kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۳۸۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵

حوادث کوتاه از کشور


    
    قاچاق قیر
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از توقیف یک دستگاه تریلی حامل قیر قاچاق خبر داد. سرهنگ «حیدرعلی کیخای مقدم» گفت: ماموران پس از متوقف کردن خودرو با علائم هشداردهنده در بازرسی از آن 22 هزار لیتر قیر قاچاق کشف کردند.وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این محموله را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند خاطرنشان کرد: کامیون توقیف و فرد متخلف پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شد.
سکه تقلبی
شاهرود- خبرنگار کیهان: مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: مجسمه قوچ  و سکه تقلبی در ایست و بازرسی شهید نوری شاهرود کشف و ضبط شد.یدالله یحیی‌پور، افزود: یک عدد سکه تقلبی و یک نمونه مجسمه قوچ تقلبی از راننده خودرو سواری پژو در ایست و بازرسی ایستگاه شهید نوری شاهرود از داخل فرمان خودرو کشف و ضبط شد.وی گفت: راننده به همراه سرنشین خودرو و اشیای مکشوفه به مرجع انتظامی هدایت و متهمان پرونده به همراه اشیای تقلبی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شاهرود شدند.
خرید برنج با چک سرقتی
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی رودبار گفت: پلیس سه فرد که با چک‌های سرقتی 13 تن برنج در رودبار خریداری کرده بودند را دستگیر کردند. سرهنگ حمیدرضا فیضی افزود: ارزش این مقدار برنج یک میلیارد و 500 میلیون ریال می‌باشد.وی اضافه کرد: متهمان در بازجویی‌های پلیس به سرقت چک‌ها از یکدستگاه خودرو در یکی از خیابان‌های تهران اعتراف کردند.
دستگیری دو کارمند شهرداری
اهواز- ایلنا: نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها از شناسایی و بازداشت دو نفر به اتهام اختلاس‌ در شهرداری شهرستان شوشتر خبر داد. سید محسن موسوی گفت: دو نفر از کارکنان شهرداری شهرستان شوشتر به اتهام اختلاس با حکم قضایی از سوی دادستانی این شهرستان شناسایی و بازداشت شدند. وی افزود: پرونده این افراد به دو سال گذشته بازمی‌گردد. موسوی به رسیدگی پرونده این افراد در مراجع قضایی اشاره و تصریح کرد: متهمان به صورت موقت بازداشت شده‌اند.وی عنوان کرد: یکی از این افراد، کارپرداز و دیگری مسئول کارخانه آسفالت شوشتر بوده که به جرم اختلاس دستگیر شده‌اند.
پلیس قلابی در دام
بوشهر- ایلنا: فرمانده انتظامی شهرستان کنگان گفت: فردی که در این شهرستان با پوشیدن لباس پلیس قصد کلاهبرداری داشت با هوشیاری ماموران شناسایی و دستگیر شد. سرهنگ رهام رضایی، افزود: ماموران پلیس‌راه کنگان حین کنترل مدارک راننده یک‌دستگاه اتوبوس به فردی که با لباس نظامی بین مسافران نشسته بود مشکوک شدند.وی بیان کرد: این فرد که خود را همکار و افسر پلیس‌راه معرفی می‌کرد برای بررسی هویت به مقر پلیس هدایت شد.رضایی ادامه داد: در تحقیقات بعدی مشخص شد این فرد غیر بومی و دارای سوابق مجرمانه‌ای است و در زمان حاضر در فروشگاهی در شهر کنگان کار می‌کند.
مرگ کارگر معدن
طبس- فارس: یک کارگر در معدن شماره یک زغال‌سنگ طبس جان خود را از دست داد.به گفته شاهدان علت این حادثه ریزش حفره گازی عنوان شده است.مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس، اظهار داشت: ریزش تونل پیشروی در اسلوپ سه معدن یک پروده طبس به دلیل ایجاد حفره گازی و ریزش آن بر روی یکی از همکارانمان باعث جان باختن این کارگر شد.رمضان کریتی‌ثانی افزود: فرد فوت شده آقای عبدالله رسولی بوده است که بر اثر پرتاب زغال فوت شده است.
