kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۴۶۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸

اجرای طرح خادمیاران حسینی توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برنامه‌های اتحادیه به مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانی و طرح نوجوانان، خادمیاران حسینی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دفتر مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان،حسین تاریخی دیروز در نشست خبری به‌مناسبت ویژه‌برنامه‌های ۱۳ آبان و موکب‌های دانش‌آموزی اربعین، گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در روز دانش‌آموز و سالروز اعلام موجودیت اتحادیه و همچنین روز مبارزه با استکبار جهانی، برنامه‌های ویژه‌ای دارد که یکی از این برنامه‌ها، کمپین و جشنواره دانش‌آموزی دست‌سازه و آدمک‌سازی پنبه‌دانه است با محوریت قرار دادن ضرب‌المثل جالب مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان خطاب به سران رژیم‌های مستکبر جهان که فرمودند: «شتر در خواب بیند پنبه‌دانه...». دانش‌آموزان از دست‌سازه‌های خود با موضوع پنبه‌دانه در راه‌پیمایی عکس می‌گیرند و تا ۱۲ دی‌ماه به اتحادیه ارسال می‌کنند.
تاریخی به برگزاری عصرانه فیلم و مستندهای ضدآمریکایی نیز‌اشاره کرد و افزود: با هدف آشنایی دانش‌آموزان با نقشه‌های شوم استکبار جهانی، اکران فیلم‌ها و مستندهای ضد استکباری در قالب سینما - انجمن در مدارس و اتحادیه شهرستان‌ها پیش‌بینی شده است. این برنامه در دو هفته به‌صورت مستمر برگزار می‌شود.
وی از برگزاری مسابقه روزنامه دیواری ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول خبر داد و اظهارداشت: همچنین برخی از دانش‌آموزان در مدت یک هفته به‌ عنوان مبلغان به مدارس دیگر اعزام شده و به شبهات دانش‌آموزان پاسخ می‌دهند.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با‌ اشاره به حضور هویت‌ آفرین دانش‌آموزان انجمن اسلامی در راه‌پیمایی سراسر کشور در سیزدهم آبان، گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته دانش‌آموزان با حضور تاریخ‌ساز خود در این راه‌پیمایی شرکت خواهند کرد.تاریخی با ‌اشاره به موکب دانش‌آموزی انصارالمهدی(عج) افزود: با توجه به تلاقی هفته نوجوان و سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و همچنین اتفاقات بین‌الملل حساس کنونی، برنامه‌های ویژه‌ای در اربعین حسینی در نظر گرفته شده است که هدف آن استقبال از زائران نوجوان و دوستی با دانش‌آموزان عراقی است.
وی به کمپین دخترانه دانش‌آموزی «نذر قدم‌های زینب»‌اشاره و بیان کرد: جمع‌آوری بسته‌های هدیه دوستانه دختران دانش‌آموز به نوجوانان عراقی یکی از برنامه‌های ویژه اربعین است.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان درباره طرح نوجوانان خادم‌یاران حسینی گفت: در این طرح نوجوانان عازم به پیاده‌روی اربعین در سه گروه بهداشت مسیر پیاده‌روی، کمک به سالمندان و همراهی در برگزاری نماز جماعت باکیفیت تقسیم شده و با بازوبندهای اختصاصی در مسیر، خدمت‌رسانی می‌کنند. تاریخی با‌ اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز برای این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: بیش از ۱۰۰ نفر از این دانش‌آموزان در قالب موکب‌های سیار با لباس متحدالشکل پیرامون اقداماتی چون توزیع هدیه به نوجوانان عراقی، گروه‌های امدادی، گروه‌های خدمات به زائران و ارتباط نوجوان بین‌الملل فعالیت می‌کنند.