kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۴۵۷
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱

جمع‌آوری ۳ میلیارد فطریه و کفاره در استان تهران

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه در عید فطر امسال ۳ میلیارد تومان فطریه و کفارات جمع‌آوری شده است، از کمک ۲۷ میلیارد تومانی مردم استان تهران به مددجویان این کمیته در سه ماهه اول امسال خبر داد.



محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در نشست خبری با ‌اشاره به اجرای برنامه‌های این کمیته امداد امام خمینی(ره) در ماه رمضان گفت: سه فعالیت در ماه رمضان هدفگذاری شده که مهم‌ترین آن اطعام به نیازمندان بود و هفته اکرام و اطعام از 15 تا 21 رمضان برگزار شد و در مجموع 2 میلیارد و 250 میلیون تومان توسط خیرین صرف اطعام نیازمندان در طول این ماه شد.
وی با‌ اشاره به اجرای طرح مفتاح‌الجنه‌ًْ افزود: در این طرح 378 خانوار مورد بازدید مسئولان قرار گرفتند و 176 میلیون تومان کمک به خانواده‌های مورد بازدید شد، ضمن اینکه مردم استان تهران تا حال حاضر 3 میلیارد و 137 میلیون تومان فطریه و کفارات را به کمیته امداد داده‌اند که رشد 27 درصدی نسبت به سال گذشته دارد.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با ‌اشاره به فعالیت 3 هزار پایگاه جمع‌آوری فطریه و کفارات در روز عید فطر و فعالیت 3 هزار مؤسسه خیریه دارای هلوگرام مورد تأیید در این روز یادآور شد: سایت «حامی آرزوها» برای نخستین بار راه‌اندازی شد و 2500 آرزوی کودکان یتیم واگذاری شد که درنهایت در ماه رمضان 1221 آرزوی کودکان ایتام توسط نیکوکاران برآورده شده و مبلغ 47 میلیون و 470 هزار تومان تقبل شد و این سایت در طول سال نیز فعال است.
خرید 1میلیارد و 700 میلیون تومانی مردم از بازارچه خیریه
ولئیی با ‌اشاره به برگزاری بازارچه خیریه بیان داشت: جشن رمضان به مدت 30 شب در بوستان گفت‌وگو برگزار شد که قریب 64 هزار نفر در آن شرکت کردند، ضمن اینکه یک میلیارد و 700 میلیون تومان محصولات تولیدی مددجویان توسط مردم خریداری شد.
آزادی 27 زندانی غیرعمد در جشن رمضان
وی از آزادی 27 زندانی غیرعمد با کمک 400 میلیون تومانی مردم تهران در جشن رمضان امسال خبر داد و گفت: 250 میلیون تومان از کفاره پرداختی توسط مردم، به خرید ماکارونی و توزیع آن بین مددجویان اختصاص یافت، ضمن اینکه پیش‌بینی می‌‌کنیم جهیزیه 200 نوعروس با اعتبار یک میلیارد تومان، پیش‌بینی خرید 15 واحد مسکونی و درمان 2 هزار بیمار صعب‌العلاج از محل جمع‌آوری کفارات انجام شود.
 پوشش 122 هزار نیازمند در استان تهران
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال 54 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان تهران قرار گرفتند، تصریح کرد:‌ 16 هزار خانوار از یک تا چند خدمات کمیته استفاده می‌کنند و در مجموع 122 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان تهران قرار دارند، ضمن اینکه برای 871 کودک دچار سوءتغذیه زیر پنج سال بسته‌های غذاهایی تأمین شده است.
ولئیی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال حق بیمه تأمین اجتماعی 7 هزار و 423 مددجو به مبلغ 2 میلیارد و 155 میلیون تومان واریز شده است، گفت: 413 جهیزیه به مبلغ یک میلیارد و 652 میلیون تومان تأمین شده، ضمن اینکه ماهانه یکصد هزار تومان اجاره مسکن به 5 هزار و 630 خانوار پرداخت
شده است.
وی گفت: 20 هزار مددجوی مستأجر در استان تهران زندگی می‌کنند.
اعطای 5 میلیارد و 500 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه 5 میلیارد و 500 میلیون تومان قرض‌الحسنه در سه ماهه اول امسال اعطا شده است، گفت: 2 هزار و 382 خانوار جدید تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند که مهم‌ترین علت تحت پوشش قرار گرفتن آنها شامل فوت سرپرست با 49 درصد، 26 درصد به علت طلاق، 18 درصد به دلیل از کارافتادگی سرپرست و 4 درصد نیز به دلیل زندانی شدن سرپرست خانوار بوده است.
پرداخت 10 میلیارد تومان صدقه در سه ماهه اول امسال
ولیئی با بیان اینکه مردم استان تهران در سه ماهه اخیر بیش از 10 میلیارد تومان از طریق صندوق‌های صدقات صدقه داده‌اند، پیش‌بینی کرد در سال جاری تعداد خیرین و نیکوکاران 20 درصد اضافه شود و 20 درصد از صندوق‌های صدقات در خیابان‌ها و میادین جمع‌آوری شده و با استفاده از شیوه‌های نوین پرداخت، صدقات جمع‌آوری شود. وی با ‌اشاره به روش‌های صرف صدقات مردم در کمک به نیازمندان بیان داشت: این کارکردها شامل بیمه درمان مددجویان، تأمین جهیزیه، تحصیل دانشجویان، آموزش ‌اشتغال و رفع نیازهای اساسی خانواده‌ها، کمک به تأمین مسکن و پرداخت اجاره بهای مسکن مددجویان است، ضمن اینکه باید تأکید کنیم یک ریال از کمک‌ها و صدقات مردم غیر از محل جمع‌آوری صدقات، صرف امور دیگری نمی‌شود. وی از وجود 600 هزار صندوق صدقات در استان تهران خبر داد گفت: 40 هزار صندوق در معابر و خیابان‌ها تعبیر شده است و قرار است سالی 20 درصد از این صندوق‌ها کم شود و تا پایان سال جاری نیز مراجعه به خانواده‌ها و جمع‌آوری صدقات قطع شده و از طریق یک سامانه هوشمند و به صورت غیرحضوری صدقات جمع‌آوری می‌شود.