kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۳۶
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸

برخورد قضایی با بنگاه‌های جعل مدرک تحصیلی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از آغاز برخورد قضایی با بنگاه‌های جعل مدرک تحصیلی خبر داد.

علی زرافشان در گفت‌وگو با تسنیم گفت: آموزش و پرورش برای مقابله با جعل دیپلم که عمدتا از طریق برخی از آموزشگاه‌ها و با دریافت مبلغی اقدام به صدور مدرک جعلی دیپلم می‌‌کردند، وارد عمل شده و با عاملان آن برخورد قضایی می‌کند.
وی با اشاره به شناسایی تعدادی از جاعلان مدارک تحصیلی گفت: طی هفته آینده با این افراد که بنگاه‌هایی را برای جعل مدرک تحصیلی راه‌اندازی کرده‌اند، برخورد قانونی می‌کند
زرافشان نخستین جلسه ستاد جعل مدارک تحصیلی را امیدبخش دانست و گفت: یکی از مهمترین تصمیمات این جلسه شناسایی و برخورد قاطع با این‌گونه افراد متخلف است که طی هفته آینده شاهد برخورد قانونی با تعدادی از آن‌ها خواهیم بود. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به جاعلان مدرک تحصیلی هشدار می‌دهیم که آموزش و پرورش رفتار آن‌ها را رصد می‌کند و تحت نظر هستند، گفت: خانواده‌ها فریب این افراد را نخورند چرا که شاید این بنگاه‌ها در ظاهر برای آنها مدرک تحصیلی تهیه کنند، اما زمانی که برای تایید این مدرک تحصیلی مراجعه کنند مشخص می‌شود که این مدرک جعلی است و طبعا فرد در ادامه تحصیل دچار مشکل می‌شود.
زرافشان ادامه داد: با توجه به تغییر ترکیب اعضای ستاد مبارزه با جعل مدارک تحصیلی، قرار شد تا افراد جدید در این ستاد با حکم وزیر آموزش و پرورش منصوب شوند و جلسات به صورت منظم تشکیل شود تا موارد موردی که توسط استان‌ها و مناطق مطرح می‌شود مورد بررسی قرار گیرد.
وی با تاکید بر این مطلب که مدیران مدارس هیچ نقشی در این‌گونه تخلفات ندارند گفت: جاعلان، بنگاه‌ها، مراکزی را راه‌اندازی کرده‌اند که از طریق این بنگاه‌ها و مراکز اقدام به جعل مدرک تحصیلی می‌کردند و کم‌ترین ارتباط را با آموزش و پرورش دارند و از آن جا که جرم این افراد به طور مستقیم جعل مدرک تحصیلی است برخورد جدی قضایی با آن‌ها صورت می‌گیرد.