دستگیری زمين‌خوار
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي غرب استان تهران، از دستگيري دو کلاهبردار و کشف 30 ميليارد ريال زمين‌خواري، توسط ماموران پليس آگاهي استان خبر داد. سرتیپ «محسن خانچرلی» گفت: با تحقيق و بررسي‌هاي انجام شده توسط ماموران پرونده، مشخص شد دو قطعه زمين به مساحت بيش از دوهزار متر متعلق به بيت‌المال به ارزش 30 ميليارد ريال توسط دو کلاهبردار به فروش رسیده است.وی تصریح کرد: با تحقيقات و استعلام از اهالی محل و اخذ نظرات کارشناسی به عمل آمده مشخص شد دو کلاهبردار با اسناد و مدارک جعلي دو هزار متر از اراضي را واقع در باغستان شهرک مهديه با روش‌هاي متقلبانه به مبلغ 30 ميليارد ريال به فروش رسانده‌اند.رئیس پلیس غرب استان تهران ادامه داد:مأموران پليس آگاهي با كارهاي اطلاعاتي و هماهنگي مقام قضایي متهمان را شناسايي و در عملياتي منسجم کلاهبرداران را دستگير كردند.
قتل پزشک
اهواز- باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی خوزستان جزئیات قتل یک پزشک اهوازی با ضربات پیچ‌گوشتی را تشریح کرد. سرتیپ حیدر عباس‌زاده از شناسایی و دستگیری قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت در شهرستان رامهرمز خبر داد.وی افزود: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد مقتول به هویت(ح-ج) پزشک متخصص داخلی و ساکن اهواز بوده که در مسیر اهواز به رامهرمز به قتل رسیده و جسدش در کنار خیابان رها شده است.
احتکار گوجه
بجنورد- ایسنا: انبار رب گوجه فرنگی احتکار شده در روستای گُلِی بجنورد احتکار شد.به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این انبار، هزار و 448 قوطی یک کیلویی رب، به ارزش ۲۱ میلیون و ۲۷۸ هزار تومان احتکار شده بود.در این انبار  ۱۲۴ شِل رب معادل هزار و 448 قوطی یک کیلویی رب، کشف شده است.این پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
قاتل نامریی
اصفهان- ایرنا: مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: دو نفر جوان بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن در شهرستان سمیرم جان باختند. غفور راستین، افزود: این حادثه در داخل چادر یکی از باغ‌های سیب روستای بازارگاه پادنا از توابع این شهرستان اتفاق افتاد که پیک نیک در آن روشن بود. وی اظهار داشت: منواکسید کرین، گازی است که بر اثر سوختن ناقص کربن به وجود می‌آید، این گاز بسیار سمی است اما رنگ و بوی خاصی ندارد، به همین دلیل این گاز قاتل نامریی نیز نامیده می‌شود.
مهار آتش‌سوزی
شیراز- تسنیم: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز از مهار آتش‌سوزی انبار تزیینات خودرو در خیابان انقلاب شیراز خبر داد. محمدهادی قانع اظهار داشت: بعد از حدود دو ساعت تلاش نیروهای آتش‌نشانی این حریق مهار شد.وی عنوان کرد: 12 خودرو آتش‌نشانی به همراه یک تانکر آبرسان و حدود 30 پرسنل آتش‌نشان برای اطفاء حریق به محل وقوع حادثه اعزام شده بودند.
قاچاق پارچه
بندر عباس- فارس: فرمانده دریابانی استان هرمزگان از کشف محموله پارچه قاچاق در مرزهای آبی شهرستان بندرلنگه خبر داد.  علی‌اصغر خرم‌روی، افزود: مرزبانان با توقیف یک فروند شناور موتورلنج تجاری حامل یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر پارچه خارجی قاچاق کشف کنند.وی تصریح‌کرد: در این عملیات یک فروند شناور موتورلنج تجاری حامل و فعال در امر قاچاق توقیف و شش نفر متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شهرستان بندرلنگه شدند.خرم‌روی اذعان ‌داشت: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده در این عملیات را ۳۰۰ میلیارد برآورد کرده‌اند.