kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۹۷۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸

حوادث کوتاه از کشور

صید صیاد
رشت – خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامی سیاهکل از دستگیری چهار شکارچی غیر مجاز و کشف ۱۱ قطعه پرنده (کبک) در روستای یرشلمان این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حمید محمدی‌نسب گفت: ماموران در بازرسی از وسایل متهمان ۱۱ قطعه پرنده کبک و مقادیری سلاح شکاری به همراه فشنگ مربوطه کشف کردند.
وی گفت: چهار شکارچی غیر مجاز دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شدند.
شکلات تریاک
تبریز – خبرنگار کیهان : ماموران گمرک تبریز موفق به کشف شکلات تریاک در مرسوله‌های پستی شدند.
ماموران گمرک امانات پستی تبریز از داخل شکلات‌های پستی ۷۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.
بنابراین گزارش، ماموران گمرک با استفاده از دستگاه ایکس ری به بسته‌های پستی مشکوک شدند که با بررسی فیزیکی این مقدار تریاک را کشف کردند.
این مقدار تریاک به طرز ماهرانه‌ای به دلیل همسان سازی رنگ و شکل در داخل شکلات و بجای شکلات جاسازی شده بود.
برخورد مرگبار
سرویس شهرستانها : سرپرست پليس راه شمالي استان فارس ، گفت: بر اثر برخورد يك دستگاه پژو پارس با كاميون ايسوزو در محور خان زنيان به شيراز، سه تن كشته و يك نفر مجروح شدند.
سرهنگ «عبدالهاشم دهقاني» افزود: در این حادثه هر سه سرنشين پژو پارس در دم فوت و راننده كاميون نيز مجروح و به بيمارستان منتقل شد.
وی اضافه كرد: كارشناسان علت وقوع اين حادثه را حرکت خلاف جهت از جانب راننده پژو پارس اعلام كردند.
کلاهبرداری میلیاردی
سرویس شهرستانها : فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای و کشف کلاهبرداری 22 میلیاردی در شهرستان نکا خبر داد.
سرتیپ "سیدمحمود میرفیضی” گفت: در پی مراجعه و طرح شکایت مدیرعامل یک شرکت در شهرستان نکا به ماموران پلیس آگاهی مبنی بر کلاهبرداری 22 میلیاردی از وی، موضوع در دستور  فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.
وی تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی متهم دستگیر شد و در تحقیقات و بازجویی‌های به عمل آمده عنوان داشت از آنجایی که مسئول مالی شرکت بوده با سوءاستفاده از موقعیت شغلی و دسترسی به حساب‌ها اقدام به انتقال غیر قانونی وجه به حساب دیگران می‌کرده است.
انهدام مزرعه ماری جوانا
تبریز – باشگاه خبرنگاران جوان : فرمانده انتظامی شهرستان بناب از کشف و انهدام مزرعه گیاه «ماری جوانا» در بناب خبر داد.
سرهنگ سهراب شفقی  گفت : در پی دریافت گزارشات مردمی در رابطه با اینکه در یکی از روستا‌های شهرستان بناب یک نفر در مزرعه خود گیاه شاه‌دانه «ماری جوانا» پرورش می‌دهد، گزارش در دستور کار پلیس انتظامی شهرستان بناب و ماموران مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.
وی افزود: ماموران مبارزه با مواد مخدر با کسب اجازه از مقامات صاحب نظر از محل بازرسی کردند و سپس مزرعه کشت ماری‌جوانا را به آتش کشیدند.
احتکار گوجه فرنگی
یزد – فارس : بسیجیان یزدی محموله 20 تنی گوجه فرنگی احتکاری را کشف کردند.با توجه به کمبود گوجه و خیار سبز در بازار، بسیجیان یزدی با همکاری اداره صنعت معدن تجارت یزد چهارخودرو خاور با بیش از ۲۰ تن بار گوجه را در یزد کشف کردند.
این متخلفان درصدد بودند با افزایش مجدد قیمت گوجه فرنگی و کمبود آن در بازار، این گوجه‌ها را در بازار توزیع کنند.
گاز گرفتگی
بجنورد- مهر : فرمانده انتظامی بجنورد گفت: بردن زغال آتش در چادر مسافرتی جوان ۱۸ ساله را به کام مرگ و پدر را به بیمارستان فرستاد.سرهنگ علی پاکدل اظهار کرد: این ۲ نفر که پدر و پسر بودند برای گرم کردن خود اقدام به بردن زغال آتش به داخل چادر کرده بودند که بر اثر گاز گرفتگی و استنشاق گاز مونوکسیدکربن دچار خفگی شد ند.
وی ادامه داد: جوان ۱۸ ساله  قبل از رسیدن ماموران فوت شده بود و پدرش بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شد که خوشبختانه از مرگ نجات یافت.