kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۷۸۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
رئیس سازمان چای:

76 درصد از مطالبات چایکاران شمالی پرداخت شد

رئیس‌سازمان چای کشور با ‌اشاره به پرداخت ۷۶ درصد مطالبات چایکاران گفت: در مجموع تاکنون‌ ۱۶۴ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران شمالی پرداخت شده است.

حبیب جهانساز در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت:‌ تاکنون 76 درصد از مطالبات چایکاران شمالی پرداخت شده که با این حساب بالغ بر 164 میلیارد تومان از مطالبات آنها متشکل از قدرالسهم پرداختی دولت و کارخانجات چایسازی به حساب آنان واریز شده است.
وی بیان داشت: میزان برگ سبز چای خریداری شده تا تاریخ 22 مهر 97 روند خوبی داشته و تاکنون حدود 110 هزار و 730 تن برگ سبز چای در مجموع از کشاورزان این مناطق خریداری شده است.
وی نوع برگ سبز تحویل داده شده کشاورزان به کارخانجات چایسازی را نیز برشمرد و در مورد آن عنوان کرد:‌ تا تاریخ 22 مهر 97 حدود ‌39 هزار و 823 تن برگ سبز درجه یک و 70 هزار و 907 تن نیز برگ سبز درجه دو توسط کشاورزان به واحدهای فرآوری تحویل داده شده است. جهانساز با بیان این مطلب که 36 درصد از چای برداشت شده درجه یک و 64 درصد آن نیز درجه دو است ابراز داشت:‌ کشاورزان گیلان و مازندران تا تاریخ 22 مهر 97 مجموعاً 110 هزار و 730 تن برگ سبز چای را از باغات خود استحصال کرده و به کارخانجات تحویل دهند.
وی میزان افزایش برداشت برگ سبز چای نسبت به سال‌ گذشته را حدود 12 درصد اعلام کرد و اظهار داشت:‌ ارزش ریالی این مقدار برگ سبز چای برداشت شده توسط کشاورزان گیلان و مازندران از سطح باغات چای شمال کشور تا این لحظه 217 میلیارد تومان برآورد می‌شود.
رئیس‌سازمان چای کشور خاطرنشان کرد:‌ میزان استحصال و تولید فرآورده چای خشک در سطح کارخانجات چایسازی و فرآوری برگ سبز چای و واحدهای فعال چایسازی شمال تاکنون به میزان 24 هزار و 914 تن رسیده است. وی بیان داشت:‌ سهم پرداختی دولت و سازمان چای به کشاورزان به 88 میلیارد تومان رسیده است که با این وصف در حال حاضر حدود 70 درصد از قدرالسهم دولت به حساب چایکاران واریز شده است.‌