kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۷۹۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵

حوادث کوتاه از کشور

واژگونی خودرو
زاهدان -خبرنگار کیهان: فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: واژگونی وانت تویوتا حامل سوخت در محور نیکشهر – قصرقند، راننده خودرو را به کام مرگ کشاند.
سرهنگ ستوده افزود: کارشناسان پلیس راه علت حادثه را سرعت غیر مجاز و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرد.
مواد مخدر در اتوبوس
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی از کشف مواد مخدر از نوع تریاک در یک عملیات مشترک خبر داد.
سرتیپ «علیرضا مظاهری» با ‌اشاره به اینکه ماموران با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی اقدام به ایجاد چند تور ایست و بازرسی در محور تربیت‌حیدریه کردند، افزود: ماموران حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شدند.
وی اضافه کرد: در بازرسی به عمل آمده از این خودرو مقدار 108 کیلو و 500 گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و یک نفر نیز در این رابطه دستگیر شد.
وی یادآور شد: متهم بعد از تشکیل پرونده برای تکمیل تحقیقات تحویل مقامات قضائی و خودرو نیز راهی پارکینگ شد.
دستگیری متعرضان به خودرو
نایین – خبرنگار کیهان: دادستان عمومی و انقلاب نایین از دستگیری عوامل دخیل در تعرض به خودروهای عبوری در محور چوانان خبر داد.
سیدنصرالدین صالحی، گفت: با وصول گزارشاتی مبنی بر شکستن شیشه خودروهای عبوری در محور چوپانان، دستورات قضایی لازم صادر شد و پس از تحقیقات یگان‌های انتظامی پنج نفر از عوامل دخیل در این امر شناسایی و دستگیر شدند.
وی افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شداین افراد تحت تحریک فضای مجازی مرتکب این عمل شده‌اند.
صالحی تأکید کرد: رسیدگی به اتهامات این افراد با سرعت و جدیت در دستور کار قرار گرفته و نامبردگان با صدور قرار تأمین متناسب روانه زندان شدند.
سرقت خودرو
قائم شهر – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از انهدام یک باند سرقت خودروی نیسان با هفت فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ محمد، ولی مرادی ، گفت: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، بررسی‌های همه‌جانبه و همکاری‌های مردمی سارقان را که در داخل باغی در آن شهرستان سکونت داشتند شناسایی کردند.
وی اضافه کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی دو نفر از سارقان که در حال استعمال مواد مخدر در محل مورد نظر بودند، در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.
مرادی افزود: متهمان در ادامه بازجویی‌ها به سرقت هفت دستگاه خودروی نیسان اعتراف کردند و در بازدید‌های به عمل آمده از محل اختفای آنان شش دستگاه خودروی سرقتی دیگر نیز کشف شد.
دستگيری جاعل
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان لرستان گفت: با تلاش ماموران كلانتري 14 خرم‌آباد يك نفر جاعل سكه تقلبي دستگير شد.  
سرتیپ «مهديان نسب» افزود: ماموران با انجام كارهاي اطلاعاتي و تحقيقات گسترده مخفيگاه متهم را شناسايي و طي عملياتي غافلگيرانه وي را دستگير كردند.
وی ادامه داد: ماموران در بازرسي از مخفيگاه متهم دو هزار و 400 سكه 5000 ريالي، 86 قطعه سكه تقلبي طلا وچهارعدد مهر جعلي را كشف كردند و متهم با تشكيل پرونده راهي مراجع ذيصلاح شد.
کشف مشروب الکلی
ساری – باشگاه خبرنگاران جوان: دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران از کشف مشروبات الکلی دست‌ساز در شهرستان عباس‌آباد خبر داد.
سیدیونس حسینی عالمی گفت: عوامل انتظامی عباس‌آباد یک باند ساخت و توزیع مشروبات الکلی دست ساز در دو واحد ویلای مسکونی استیجاری شناسایی کردند.
وی افزود: ماموران انتظامی از متخلفان یک هزار و ۱۵۰ لیتر مشروبات الکلی دست‌ساز داخلی که برخی از آن در ظروف خارجی بسته بندی و پلمب شده بود به همراه تعداد زیادی شیشه مشروب خارجی خالی و درپوش و برچسب مربوطه و آلات پلمب کشف و ضبط کردند.
حسینی عالمی گفت: دو نفر از عوامل باند دستگیر که پس از دریافت تحقیقات و صدور قرار تامین به زندان معرفی شدند.
برخورد دو تریلی
سنندج – ایسنا: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان از برخورد دو دستگاه تریلی در جاده صلوات آباد سنندج خبر داد.
محمد باقر محمدی، گفت: در جاده صلوات آباد سنندج یک تریلی حمل خودرو با یک تریلی حمل مواد شیمیایی جامد برخورد کرد که باعث آتش‌سوزی یکی از تریلی‌ها شد.
وی اضافه کرد: این تصادف یک نفر مصدوم و یک نفر فوتی بر جای گذاشت.
اسکناس تقلبی
مشهد – ایرنا: سرپرست فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: اعضای یک باند تهیه و توزیع اسکناس تقلبی در سطح چند شهر این استان با اقدام پلیس شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ ابراهیم قربانزاده، افزود: با دریافت گزارش‌هایی مبنی بر توزیع اسکناس‌های تقلبی 100 هزار ریالی در سطح شهرستانهای مشهد، قوچان و فاروج موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان آگاهی قوچان در عملیاتی با ردزنی اطلاعاتی یکی از عاملان اصلی این باند را که جوانی 27 ساله است چهره زنی و مورد شناسایی قرار دادند، متهم دستگیر و از او 25میلیون ریال اسکناس 100 هزار ریالی تقلبی کشف شد.
سرپرست فرماندهی انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: دو متهم دیگر پرونده نیز در مشهد دستگیر شدند و از مخفیگاه آنها 28 میلیون و 500 هزار ریال اسکناس تقلبی به دست آمد.
ناکامی قاچاقچیان
تبریز – خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی ملکان از کشف چهار محموله کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ سلطانی گفت: این محموله‌ها شامل 700 هزار قرص پیش ساز شیشه، یک میلیون و 400 نخ سیگار، مقدار قابل توجهی قرص تقلبی سردرد خارجی و قرص‌های غیر مجاز بود که در راه‌های مواصلاتی این شهرستان کشف شد.
وی ارزش کالاهای کشف شده را 9 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: شش نفر در این رابطه دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند و همچنین چهار دستگاه خودرو نیز توقیف شد.
کشف عتیقه
همدان – ایسنا: فرمانده انتظامی استان همدان از کشف یک پیه‌سوز عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد توسط مأموران پاسگاه انتظامی بخش قهاوند خبر داد.
سرتیپ بخشعلی کامرانی صالح، گفت: با انجام تحقیقات پلیسی، متهمان که دو برادر بودند، شناسایی و با اخذ مجوز قضایی در بازرسی از منزل آنان مقادیری هروئین و آلات و ادوات استعمال موادمخدر همچنین یک قطعه شیء عتیقه کشف شد.
وی ادامه داد: در نظریه کارشناسان میراث فرهنگی مشخص شد، این شیء عتیقه یک پیه‌سوز قدیمی و دارای قدمتی تاریخی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد است.