kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۳۷۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷

کوتاه اقتصادی



* فعاليت ٩ شركت صرافی به دليل عدم رعايت ضوابط در خريد و فروش ارز از سوی بانك مركزی ممنوع شد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی در پی عدم رعایت قوانین و ضوابط، مجوز ٢ صرافی باطل و ٧ صرافی نیز بین یک تا سه ماه از ادامه فعالیت منع و تعلیق شدند. در همین زمینه معاونت نظارت بانک مرکزی، از تمامی صرافی‌ها خواست ضمن رعایت دقیق مقررات، نسبت به تطبیق فعالیت‌های خود خصوصاً خرید و فروش ارز با مقررات تعریف شده اقدام کنند.
* رئیس سازمان چای کشور، میزان برگ سبز خریداری شده تا روز­۱۷­مهر ماه از چایکاران کشور را ۱۰۹ هزار و ۲۱۸ تن اعلام کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان چای، حبیب جهانساز گفت: از این میزان تولید ۲۹ هزار و ۷۲۳ تن درجه یک و ۶۹ هزار و ۴۹۵ تن درجه دو است و مقدار ۲۴ هزار و ۵۷۴ تن چای خشک استحصال شده است. وی ارزش ریالی این محصول را­۲۱۴­میلیارد و­۶۰۰­ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان تاکنون­۱۶۱­میلیارد و­۵۰۰­ میلیون تومان آن به چایکاران پرداخت شده است.
* رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه به رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواستار رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در واگذاری سهام متعلق به صندوق بازنشستگی فولاد شد. پورابراهیمی در این نامه نوشته است: با گذشت بیش از یکسال از واگذاری سهام متعلق به صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد و تضییع حق هزاران بازنشسته فولاد در کشور متاسفانه هیچکدام از ارگان‌های دخیل در این موضوع پاسخگوی این وضعیت نمی‌باشند. لذا به دلیل بلاتکلیف ماندن این موضوع و جهت جلوگیری از تضییع حقوق بیش از 90هزار نفر از بازنشستگان صندوق فولاد کشور، امید است دستور  فرمائید این پرونده به شکل ویژه در دستور کار آن سازمان قرار گرفته و اقدامات قانونی در راستای جلوگیری از تضییع حق بازنشستگان مذکور انجام گردد.
* فاز اول و استخر ذخیره آب پروژه احیاء 500 هکتار از اراضی سرخه‌حصار پاکدشت با ظرفیت ۵۰۰ هزار متر مکعب با حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسید.
به منظور رفاه حال روشندلان در مراکز استان‌ها و کلانشهر‌ها «یک باجه از یک شعبه هر بانک» میز خدمت روشندلان می‌شود.
* مهدی کرباسیان رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در راستای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سمت خود در ایمیدرو کناره‌گیری کرد.