kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۰
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴

پستچي تقلبي را شناسايي کنيد

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ براي شناسايي فردي از مردم کمک خواست که در لباس پستچي به درب منازل مراجعه و به بهانه تحويل محموله پستي اقدام به سرقت و تجاوز به عنف به نواميس مي‌کند.
سرهنگ عباسعلي محمديان در گفت‌وگو با تسنيم ضمن هشدار به آزاد بودن اين فرد  گفت: با توجه به گزارشات رسيده جواني 20 تا 25 ساله مدتي است که در محدوده شرقي پايتخت و در حوالي خيابان‌هاي ابوذر، آهنگ و محلاتي با معرفي خود به عنوان «مامور پست» درست زماني که زنان در غياب همسرشان در خانه تنها هستند از اين زنان سرقت مي‌کند و در برخي موارد نيز سرقت وي با اذيت و آزار قربانيانش نيز همراه بوده است.
وي با اشاره به اينکه اين سارق متجاوز تاکنون بيش از 15 فقره اقدام به سرقت از زنان با همين شگرد داشته است گفت: وي با مراجعه به واحدهاي مسکوني ساختمان‌هاي چند طبقه، خود را مامور پست معرفي کرده و به بهانه تحويل بسته پستي خود را به منزل قربانيان مي‌رسانده و با کسب اطمينان از بازماندن در آسانسور ساختمان، از قربانيانش با تهديد و ارعاب مبادرت به سرقت مي‌کند.
محمديان با بيان اينکه اين فرد در برخي موارد نيز قربانيانش را مورد اذيت و آزار قرار مي‌دهد‌ تاکيد کرد: اين فرد معمولا پس از سرقت و اعمال مجرمانه خود به سرعت از طريق آسانسور ساختمان را ترک مي‌کند و با موتورسيکلت خود  از محل متواري مي‌شود.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ در پايان طولاني شدن کشف برخي از جرائم را به دليل فقدان مدارک کافي عنوان کرد و آن را فرصتي براي ارتکاب مجدد جرم توسط مجرمان دانست و با اعلام اين که تلاش براي دستگيري اين پستچي تقلبي ادامه دارد خاطرنشان کرد: شهروندان تهراني هوشيار باشند که در برخورد با چنين فردي ضمن اطلاع به پليس، مشخصات کامل اين فرد و پلاک وسيله نقليه وي را در اختيار پليس قرار دهند.