kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۷۷۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸

افزایش 43 درصدی زندانیان مهریه در همدان

همدان- خبرنگار کیهان:
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: آمار مددجویان محکوم به مهریه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 43 درصدی مواجه بوده است.
یداله روحانی‌منش با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و بیکاری عمده عوامل ناتوانی این زندانیان در تامین مهریه ارزیابی شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه محکومان نفقه سرپرست خانوار به شمار می‌آیند اولویت نخست ستاد دیه در راستای رهایی محکومان نفقه است.
وی با بیان اینکه در حاضر 102 نفر به علت بدهکاری مهریه در زندان هستند، عنوان کرد: طبق آمار و اطلاعات به دست آمده اکنون کمترین زندانیان مربوط به مهریه در نهاوند و بیشترین آمار متعلق به شهرستان همدان است.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان بیان کرد: از ابتدای سال تا پایان شهریور 141 زندانی جرائم غیرعمد که به علت بدهی یا ناتوانی در پرداخت مهریه، نفقه و دیه در زندان به سر می‌بردند به کمک خیران و ستاد دیه آزاد شده‌اند.
وی اضافه کرد: از بین مجموع پرونده‌ها 12 مورد مربوط به مهریه، 4 مورد دیه، 121 مورد بدهی مالی و 4 مورد مربوط به نفقه بوده است.
روحانی‌منش با بیان اینکه 4 نفر از این زندانیان زن بوده‌اند، گفت: مجموع بدهی این افراد 5 میلیارد و 712 میلیون و 824 هزار تومان بوده که 2 میلیارد و 537 میلیون و 147 هزار تومان از طرف شاکیان بخشیده شده است.
وی اضافه کرد: نوسانات بازار ارز افزایش ورودی زندانیان مهریه را به دنبال داشته است.