kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۷۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷
زیرکوه ۱۱۰ روز بدون فرماندار

وزارت کشور پاسخگوی تعلل در انتصاب فرماندار زیرکوه باشد

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس گفت: وزارت ‌کشور باید پاسخگوی تعلل در انتصاب فرماندار زیرکوه باشد و درهمین راستا به وزیر کشور و استاندار خراسان‌جنوبی تذکر داده شده است.
شهرستان زیرکوه علی‌رغم هم‌مرزی با کشور افغانستان و به تبع آن اهمیت استراتژیک این شهرستان، 110 روز پس از انتصاب حجت‌الله خانزاده فرماندار سابق زیرکوه به عنوان مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان‌شمالی، همچنان با سرپرست اداره می‌شود.
نماینده مردم قاین و زیرکوه درباره عدم انتصاب فرماندار شهرستان زیرکوه اظهار داشت: مدت قانونی سرپرستی سه ماه است اما نمی‌دانم که چرا در این دولت برخی سرپرست‌ها بیش از این سرکار می‌مانند.
فرهاد فلاحتی تصریح کرد: پاسخی که از سوی وزارت کشور دریافت شد مبنی بر گذراندن روال ادارای بوده است.
وی گفت: اخیراً با معاونت سیاسی استاندار خراسان جنوبی که مسئول عزل و نصب‌ها می‌باشد، رایزنی‌هایی انجام شده که پاسخ ایشان مبنی بر تصمیم نهایی وزارت کشور بوده است.
وی درباره تبعات منفی تعلل در انتصاب فرماندار شهرستان زیرکوه عنوان داشت: طبیعی است اختیاراتی که فرماندار دارد سرپرست ندارد و نمی‌تواند برنامه‌ای دراز مدت برای مدیریت شهرستان ارائه نماید.
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از کارگروه‌هایی که فرماندار متولی آن است سرپرست نمی‌تواند به شکل مناسبی آنها را تشکیل دهد واین شرایط برای شهرستانی مانند زیرکوه با شرایط مرزی حساس‌تر است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا مرتضایی‌نیا امام جمعه قاین و زیرکوه 31 شهریور ماه امسال در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در اعتراض به عدم انتصاب فرماندار زیرکوه خطاب به استاندار خراسان‌جنوبی گفته بود.
مگر می‌شود در این موقعیت حساس، شهرستان بدون فرماندار اداره شود؟ حتما باید داد مردم بلند شود؟ مگر قحط‌الرجال است؟ مگر نیروهای خوب کم داریم؟
امام جمعه شهرستان زیرکوه اضافه کرد: مگر می‌شود شخصی همزمان مدیرکل سیاسی استانداری، فرماندار قاین و سرپرست فرمانداری زیرکوه باشد؟!