kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۷۱۳
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰

طرح دو پهلوی کارتونیست بدسابقه حاشیه‌ساز شد(اخبار ادبی و هنری)

یکی از کارتونیست‌ها که قبلا هم سابقه طراحی علیه حماسه‌سازان دوران دفاع مقدس را داشت، دست به خلق طرحی زد که محتوایی دو پهلو و در حمایت از تروریست‌های تجزیه‌طلب دارد.

کانال خبری سایت جماران روز گذشته اقدام به انتشار طرح یک کارتونیست با سابقه محکومیت به تبلیغ علیه نظام کرد؛ طرحی که محتوایی دو پهلو دارد و از آن حتی می‌توان معنای حمایت از تروریست‌هایی که دیروز دستشان به خون مردم خوزستان آلوده شد را هم برداشت کرد!
در این طرح، یک اسلحه به نمایش درآمده که گلوله شلیک شده از آن به سوی خودش برگشته است و زیر آن نوشته: «سرانجام خشونت» با توجه به سابقه این کارتونیست در حمایت از مواضع غرب در ایران، اولین برداشت این بود که وی به تکرار مواضع حامیان تروریسم علیه جبهه مقاومت و قدرت دفاعی کشورمان پرداخته است. چون هیچ نشانه‌ای مبنی بر محکومیت حادثه تروریستی روز گذشته اهواز در آن دیده نمی‌شد.
سایت جماران پس از مواجهه با واکنش‌های انتقادی بسیار زیاد، این طرح را حذف کرد. طراح هم مجبور شد با انتشار یادداشتی محتوای برداشت شده از طرحش را تکذیب کند! وی نوشت که منظورش از «سرانجام خشونت» این است که تروریست‌ها سرانجام جنایت خود را خواهند دید.
گفتنی است، طراح این کاریکاتور از اعضای حزب منحله و سکولار مشارکت و از حامیان فتنه سال 88 است که مدتی نیز به اتهام تبلیغ علیه نظام در بازداشت به سر می‌برد. جای سؤال است که چرا سایت منسوب به دفتر حفظ آثار امام خمینی(ره) اثر دو پهلوی یک کارتونیست بدسابقه که از آن محتوایی علیه مقاومت و قدرت دفاعی کشورمان و حمایت از تروریسم قابل برداشت است را منتشر کرده است؟ کیهان قبلا درباره فعالیت‌های مشکوک در سایت جماران هشدار داده بود!