kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۴۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

اخبار کوتاه از فوتبال



صعود پرسپولیس به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا
دیدار برگشت تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و الدحیل قطر در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا عصر روز گذشته در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که در پایان نماینده فوتبال ایران موفق شد با نتیجه سه بر یک حریف خود را شکست دهد تا در مجموع با کسب برتری سه بر دو راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شود. گل‌های پرسپولیس را در این بازی سیدجلال حسینی، مدافع الدحیل و منشا به ثمر رساندند. این برد در شرایطی برای پرسپولیس به‌دست آمد که این تیم در نیمه اول با نتیجه یک بر صفر برابر حریف خود شکست خورده بود.
تراکتورسازی به دنبال جدایی بدون هزینه از توشاک
تمرین دیروز تراکتورسازی در شرایطی برگزار شده که جان توشاک به دلیل ترک ایران در کشور حضور نداشته و تا عصر روز گذشته سایت رسمی باشگاه تراکتورسازی موضعی در قبال این مسائل نداشته و گویا اتفاقی رخ نداده است. به نظر می‌رسد مسئولان تراکتورسازی بدون‌اشاره کردن به بحث ترک ایران از سوی توشاک به دنبال حل این مسئله به صورت مسالمت‌آمیز هستند. این طور که به نظر می‌رسد باشگاه تراکتورسازی بعد از شکست مقابل نفت آبادان و اتفاقاتی که در این مسابقه رخ داد دیگر تمایلی به ادامه همکاری با این مربی ندارد اما از یک سو هم نمی‌خواهند از کلمه اخراج برای این مربی استفاده کنند تا هزینه‌ای برای باشگاه نداشته باشد اما توشاک دیروز ناگهانی تبریز را ترک کرده و برخی منابع خبری از جلسه او با زنوزی مالک باشگاه در ترکیه خبر می‌دهند. ظاهرا در این جلسه قرار است به صورت مسالمت‌آمیز دو طرف به قرارداد پایان دهند.
غیبت کاوه رضایی در بازی با دورتموند
بازگشت به ترکیب بروژ در جدال جمعه شب برابر لوکرن باعث شد تا مصدومیت ستاره ایرانی تشدید و مانع حضور او در بازی‌های امشب لیگ قهرمانان شود. به نوشته Het Laatste Nieuws، باشگاه بروژ مجبور است بدون کاوه رضایی به مصاف دورتموند برود. مهاجمی که از شارلروا جدا و راهی مشکی آبی پوشان شد. جمعه شب در برابر لوکرن به ترکیب بازگشت اما دوباره آسیب دید تا غیبت این بازیکن در تمرینات روزهای گذشته عملا او را از فهرست بازی اول بروژی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا خارج کند. کاوه رضایی با مشکلاتی که در مچ پای راست داشت از حضور در اردوی تیم ملی هم انصراف داد تا به فیزیوتراپی و درمان آسیب دیدگی خود بپردازد. اما حضور او در بازی آغازین هفته هفتم ژوپیرلیگ مقابل لوکرن دوباره این آسیب را تشدید کرد تا کاوه در یکی از مهم‌ترین چالش‌های این فصل خود به راحتی حضور در معتبرترین تورنمنت باشگاهی در قاره سبز را از دست بدهد.
ملی پوش فوتسال ایران راهی چین شد
ملی پوش فوتسال ایران که روزها در لیگ روسیه به بازی می‌پرداخت با قراردادی به تیم شنزن نانلینگ چین پیوست. علی اصغر حسن‌زاده که یکی از مطرح‌ترین فوتسالیست‌های آسیا محسوب می‌شود پس از جدایی از لیگ ایران، دیروز رسما تیم جدید خود را انتخاب کرد و با عقد قراردادی به تیم شنزن نانلینگ چین پیوست تا از این پس در لیگ این کشور به بازی بپردازد. حسن زاده که پیش از این در تیم‌های تاسیسات دریایی و گیتی پسند نیز به میدان رفت در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به عنوان بازیکن کمکی پیراهن تیم مس سونگون را به تن کرد و با این تیم نیز به درخشش خود ادامه داد.
چمنیان: هدف ما قهرمانی در آسیا است
عباس چمنیان سرمربی تیم فوتبال نوجوانان، گفت: هدف ما کسب مقام قهرمانی در بازی‌های آسیایی است و در مسیر قهرمانی سهمیه جام جهانی هم کسب خواهد شد. وی افزود: بچه‌ها باید به این باور برسند که نماینده مردم ایران هستند و مسئولیت سنگینی دارند. باید موفقیت‌مان را تداوم ببخشیم. روند پیشرفت تیم قابل توجه بوده و اگر می‌خواهیم این روند متوقف نشود باید سهمیه جام جهانی را بگیریم. اگر برای اولین بار به صورت متوالی به جام جهانی صعود کنیم اتفاق بزرگی است. در این شرایط یک سال دیگر هم زمینه آموزش این بازیکنان ادامه دارد و می‌توانیم کار را برای پرورش استعداد این بازیکنان پیش ببریم.
امتیاز خوب محمدی در هفته هفتم لیگ روسیه
یکشنبه شب در ادامه هفته هفتم لیگ روسیه از ساعت 20 و30 دقیقه احمد گروژنی به مصاف اسپارتاک مسکو رفت. این دیدار با نتیجه 2 بر یک به سود گروژنی میهمان خاتمه یافت. میلاد محمدی ملی پوش کشورمان 90 دقیقه در میدان حضور داشت و 65 درصد از پاس‌های ارسالی او سالم به مقصد رسید. سایت چمپیونات روسیه در ارزیابی فنی خود از این دیدار به میلاد محمدی نمره خوب 6 و نیم داد.
توضیح ناظم الشریعه درباره تغییرات لیست تیم ملی فوتسال
سیدمحمد ناظم الشریعه در مصاحبه‌های اخیر خود تاکید کرده است که لیست تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در تورنمنت تبریز نسبت به گذشته ۹۰ درصد تغییر داشته است. مقایسه این لیست را با فهرست بازیکنان حاضر در جام ملت‌های فوتسال آسیا مشخص کرد که با توجه به حضور هشت بازیکن مشترک در دو لیست، تغییر ۹۰ درصدی تیم ملی صدق نمی‌کرد. سیدمحمد ناظم الشریعه در این خصوص گفت: منظور من تغییر تیم ملی نسبت به لیستی بود که در جام جهانی کلمبیا حضور داشت و توانستیم عنوان سوم جهان را کسب کنیم.از آنجا که هدف ما میدان دادن به بازیکنان جوان است و چشم انداز تیم ملی حضور موفق در جام جهانی ۲۰۲۰، از این جهت فهرست فعلی را با لیست جام جهانی قبل مقایسه کردم. سرمربی تیم ملی فوتسال یادآور شد: ما در این مدت بازیکنان جوان زیادی را دعوت کرده‌ایم. نفراتی که در لیگ عملکرد خوبی داشتند و نمی‌شد آنها را نادیده بگیریم. هدف ما پشتوانه‌سازی است و باید از همین حالا به نفراتی که کمتر بازی کرده‌اند و یا بازی ملی نداشته‌اند میدان بدهیم تا آبدیده شوند.