kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۴۸۱
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰
رسانه هالیوودی اذعان کرد

نماینده ایران در اسکار انتخاب بدی بود!(اخبار ادبی و هنری)

مدیران سینمایی باز هم فرصت معرفی نماینده سینمای ایران به اسکار را از دست دادند.

هر چند که مراسم اسکار به یک شب اهدای جوایز محدود است و فیلمی به نمایش در نمی‌آید، اما آثار معرفی شده علاوه‌بر نمایش برای صدها نفر از اعضای آکادمی اسکار، موج تبلیغاتی را هم ایجاد می‌کنند. به‌طوری که همین امسال، معرفی فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» به اسکار، واکنش رسانه‌های خارجی را در پی داشت و این رسانه‌ها درباره این فیلم، مطالبی را منتشر کردند. اما جای سؤال است که چرا مسئولان سینمایی ما چنین شرایطی را برای فیلمی فراهم کردند که تصویری زشت و تحریف شده از کشورمان نمایش می‌دهد و چرا با یک سیاستگذاری و برنامه‌ریزی صحیح، کاری نکردند تا فیلمی در قواره و شأن نام ایران، امکان خودنمایی یابد؟
یکی از رسانه‌هایی که مطلبی را درباره این فیلم منتشر کرده و زودتر از مسئولان سینمای ما به عدم تناسب آن برای اسکار پی برده، هالیوود ریپورتر است که نوشته «مخاطب غربی با رسومات و فرهنگ محلی فیلم مشکل خواهد داشت.»
استدلال مدیران و اعضای شورای انتخاب فیلم برای اسکار در بنیاد فارابی این است که باید فیلمی معرفی شود که شانس بیشتری برای موفقیت در اسکار دارد و به این بهانه، هر سال آثاری معرفی می‌شوند که فقط خوراک تبلیغاتی علیه ایران را در فضای رسانه‌ای غرب بیشتر می‌کنند!