kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۳۸۵
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
دمای هوا در نوار شمالی کشور 4 تا 7 درجه کاهش می‌یابد

احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در 20 استان




سازمان هواشناسی از احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در برخی مناطق 20 استان طی امروز
خبر داد.
سازمان هواشناسی با‌ اشاره به اینکه طی امروز در برخی مناطق شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، اعلام کرد: این شرایط امروز در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، تهران، البرز، قم، قزوین، زنجان، همدان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و ‌بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، نیمه غربی اصفهان، غرب سمنان، شرق بوشهر، جنوب یزد انتظار می‌رود.
بنا بر اعلام این سازمان، با توجه به رگباری بودن بارش‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در مناطق ذکر شده وجود دارد.
 از این رو توصیه می‌شود برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.ضمنا امروز تا ظهر آب‌های دریای خزر مواج می‌باشد از این رو توصیه می‌شود نکات ایمنی هنگام تردد قایق‌های سبک و تفریحی رعایت شود.
مه‌آلود شدن جاده‌های شمالی
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی هم ضمن ‌اشاره به بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در اکثر مناطق کشور طی امروز و فردا از مه‌آلود بودن مسیر جاده‌های کوهستانی سواحل خزر خبر داد.احد وظیفه به ایسنا گفت: امروز و فردا با شمالی شدن جریانات، برای نوار شمالی کشور افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد و کاهش نسبی دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.
وظیفه افزود: طی امروز و فردا بارش باران، رعد و برق و وزش باد در شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، مرکز، جنوب و پاره‌ای از نقاط شمال شرق کشور، یزد، شمال خوزستان و ارتفاعات کرمان پیش‌بینی می‌شود.وی ادامه داد: طی امروز و فردا برای نوار شمالی کشور دمای هوا ۴ تا ۷ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و بارش برف در ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با ‌اشاره به اینکه از امروز و فردا مسیر جاده‌های کوهستانی سواحل خزر به استان‌های مجاور به ویژه گردنه‌ها مه‌آلود است، گفت: طی امروز در شمال شرق و شرق کشور وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک خواهیم داشت.