kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۸۶۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲

حوادث کوتاه از کشور


    
    قاتل فراری در دام
رشت – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری قاتل فراری بعد از 19 سال در تهران خبر داد.
سرتیپ محمدرضا اسحاقی گفت: این متهم در سال 1378 پس از درگیری منجر به قتل در روستای چوکام بخش خمام شهرستان رشت، محل سکونت خود در استان گیلان را ترک و متواری بود که از آن تاریخ دستگیری وی در دستور کار پلیس قرار داشت.
وی با بیان اینکه ماموران با انجام تحقیقات گسترده، تعقیب سرنخ‌ها و بررسی کلیه شواهد و قرائن سرانجام پس از گذشت 19 سال موفق به شناسایی متهم و مخفیگاه وی در استان تهران شدند، افزود: با اخذ نیابت قضائی ماموران به محل مورد نظر اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.
واژگونی مرگبار
شهرکرد- خبرنگار کیهان: مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: براثر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری سمند در محور لردگان یک نفر کشته شد.
محسن ابراهیمی افزود: این حادثه رانندگی در محور بروجن به لردگان در حد فاصل سه راه گوشکی به فلارد شهرستان لردگان رخ داد.
وی اظهار داشت: در حادثه رانندگی دیگر نیز بر اثر برخورد دو دستگاه خودروی سواری پژو در محور شهرکرد به خوزستان در حوالی روستای زوردگان پنج نفر مصدوم شدند.
وی گفت: مصدومان پس از انجام اقدامات درمانی، به بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد منتقل شدند.
کشف مواد مخدر
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي استان خوزستان از کشف مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش در شهرستان خرمشهر خبر داد.
سرتیپ «حیدر عباس‌زاده» گفت: در عملياتی مشترک پليس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان خرمشهر با انجام اقدامات تخصصی محل اختفاء دو قاچاقچی مواد مخدر را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
وی افزود: در بازرسي از مخفیگاه سوداگران مرگ مقدار 118 کیلو و 619 گرم مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش کشف و دو قاچاقچی دستگیر شدند.
سوخت قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان «بندر خمیر» از کشف 32هزار لیتر گازوییل قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «رضا علی بخشی» گفت: ماموران انتظامی این شهرستان حین انجام ماموریت‌های محوله و گشت‌زنی به یکدستگاه تریلی کشنده‌تانکردار حامل مواد سوختی مشکوک و آن را متوقف می‌کنند.
وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده 32هزار لیتر گازوئیل قاچاق فاقد هر گونه مدارک لازم از شرکت پالایش فرآورده‌های نفتی کشف و ضبط گردید.فرمانده انتظامی شهرستان بندر خمیر ادامه داد: در تحقیقات فنی پلیس مشخص گردید که راننده قصد دارد سوخت را از کشور خارج نماید که با دقت نظر و هوشیاری مامورین پلیس کشف و توقیف گردید.  وی ارزش ریالی گازوئیل کشف شده را یک میلیارد و 600 میلیون ریال عنوان کرد.
مهران لرزید
ایلام- مهر: زلزله 4/1 ریشتری شهرستان مهران از توابع استان ایلام را لرزاند.
زلزله 4/1 ریشتری بامداد دیروز ساعت یک و 47 دقیقه شهرستان مرزی مهران از توابع استان ایلام را لرزاند.
این زلزله که در عمق هشت کیلومتری زمین بوده خوشبختانه تلفات جانی و مالی نداشته است.
انفجار در خانه
‌شیراز – ایسنا: فرمانده سازمان آتش‌نشانی شیراز اعلام کرد: انفجار در یک منزل مسکونی واقع در خیابان فروغی شیراز، ویرانی ساختمان و مصدومیت یک مرد جوان را در پی داشت‌.
کوهکن اضافه کرد: براثر موج انفجار، دیوارها و پنجره‌های این ساختمان به شدت آسیب و خسارت‌دیده است.
آتش نشانان برای اطمینان از گرفتار نشدن افراد در زیر آوار ساختمان به جست و جوی قسمت‌های مختلف محل تخریب شده پرداختند که خوشبختانه مشخص شد هیچ کس در زیر آوار محبوس نشده است‌.کارشناسان آتش‌نشانی علت این حادثه را نشت گاز از سیلندر 11 کیلویی و انفجار بر اثر جرقه برق اعلام کردند.