kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۷۶۶
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸

700 میلیارد تومان خسارت سیل به مازندران

ساری- خبرنگار کیهان:
 استاندار مازندران گفت: در پی بارندگی اخیر و جاری شدن سیل در نقاطی از شهرها و روستاهای غرب مازندران 700 میلیارد تومان به بخش‌های مختلف خسارت وارد کرده است.
محمد اسلامی افزود: در جریان بارش شدید باران و جاری شدن در سیل مناطقی از شهرها و روستاهای غرب مازندران بالغ بر 700 میلیارد تومان به حوزه زیرساخت‌ها و تاسیسات زیربنایی،  مسکونی، معیشتی، کشاورزی، دام و طیور و آبزیان خسارت وارد شد.
وی گفت: با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و ستاد مدیریت بحران، خسارات برآورد شده طی نامه‌ای به نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور ارسال شده است.
استاندار مازندران افزود: در بازدید نوبخت، معاون رئیس جمهور از مناطق خسارت دیده از سیل در غرب مازندران مقرر شد گزارش خسارت‌ها، در جلسه هیئت دولت، طرح و برای جبران خسارات تصمیماتی اتخاذ شود.
مدیر عامل توزیع نیروی برق غرب مازندران گفت: سیل در مازندران 100 میلیارد ریال به شبکه برق مناطق غرب استان مازندران خسارت وارد کرد.
فرحزاد افزود: سیل روز جمعه 13 مهر ماه درمناطق غربی مازندران سبب خسارت وسیع به شبکه توزیع و خطوط انتقال برق شده است.
وی با بیان اینکه به 100 اکیپ شرکت توزیع نیروی برق غرب استان با همکاری نیروهای شرکتی، پیمانی و ستادی به بازسازی و مرمت خطوط انتقال برق پرداختند افزود: برق مناطق پل تن، مهاجرآباد و یوسف‌آباد به دلیل تخریب 100 درصدی سیل قطع که بخشی از این 3 منطقه ظرف 24 ساعت وصل شد.
مدیرعامل توزیع نیروی برق غرب مازندران افزود: بقیه مناطق غرب مازندران با حضور ماموران توزیع برق در همان ساعات اولیه وقوع سیلاب در منطقه برق وصل شد.