kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۲۶۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹

وزرا از پاسخ به نمایندگان مردم طفره می‌روند

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت:‌ بسیاری از وزرای دولت از پاسخگویی به سؤالات بی‌شمار نمایندگان مجلس در مورد نحوه عملکردشان فرار می‌کنند.

ولی داداشی در گفت‌وگو با تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ بسیاری از وزرای دولت به هیچ عنوان خود را در مقابل مردم و مجلس پاسخگو نمی‌بینند به طوری که ضمن بی‌جواب گذاشتن بسیاری از سؤالات نمایندگان بعضاً از پاسخگویی به آنان نیز فرار می‌کنند.
وی عنوان کرد:‌ پاسخگو نبودن بسیاری از وزرای دولت و عملکرد ضعیفشان موجب مطرح شدن مسائلی از قبیل استیضاح و یا سؤال از آنان در مجلس شده است.
نماینده مردم آستارا در مجلس با‌اشاره به اینکه مجلس تاکنون مکاتبات زیاد و بی‌نتیجه‌ای با بسیاری از وزرا دا‌شته است ابراز داشت:‌ نمایندگان مجلس برای دفاع از حقوق مردم و در راستای انجام وظیفه نظارتی خود مطالبه‌گری‌های جدی از عملکرد بسیاری از وزارتخانه‌ها دارند.
وی بیان داشت:‌ در ماه‌های اخیر اتفاقات بسیار زیادی در کشور به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی که مشکلات عدیده‌ای را برای مردم ایجاد کرد رخ داد اما مسئولان و وزرا به جای شفاف‌سازی از پاسخگویی فرار می‌کنند.
داداشی عنوان کرد:‌ امیدواریم دولت در مورد وزارتخانه‌هایی که تاکنون همکاری و ارتباط دو سویه لازم را با مجلس نداشته‌‌اند اقدامی انجام داده تا آنان در مسیر تعامل بیشتر با نمایندگان گام بردارند.
دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد:‌ اگر این نقش به خوبی در مسیر خود محقق شود مجلس نیز برای اجرای قانون و تدوین برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت برای کشور عملکرد بهتری خواهد داشت.
نماینده مردم آستارا در مجلس ادامه کوتاهی‌های انجام شده توسط وزرای اقتصادی دولت را غیرقابل پذیرش دانست و اظهار داشت:‌ با توجه به ایجاد مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی،‌ مردم ضمن اقدام جدی دولت جهت رفع نابه‌سامانی‌ها منتظر شنیدن پاسخ مسئولان هستند.