kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۸۵۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱

هشدار هواشناسی درباره سیلاب و آبگرفتگی معابر در 8 استان طی 2 روز آینده

با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، بعدازظهر چهارشنبه و پنجشنبه در 8 استان احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود.



مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش طی امروز در سواحل دریای‌خزر و دامنه‌های جنوبی البرز، گفت: از بعدازظهر به تدریج از سمت شمال غرب و غرب از میزان ابرناکی و بارش کاسته شده و در مناطقی از شمال شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه در خصوص سامانه بارشی دیگری که بعدازظهر چهارشنبه از سمت جنوب غرب و غرب وارد کشور می‌شود، اظهار داشت: سامانه ابتدا در جنوب غرب، سپس در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی و همچنین غرب کشور و از اواخر وقت در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی، زاگرس شمالی و مرکز کشور موحب بارندگی خواهد شد.
وظیفه افزود: چهارشنبه بارش در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب و جنوب کشور و همچنین دامنه‌‌های زاگرس مرکزی گاهی به شکل رگبار و رعد و برق خواهد بود که با توجه به شدت بارش می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر در این مناطق شود.وی با اشاره به تداوم بارش طی چهارشنبه در سواحل غربی دریای خزر، گفت: امروز در مناطق مرتفع و کوهستانی البرز مرکزی و شرقی، در البرز مرکزی و غربی و همچنین زاگرس مرکزی بارش به شکل برف و آسمان مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود.
به گفته مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، امروز سواحل غربی دریای خزر و شرق خلیج فارس و چهارشنبه مرکز و شمال خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.
وظیفه، با توجه به پیش‌بینی بارش شدید باران گاهی با رعد و برق، نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها طی بعدازظهر چهارشنبه در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و شمال غرب فارس و پنجشنبه در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و غرب فارس، جنوب اصفهان، جنوب ایلام، جنوب لرستان و شمال بوشهر هشدار داد.