص در یکی از خیابان‌های گرگان با راه‌اندازی فروشگاه خرید و فروش لوازم الکتریکی و با وعده سرمایه‌گذاری با سود بالا افراد را ترغیب به سرمایه‌گذاری می‌کرد که حدود 70 نفر فریب سود زیاد را خورده‌ و بیش از 12 میلیارد تومان از پول خود را در این فروشگاه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
قاچاق دام
کرمان- ایرنا: فرمانده انتظامی سیرجان گفت: ماموران انتظامی موفق به شناسایی و توقیف یک دستگاه کامیون حامل دام سبک در محور این شهرستان به بندرعباس شدند. سرهنگ محمدرضا ایران‌نژاد افزود: ماموران پاسگاه گلستان در ایست و بازرسی از این کامیون 144 گوسفند که فاقد پروانه بهداشتی و مجوز حمل بودند کشف کردند.
وی ارزش ریالی این محموله قاچاق را براساس نظر کارشناسان یک میلیارد و 450 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در این ارتباط دو متهم دستگیر شده و تحویل مقامات قضایی سیرجان شدند.
مرگ کارگر
اصفهان – خبرگزاری صدا و سیما: رئیس ‌اورژانس دهاقان گفت: حادثه سقوط تیر آهن در شهرک صنعتی دهاقان جان یک مرد 42 ساله را گرفت.
غلامرضا پور محمدی، افزود: بر اثر بی‌احتیاطی تیرآهنی پنج تنی از تریلر جدا شده و بر روی پای کارگر 42 ساله سقوط کرد و به سبب جراحت شدید در بیمارستان حضرت المومنین فوت شد. وی ادامه داد: این کارگر جان خود را به علت رعایت نکردن نکات امینی از دست داده است.