kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۴۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳
در هفتمین اجلاس رادیو تلویزیون کشورهای اسلامی

روحانی: باید برای یک نبرد فرهنگی در عصر ارتباطات آماده شویم

رئیس‌جمهور تاکید کرد : امروز باید خود را برای یک نبرد فرهنگی عظیم در دنیای ارتباطات با کشور‌های صنعتی و مدرن آماده کنیم تا بتوانیم نسل امروز و فردای خود را هدایت کنیم


 حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در هفتمین اجلاس مجمع رادیو و تلویزیون‌‌های اسلامی با بیان اینکه شاید غرب از نظر ابزار  و تجهیزات از ما قدمی جلو باشد اما ما دارای محتوایی سرشار از هدایتیم،گفت : این محتوا فرهنگ بلند اسلام و خاندان رسالت و اهل بیت است که می‌تواند بر ابزار غالب شود.
وی بر همین اساس انقلاب اسلامی را یک تجربه در این زمینه دانست و تصریح کرد: در انقلاب اسلامی ما ابزاری در اختیار نداشتیم در واقع تلویزیون و اعلامیه‌ای نداشتیم. چاپخانه‌‌هایی محدود با شرایطی محدود وجود داشت. تنها نوار ضبط صوت بود که از نجف یا پاریس از طریق تلفن به ایران منتقل می‌شد.
رئیس جمهور با اشاره به ایام گرامیداشت سوم خرداد و فتح خرمشهر تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر و ایام پیروزی مقاومت بر اسرائیل متجاوز است در هر دو نبرد ایمان و اراده بر ابزار مدرن پیروز شد و این درس‌‌هایی است که به ما می‌دهد که اگر محتوای ارزشمند تولید کنیم حتی با ابزار متوسط می‌توانیم بر آنهایی که ابزار مدرنتر دارند پیروز شویم و افکار نسل جوان خود را مجذوب فرهنگ بلند اسلام و اهل‌بیت (ع) قرار دهیم.
وی ادامه داد: امروز دعوای اصلی ما با غرب بر سر آن است که غرب می‌خواهد مصرف‌گرایی و لذت‌گرایی را در دنیای امروز به ویژه برای نسل جوان ما مسیر زندگی قرار دهد؛ بت مصرف یعنی بت لذت و در واقع بت بی‌عدالتی که غرب می‌خواهد در جهان بین مسلمان و غیرمسلمان ‌جهان در حال توسعه و توسعه‌یافته برقرار کند.
روحانی با تاکید بر اینکه بت تبعیض و لذت‌گرایی باید شکسته شود و جای همه این بت‌‌ها کلمه توحید بنشیند، اظهار داشت : ما امروز باید خود را برای یک نبرد فرهنگی عظیم در دنیای ارتباطات با کشور‌های صنعتی و مدرن آماده کنیم تا بتوانیم نسل امروز و فردای خود را هدایت کنیم و بعثت را در دل جوانان خود نهادینه نماییم.
وی با بیان اینکه اگر همه ابزار‌های خود را بکار بگیریم می‌توانیم پیروز شویم، گفت: نقش رسانه امروز دیگر تنها ارتباطات نیست بلکه رسانه امروز بر سبک زندگی و هنجار‌ها تاثیرگذار است.
روحانی تصریح کرد: اگر امروز نتوانیم با قدرت از فرهنگ خود صیانت کنیم سبک زندگی، خانواده، زن و همسر و جوان و دختر ما غربی می‌شود و آن روزی است که بت‌‌ها دوباره بجای توحید ظهور می‌کنند و این فاجعه‌ای برای دنیای اسلام است که دوباره با جاهلیت جدید روبرو شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه ما نباید از فریاد‌ها و زرق و برق‌‌های دنیای غرب بهراسیم، اظهار داشت: ما می‌توانیم موفق و پیشرو باشیم و می‌توانیم راه پیامبر را ادامه دهیم؛ اگر نمی‌توانستیم پیامبر هدایتگر و سراج منیر ما نبود و ما می‌توانیم راه پیامبر را برگزینیم و با بت‌‌ها بجنگیم.
وی ادامه داد: عده‌ای امروز اینچنین اسلام را معرفی می‌کنند که دزدیدن دختران در حال تحصیل در دبیرستان را افتخار دینی خود بدانند و دختر مسلمان را بعنوان برده تصرف کرده و این کار جاهلانه را بعنوان اسلام معرفی کنند.
روحانی تصریح کرد: آیا مسلمان می‌تواند شب آسوده بخوابد و ندای مسلمانی را بشنود و آن را تحمل کند؛ چطور قابل تحمل است که عده‌ای نادان که هرگز از پیامبر و قرآن بویی نبرده‌اند تروریسم، ارعاب و وحشت را در جوامع دیگر به نام دین، جهاد و قرآن ایجاد کنند.
رئیس جمهور ویژگی رسانه اسلامی را صدق حدیث و بیان حقیقت خواند و ابراز داشت رسانه‌‌های اسلامی نه تنها باید مورد اعتماد مردم خود و دنیای اسلام باشند بلکه باید مورد اعتماد مردم دنیا قرار گیرند.
به گزارش فارس، وی ادامه داد: در جنگ 33 روزه موضوعی که از پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه مهمتر است پیروزی رسانه مقاومت در برابر صهیونیست‌‌ها بود.
رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه باید کاری کنیم که همه دنیا اگر می‌خواهند صدای حقیقت را بشنوند به رسانه‌‌های اسلامی مراجعه کنند، تصریح کرد: در تمام رادیو تلویزیون‌‌های اسلامی باید صدق حدیق و ادای امانت سرلوحه ما باشد و مردم جهان به رسانه‌‌های ما اعتماد کنند و بلوغ جهانیان را با رسانه‌ای که صدق امانت و سرعت دارد تسخیر کنیم.