kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۴۲۱
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱

اخبار کوتاه از فوتبال



  واکنش کلانی به شایعه دخالت او و استیلی
در فهرست تیم ملی امید
 عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال می‌گوید استیلی هیچ نقشی در انتخاب بازیکنان تیم امید نداشته و کرانچار با برگزاری چند مرحله اردو، فهرست بازیکنان تیم امید را انتخاب کرده است.
 تیم امید زیر نظر زلاتکو کرانچار برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی آماده می‌شود. فهرست بازیکنان حاضر در تیم ملی امید چند ماه قبل و در اوایل حضور کرانچار به کمیته برگزاری مسابقه‌ها ارسال شد. یکی از روزنامه‌های ورزشی مدعی شده که این فهرست در غیاب کرانچار و توسط حمید استیلی مدیر تیم ملی امید و حسین کلانی، عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال تهیه شده و کرانچار نقشی در انتخاب بازیکنان حاضر در تیم ملی نداشته است.به گفته این روزنامه، با این تصمیم‌گیری چند بازیکن مستعد به خاطر نبود نام‌شان در فهرست نمی‌توانند تیم ملی را در بازی‌های آسیایی همراهی کنند.
حسین کلانی در واکنش به این مطلب که تحت عنوان «چهار بازیکن لیگ برتری مد نظر کرانچار را استیلی رجیستر نکرد» اظهار کرد: برخی در آستانه شروع بازی‌های آسیایی به دنبال شیطنت هستند. همان‌طور که قبل از جام جهانی شروع به تمسخر تیم ملی فوتبال کردند اما بعد از نتایج درخشان این تیم در جام جهانی به تعریف و تمجید پرداختند.
او ادامه داد:‌ فهرست بازیکنان حاضر در بازی‌های آسیایی پس از برگزاری چندین مرحله اردو و حضور حدود ۱۰۰ بازیکن در تمرین‌های تیم ملی تهیه شد و حمید استیلی و من هیچ نقشی در این فهرست نداشتیم و کرانچار آن را تهیه کرده است. استیلی مدیر تیم ملی امید است و به عنوان نماینده تام‌الاختیار فدراسیون فوتبال، کمیته فنی و هیئت رئیسه امور این تیم را انجام می‌دهد اما هیچ نقشی در مسائل فنی ندارد. شاید در مواقعی من یا کارشناسان دیگر مشورت‌هایی را بدهیم اما دخالتی در مسائل فنی نداریم.
عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال با تاکید بر این که همه بازیکنان توسط کرانچار بررسی و انتخاب شدند گفت: تعجب من این است که در اردوهای اخیر برخی از مربیان با تیم ملی امید که آبرو و حیثیت فوتبال ایران است همکاری نکردند و بازیکنان خودشان را به باشگاه‌هایشان فراخواندند و زمانی که تیم ملی امید آماده می‌شود نام ایران عزیز مطرح است و همه باید از خودگذشتگی نشان دهند. ایجاد فضای آرام و دوری از چنین شیطنت‌هایی کمک زیادی به تیم ملی امید می‌کند تا پس از سال‌ها طلسم صعود نکردن به المپیک شکسته شود.
بوردو مشتری جدی سامان قدوس
نظر مسئولان تیم بوردو فرانسه که به دنبال مهاجم قدرتمند برای تیم خود هستند، معطوف به سامان قدوس، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران شده است.
طبق گزارش فرانس فوتبال، سامان قدوس که در حال‌ حاضر در تیم استرشوند سوئد بازی می‌کند، در زمان برگزاری جام جهانی 2018 روسیه برای ایران دقایقی بازی کرد. به نظر می‌رسد که این بازیکن مورد علاقه مسئولان باشگاه بوردو است. سامان قدوس 24 ساله، 61 بار برای تیم باشگاهی خود به زمین رفته است.قدوس یازده بار برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بازی کرده است و یک گل به ثمر رسانده است. قدوس پیش از این نیز تایید کرده بود که چند پیشنهاد جدی باشگاهی دارد، اما باید با مدیر برنامه‌های خود مشورت کند. او اظهار کرده بود که هیچ فشاری بر روی او برای خروج از سوئد نیست. با این حال علاقه دارد که از این کشور خارج شود و اگر پیشنهاد مناسبی داشته باشد، این کار را انجام می‌دهد.
صالح: من فقط با مدیران باشگاه فجر مذاکره کردم
مجید صالح یکی از گزینه‌های سرمربیگری فجرسپاسی نسبت به پیوستنش به این تیم واکنش نشان داد. صالح یکی از گزینه سرمربیگری فجرسپاسی،‌مبنی بر اینکه آیا به عنوان سرمربی هدایت تیم فوتبال فجر را بر عهده گرفته‌اید، گفت: هنوز هیچ چیز مشخص نیست، مسئولان باشگاه فجر سپاسی با من مذاکره کردند و من یکی از گزینه‌های مدنظر مدیران باشگاه فجرسپاسی  هستم. مطمئنا اگر به توافق اصلی برسیم اعلام خواهم کرد ولی در حال حاضر هیچ چیز مشخص نیست. من نمی‌دانم چطور این خبر منتشر شده است ولی من با مدیران باشگاه مذاکره کردم مطمئنا در آینده مشخص خواهد شد.
استعفای سرمربیان ایسلند و پاناما
سرمربیان تیم‌های ملی فوتبال ایسلند و پاناما از سمت خود استعفا دادند و به دوران حضورشان در تیم‌های ملی این دو کشور پایان دادند.
