kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۹۵۳
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴

کوتاه از شهرستان‌ها

تعداد بی‌سوادان در بابل
بابل- خبرنگار کیهان: رئیس نهضت سوادآموزی شهرستان بابل اعلام کرد: تعداد کل بی‌سوادان این شهرستان 10 هزار و 26 نفر است.
شاکری گفت: هر سوادآموزی که سواد بیاموزد 152 هزار تومان هدیه دریافت می‌کند و اگر دانش‌آموزی بتواند به اولیای خود سواد بیاموزد 763 هزار و 500 تومان به حساب خانواده او واریز خواهد شد.
برداشت مکانیزه برنج
قائم‌شهر- خبرنگار کیهان: مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر از برداشت مکانیزه برنج در 7500 هکتار از شالیزار‌های این شهرستان خبر داد.
مجید جعفری گفت: برداشت 7 هزار و 509 هکتار از این اراضی به صورت مکانیزه و 600 هکتار به روش سنتی بوده است.
وی تصریح کرد: در راستای خودکفایی و پایداری تولید برنج، نشاء مجدد برنج در سطح 377 هکتار به روش سنتی پس از برداشت اول و پرورش رتون در سطح یک هزار و 140 هکتار تحت مدیریت مزرعه قرار گرفت.
نصب تابلو خورشیدی
ساری- خبرنگار کیهان: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از نصب تابلوهای جهت‌نمای فسفری برای آشکارسازی نقاط پرحادثه جاده‌های استان خبر داد.
احمد آفرین محمدزاده گفت: به منظور ایمن‌سازی و رفع نقاط پرحادثه تابلوهای جهت‌نمای فسفری از نوع خورشیدی در جاده‌های هراز، سوادکوه، کندوان، ساری، خزرآباد، ساری- نکا، نکا-بهشهر، نور- چمستان- آمل و کناره نصب شد.
وی آشکارسازی نقاط پرحادثه را به عنوان یکی از روش‌های کاهش سوانح رانندگی و افزایش ایمنی رفت و آمد بیان کرد و  افزود:‌ نصب انواع علائم به عنوان یک اقدام کم‌هزینه، زودبازده، توانسته در کاهش تصادفات و سوانح رانندگی نقش بسیار مؤثری ایفا کند.
اهدای نوشت‌افزار
سرویس شهرستانها: رئيس کمیته امداد منطقه دو یزد گفت: ‌اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد در اقدامی خداپسندانه 120 بسته لوازم‌التحریر را در قالب طرح مهر تحصیلی به دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد اهدا کرد.
احمد مزیدی افزود: 645 دانش‌آموز تحت حمایت از خدمات مختلف حمایتی و فرهنگی این نهاد بهره‌مند هستند، کمک و حمایت مادی و معنوی خیران از دانش‌آموزان نیازمند در طی سال به ویژه در جشن  ملی عاطفه‌ها باعث کاهش دغدغه فکری آن‌ها در امر تحصیل می‌شود.
توزیع کالاهای احتکاری
تبریز- خبرنگار کیهان: معاون اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی خواستار توزیع سریع و شفاف کالاهای احتکاری کشف شده، شد.
علی جهانگیری گفت: صنعت و معدن و تجارت آذربایجان شرقی باید تا پایان هفته، این اقلام را تعیین تکلیف و توزیع کند.
وی افزود: کالاهای احتکارشده باید با قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف‌کننده در اختیار مردم قرار گیرد.
نمایشگاه عکس
جاسک- خبرنگار کیهان: نمایشگاه عکس دفاع مقدس با حضور فرماندار جاسک در دبیرستان عترت جاسک برگزار شد.
در این نمایشگاه نماینده مدیرکل آموزش و پرورش، مدیر آموزش و پرورش، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار، جانشین ناحیه مقاومت بسیج و جمعی از اعضای شورای اداری و شورای آموزش و پرورش جاسک و دانش‌آموزان این آموزشگاه حضور داشتند.
افتتاح چند پروژه
قاین- خبرنگار کیهان: 133 پروژه عمرانی، خدماتی، آموزشی، کشاورزی و صنعتی در شهرستان قاین افتتاح و کلنگ‌زنی شد.
فرماندار قاینات در دیدار اعضای شورای اداری شهرستان با امام جمعه قاین در گزارشی از افتتاح و کلنگ‌زنی 133 پروژه با اعتباری بالغ بر 48 میلیارد و 890 میلیون تومان در شهرستان قاین خبر داد. محمد کریمی افزود: 170 روستا و پنج نقطه شهری از این طرح‌ها برخوردار شده و برای 163 نفر اشتغال ایجاد شد.
بهره‌برداری از میدان میوه
بندرعباس- خبرنگار کیهان: معاون امور زیربنایی و عمرانی شهرداری بندرعباس از بهره‌برداری میدان میوه و تره‌بار جدید این شهر به عنوان بزرگترین میدان میوه و تره‌بار در جنوب کشور طی دهه فجر سال جاری خبر داد.
عبدالرضا بهادر گفت: طراحی اولیه این پروژه بزرگ در زمینی به مساحت 25 هکتار بوده که در آن 92 غرفه عرضه میوه در نظر گرفته شده است.
وی از پیش‌بینی 12 غرفه بزرگ عرضه سبزی خبر داد و افزود: پنج هکتار فضای سبز، جایگاه عرضه سوخت، باسکول، رستوران، کافی‌شاپ، مهمانسرا و استراحت‌گاه رانندگان، بانک و سایر نیازمندی‌های لازم در این طرح مد نظر گرفته شده است.
نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان نیازمند
هندیجان- خبرنگار کیهان: مسئول هیئت میثاق با شهدای هندیجان از توزیع بیش از 60 بسته لوازم‌التحریر و تعدادی کیف در بین دانش‌آموزان نیازمند با مشارکت خیرین، بسیجیان میثاق با شهدا و گروه جهادی شهید نصرالله گشتیل در یادمان شهدای گمنام هندیجان خبر داد.
محمدحسین عنانات اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید با طرح جمع‌آوری برای کمک به دانش‌آموزان محروم تعدادی لوازم‌التحریر مورد نیاز توزیع شدند.
تعطیلی یک شرکت
قزوین- خبرنگار کیهان: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از تعطیلی یک شرکت حمل و نقل کالای جاده‌ای در قزوین خبر داد.
افشین پیرنون گفت: تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا مطابق ضوابط و مقررات مورد رسیدگی قرار گرفته و احکام لازم صادر شد.
وی عنوان کرد: علاوه بر آن ضمن بازدید از پایانه کالا و کنترل عملکرد شرکت‌ها، با توجه به تخلفات احصاء شده از یکی از شرکت‌های حمل و نقل، ضمن تشکیل کمیسیون ویژه،‌ آن به دلیل تضییع حقوق رانندگان و عدم رعایت قوانین و مقررات و تخلفات صورت گرفته به مدت یک ماه تعطیل شد.
کمک به معلولان
اصفهان- خبرنگار کیهان: به منظور رفع نیازهای معلولان انجمن خیریه‌ای در شهر اصفهان تاسیس شد. جمعی از خیران نیک‌اندیش به منظور ایجاد بستری مناسب در راستای شکوفایی توانایی‌های عزیزان توانخواه(معلول جسمی و ذهنی) با ارائه خدمات آموزشی، درمانی، توانبخشی، مشاوره، رفاهی، تفریحی، فرهنگی، ورزشی و اقامتی، انجمن خیریه‌ای با نام توانخواهان آسوده ماوی در شهر اصفهان تاسیس کردند تا گوشه‌ای از بار سخت خانواده‌های دارای معلول را به دوش گیرند.