kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۷۶۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
استاندار خوزستان:

خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی باید به نحو احسن انجام شود

استاندار خوزستان گفت: روند خدمات‌رسانی به زائران باید به نحو احسن گسترش یابد و مراسم اربعین هر سال بهتر از سال قبل برگزار شود.
غلامرضا شریعتی تصریح کرد: شرایط در پایانه مرزی چذابه نسبت به شلمچه کمی ضعیف‌تر است.
وی بیان داشت: شهرداری تهران هر سال برای خدمات‌رسانی پیاده‌روی اربعین حضور فعال داشت ولی امسال هنوز حضور پیدا نکرده‌اند؛ بنابراین با توجه به عدم حضور یا حضور با تاخیر شهرداری تهران، باید سایر دستگاه‌ها همکاری بیشتری از خود نشان بدهند تا جبران کاستی‌ها شود.
شریعتی با تاکید بر اینکه مردم خوزستان خدمات‌رسانی به زائران حسینی را افتخار خود می‌دانند و با جان و دل در کنار مسئولان در این مسیر گام برمی‌دارند ادامه داد: ترددهای ایام اربعین قطعا به امنیت کشور و استان مرتبط است و به همین دلیل نباید امنیت را فدای هیچ چیز دیگری کنیم و امنیت این مراسم به نحو احسن تامین می‌شود.
استاندار خوزستان گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و افزایش هزینه‌ها و از سوی دیگر عشق و علاقه‌ای که مردم به اهل بیت دارند ممکن است برخی قصد عبور از مرز بدون تهیه روادید داشته باشند که باید تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود تا مشکلی پیش نیاید.
حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه در سطح استان 800 موکب تشکیل شناسنامه دادند و 500 موکب در دست اقدام است و 60 موکب نیز در کشور عراق مستقر می‌شود.
درویشعلی کریمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان نیز گفت: نصب کانتینر برای استقرار آزمایشگاه سیار و سایر اقدامات به منظور تامین امنیت کیفی و کمی آب نیز انجام شده و برای تامین آب آشامیدنی در هیچ کدام از دو مرز مشکلی نداریم.
نماینده هلال احمر خوزستان در ستاد اربعین استان نیز از راه‌اندازی 9 پست امداد و نجات خبر داد و بیان کرد: علاوه بر این، یک قرارگاه پشتیبانی عملیات امداد و نجات با حضور استان‌های معین با استقرار خودروهای امدادی و تجهیزات و دو بالگرد در سطح استان از 21 مهرماه جاری آماده و ارائه خدمات به زائرین اربعین است.
شهیار میرخشتی، رئیس مرکز اورژانس خوزستان گفت: آمبولانس و اتوبوس آمبولانس و نیروها اعم از کادر پزشکی و پرستاری در موعد مقرر در استان مستقر می‌شوند.
وی بیان کرد: تنها درخواستی که داریم استقرار بیمارستان صحرایی ارتش است.