 بعد از پایان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم چنان تغییرات در نیمکت‌های تیم‌ ‌ملی فوتبال ادامه‌ دارد. هرنان داریو گومس، سرمربی پاناما که این تیم را به اولین برد خود در تاریخ جام جهانی رساند، از هدایت این تیم استعفا داد. تیم او در جام جهانی روسیه موفق شد استرالیا را با دو گل شکست دهد. او در سال ۱۹۹۸ فرانسه هدایت تیم‌ ‌ملی فوتبال کلمبیا را بر عهده داشت و در سال ۲۰۰۲ روی نیمکت تیم‌ ‌ملی اکوادور نشست.
هم‌چنان هیمر هالگریمسون، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایسلند هم بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه استعفا داد. این مربی ۵۱ ساله پیش‌تر در کنار لارس لاگربک به طور مشترک هدایت ایسلند را عهده‌دار بود. هالگریمسون هم‌چنین در کشور خودش دندانپزشک است و کارهای پزشکی خودش را پیش می‌برد.
وریا غفوری به جمع مصدومان استقلال پیوست
مدافع استقلال به دلیل مصدومیت از اردوی تیمش در ترکیه جدا شد و برای بررسی میزان مصدومیتش به تهران می‌آید.وریا غفوری، مدافع راست استقلال که به تازگی قرارداد خود را با این تیم تمدید کرده و به همراه استقلال در اردوی ترکیه به سر می‌برد، به دلیل مصدومیت اردوی این تیم را ترک کرد و راهی تهران شد. مدافع راست استقلال برای بررسی میزان مصدومیتش و جلوگیری از تشدید این موضوع از اردوی این تیم جدا شد.
سایپا همچنان پیگیر شکایت‌ از صیادمنش
مدیرعامل باشگاه سایپا درباره شکایت این باشگاه از بازیکن جدید تیم فوتبال استقلال گفت: در این زمینه شکایت‌مان را اصلاح کردیم و نامه جدیدی را به فدراسیون ارسال می‌کنیم. روزبه وثوق احمدی، رئیس‌کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال درخصوص شکایت باشگاه سایپا از صیادمنش گفت: شکایت باشگاه سایپا از صیادمنش به دست ما رسید، اما مشخص نبود که دقیقاً چه خواسته‌ای دارند، به همین دلیل پاسخ دادیم که درخواست‌تان ناقص است و دوباره باید ادعای شکایت کنید.
رضا درویش در این خصوص اظهار داشت: بله، ما در این زمینه پیگیری و شکایت‌مان را اصلاح کردیم. قرار شد نامه‌ای جدید درخصوص شکایت از صیادمنش به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال بفرستیم و در این نامه تمام موارد و خواسته‌های‌مان را ذکر کنیم. خواسته ما این است که چطور صیادمنش که با ما قرارداد داشت توانسته با باشگاه استقلال قراردادی جدید ببندد.
انتقاد شدید حیدری از وضعیت این روزهای استقلال
کاپیتان تیم فوتبال استقلال به انتقاد از شرایط تیمش پرداخت و گفت که تکلیف تیم باید هر چه زودتر مشخص شود.
خسرو حیدری درباره شرایط این روزهای استقلال و استعفای رضا افتخاری از مدیرعاملی باشگاه اظهار داشت: در 10 سالی که در استقلال حضور دارم، وضعیت تیم را اینگونه ندیده بودم. همیشه هر اتفاقی قرار بود بیفتد، در زمان مناسب می‌افتاد، اما کمتر از 10 روز دیگر به آغاز لیگ باقی‌مانده و تکلیف‌مان مشخص نیست. تکلیف بازیکنانی که استقلال گرفته مشخص نیست، تکلیف بازیکنانی چون وریا غفوری و فرشید باقری که قرار بود با تمدید قراردادشان پول بگیرند، مشخص نیست. اینها با عشق و علاقه با استقلال تمدید کرده و به تمرینات آمدند.
وی افزود: با این مشکلات، بازی با پرسپولیس در سوپرجام را هم اضافه کنید. اصلا فکر نمی‌کردیم بازی را به سه بر صفر کنند، تصورمان این بود که بازی را به زمان دیگری موکول خواهند کرد، وگرنه با همه مشکلات بازی می‌کردیم. حاضریم همین فردا با پرسپولیس بازی کنیم، اما اینطوری حق‌مان را نخورند.
حیدری ادامه داد: زودتر باید تکلیف تیام و جپاروف را مشخص کنند. آیا این دو بازیکن تا یک هفته دیگر آماده بازی هستند؟ از وزیر ورزش می‌خواهیم نگاهی ویژه به استقلال داشته باشند تا تکلیف تیم مشخص شود. همانطور که گفتم در 10 سالی که هستم، تاکنون چنین وضعیتی ندیده بودم.وی با‌اشاره به اردوی استقلال در ترکیه به تسنیم گفت: اردوی تیم روی هواست و نمی‌دانیم در روزهای آینده در هتل محل اقامت‌مان می‌مانیم یا نه. هر کسی مسئول تیم است، باید زودتر تکلیف را مشخص کند که آیا باید در کمپ بمانیم یا نه. اینجا هر روز یک صحبتی می‌شود، یکی می‌گوید به آلمان می‌رویم (برای دیدار دوستانه برابر کارلسروهه) و دیگری می‌گوید نمی‌رویم. واقعا بلاتکلیف هستیم و امیدوارم از این بلاتکلیفی خارج شویم.