kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۶۰۳
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
با امضای طوماری بعد از نماز جمعه تهران

دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم خواستار عدم تصویب لوایح «FATF» در مجلس شدند

دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم بعد از نماز عبادی - سیاسی جمعه تهران با امضای طوماری که به همت دفتر تحکیم وحدت تهیه شده بود، مخالفت خود را با تصویب لوایح مرتبط با FATF اعلام کرده و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستند تا این لوایح را تصویب نکنند.




به گزارش فارس، در طوماری که به امضای دانشگاهیان و مردم رسید، آمده است: در روزهای آتی خانه ملت برای بار دیگر با مطرح شدن لوایح مربوط به FATF با آزمون بزرگ و سرنوشت‌سازی مواجه است که برای آینده کشور بسیار مهم و اثرگذار محسوب می‌شود؛ معاهده‌ای که به گفته کارشناسان با شفاف کردن چرخه مالی و بانکی کشور راه را برای دخالت و تحریم‌های بیشتر هموار می‌کند و عملا امکان دور زدن تحریم‌های پیش‌رو را از ما می‌گیرد. در این بین عده‌ای معتقدند بحران ارزی اخیر در کشور؛ نتیجه اجرایی شدن بندهایی از FATF و لو رفتن قسمتی از اطلاعات پولی و مالی کشور است که امکان نفوذ و تخریب چرخه ارزی را برای دشمنان ممکن ساخت.
در بخش دیگری از این طومار خاطرنشان شده است: این نکته نیز حائز است که این لوایح نه تنها راه‌حل وضع موجود نیستند بلکه خود بخشی مهمی از مشکل اقتصادی موجود هستند و به آن شدت می‌بخشد. مجلس بهتر است به جای لوایح شائبه‌داری همچون FATF به‌دنبال رفع تبعیض‌های موجود و تسهیل تولید باشد و خود را برای مقابله با جنگ اقتصادی مهیا کند. امیدواریم خانه ملت در طی روزهای آینده با تصمیم درست و کارشناسی‌شده؛ جلوه‌گاه هوشیاری و پاسداری از منافع ملت باشد؛ نه آنکه با تصمیمی ذلت‌.بار خود را مایه عبرت آیندگان کند.