kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۷۶۱
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷
رئیس کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد:

استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس برای زندانیان

زنجان - خبرنگار کیهان:
 رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: قضات نباید برای موضوعات کم‌اهمیت افراد را به زندان بفرستند، چراکه با زندانی شدن این افراد مشکلاتی برای خانواده زندانیان به‌وجود خواهد آمد.
حجت‌الاسلام صادقی‌نیارکی در حاشیه بازدید از زندان مرکزی زنجان گفت: با توجه به افزایش آمار ورودی زندانیان نسبت به سال گذشته در استان اظهار کرد: مجازات‌ها و اقدامات قضایی باید بازدارنده باشد و براساس آمار تکرار جرم در استان بالاست، و اقدامات بازدارنده ما در این زمینه موثر نبوده است.
وی تاکید کرد: از سیاست‌های کلان قوه قضائیه کاهش جمعیت کیفری و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در جرایم کم‌اهمیت است و قضات محاکم و دادسراها بایستی در راستای تحقق این امر تلاش مضاعف کنند.
در این دیدار رئیس کل دادگستری استان ضمن بازدید از کلیه بخش‌ها و بندهای زندان و استماع صحبت‌های زندانیان دستورات لازم جهت بررسی مشکلات زندانیان ارائه کرده و کلیه قضات نیز در دیدار چهره به چهره با زندانیان مشکلات زندانیان را مورد بررسی قرار دادند.
در ادامه این دیدار، دفتر دادیار ناظر زندان در محل زندان مرکزی زنجان جهت حضور دایمی و رسیدگی به مشکلات زندانیان به صورت تمام وقت با معرفی حجت‌الاسلام بهروز بیات افتتاح شد.
در پایان این دیدار تعداد 17 نفر از محکومین مالی و تعداد 13 نفر با استفاده از مرخصی پایان محکومیت از زندان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.