kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۲۲۰
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴

حوادث کوتاه از کشور


    
    سوخت قاچاق
زاهدان- خبرنگار کیهان: جانشین انتظامی شهرستان سراوان از کشف سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ نصرالله شیبک گفت: پلیس راه این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری ضمن توقیف یک دستگاه‌ تانکر، 32 هزار لیتر سوخت از نوع نفت‌گاز کشف کردند.
وی اضافه کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر شد.
 کلاهبرداری اینترنتی
اصفهان- خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس فتای استان اصفهان از دستگيری فردی كه در يكی از شبكه اجتماعی تحت عنوان بازارياب اقدام به كلاهبرداری از شهروندان کرده بود خبر داد.
سرهنگ «سيد مصطفي» افزود: شاكي اظهار داشت در شبكه اجتماعي تلگرام با فردي آشنا شدم كه خود را نماينده فروش يكي از كارخانجات توليد لوازم خانگي معرفي كرد، اينجانب به قصد خريد با وي آشنا شدم و فريب صحبت‌هاي او را خورده و مبلغ 10 ميليون ريال به عنوان پيش‌پرداخت به حساب او واريز كردم كه پس از واريز متوجه شدم اقدام وي كلاهبرداري بوده است.
وی اضافه کرد: با انجام تحقيقات تخصصي در فضاي مجازي و اقدامات كارشناسي، متهم شناسايي و در يك عملیات غافلگيرانه در مخفيگاه خود دستگير شد.
  بخشش اعدامی
گرگان- ایرنا: معاون قضایی و رئیس ‌شوراهای حل اختلاف گلستان گفت: بزرگواری اولیای دم باعث شد که یک محکوم به قصاص از چند قدمی چوبه دار برگشته و بخشیده شود.
احمد جعفری افزود: این محکوم چهار سال قبل در یک نزاع دسته‌جمعی و به علت کنترل نکردن خشم، یک نفر را به قتل رسانده بود.
وی اضافه کرد: حکم قصاص این فرد پس از تایید در دیوان عالی کشور و استیذان (اجازه اجرای حکم قصاص) رئیس ‌قوه قضائیه در دست اجرا بود که از سوی خانواده مقتول بخشیده شد.
دستگیری کلاهبردار
ارومیه- ایسنا: فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از انهدام شبکه کلاهبرداری حساب‌های بانکی در استان خبر داد.
سرتیپ ناصر اصلانی با بیان اینکه یکی از شهروندان با عضویت در یک ربات صیغه‌یابی در شبکه اجتماعی تلگرام اطلاعات حساب بانکی خود را وارد و مبلغی در جهت ثبت‌نام پرداخت کرده است افزود: این شهروند بعد از مدتی متوجه برداشت مبلغ هشت میلیون و 500 هزار ریال از حساب خود شده است.
وی با تاکید بر اینکه با بررسی‌های فنی و پلیسی مشخص شد چهار نفر متخصص هکر با تشکیل اکیپ حرفه‌ای و ایجاد ربات صیغه‌یابی فیک در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی افراد می‌کردند تصریح کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس هر چهار متهم مورد نظر پرونده در شهرستان تبریز شناسایی و با اخذ نیابت‌های قضایی دستگیر شدند.
رئیس ‌پلیس آذربایجان غربی تاکید کرد: متهمان تا قبل از دستگیری موفق به برداشت وجه از 35 کارت بانکی شده بودند.
دستگیری زمین‌خوار
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان گلپایگان فردی را که قطعه زمینی از اراضی ملی را تصرف کرده بود، دستگیر کردند.
سرهنگ حسین بساطی افزود: مأموران پليس آگاهي قطعه زميني به مساحت دوهزار و 500 مترمربع را كه به صورت غیرقانونی و بدون هیچ‌گونه مجوزي، تصرف و طي ساليان در آن كشت و کار شده بود با حضور نمايندگان قضایي و منابع طبيعي از تصرف خارج کردند.
وی با ‌اشاره به دستگیری فرد زمین‌خوار گفت: كارشناسان اداره منابع طبيعي ارزش زمين تصرف‌ شده را 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کردند.
لودر قاچاق
زاهدان- خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان از کشف یک دستگاه لودر قاچاق در زاهدان خبر داد.
سرهنگ ابراهيم ملاشاهي گفت: ماموران، حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه تریلر حامل یک دستگاه لودر مشکوک و جهت بررسی بیشتر خودرو مذکور را متوقف کردند.
وي با بيان اينکه ماموران در بازرسي از اين تریلر یک دستگاه لودر قاچاق فاقد مدارک گمرکی به ارزش پنج میلیارد ريال را کشف کردند‌، افزود: راننده خودرو به همراه محموله کشف‌شده بازداشت شدند.
سقوط خودرو به دره
همدان- خبرنگار کیهان: جانشین رئیس ‌پلیس راه استان همدان گفت: یک دستگاه خودروی پراید هنگام عبور از گردنه اسدآباد به داخل دره سقوط کرده و دچار حریق شد.
سرهنگ سعید اسماعیلی اظهار داشت: در این سانحه یک جوان بر اثر سوختگی شدید جان خود را از دست داد.
وی با بیان اینکه هنوز علت خروج این خودرو از مسیر اصلی مشخص نیست اضافه کرد: پس از سقوط این وسیله نقلیه به دره و واژگونی آن، چند مورد انفجار رخ داد.
وی اضافه کرد: یکی از عوامل انفجار و حریق این خودرو مجهز بودن این وسیله نقلیه به کپسول گاز بوده است.
نزاع دسته‌جمعی
گنبدکاووس- ایرنا: فرمانده انتظامی شهرستان آزادشهر از کشته شدن یک نفر در نزاع دسته‌جمعی در روستای قورچای این شهرستان واقع در شرق استان گلستان خبر داد.
سرهنگ محمدرضا اصلانی اظهار کرد: این واقعه به دنبال درگیری یک راننده کامیون که هنگام حمل بار کاه باعث قطع شدن سیم برق شده بود با برخی افراد عصبانی از قطع برق، اتفاق افتاده است.
وی افزود: تداوم این درگیری که در روستای قورچای از توابع بخش مرکزی شهرستان آزادشهر روی داد، باعث نزاع دسته‌جمعی می‌شود که بر اثر آن یک نفر کشته و دو نفر نیز مصدوم می‌شوند.
زمین‌لرزه
کرمان - خبرگزاری صدا و سیما: دو زمین‌لرزه با بزرگای 3/8 و 3/1 بامداد و صبح دیروز به ترتیب هجدک از توابع راور و منوجان را
 لرزاند.
مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد دو زمین‌لرزه با بزرگای 3/8  و 3/1 در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر در ساعات دوازده دقیقه بامداد و4:51 صبح دیروز و در عمق هشت و پانزده کیلومتری زمین به ترتیب روستای هجدک از توابع شهرستان راور و منوجان در جنوب استان را لرزاند.
لوازم یدکی قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان لرستان از توقیف یک دستگاه کامیون ایسوزو و کشف مقادیری انواع لوازم یدکی خارجی قاچاق در شهرستان ازنا خبر داد.
سرتیپ حاجی محمد مهدیان‌نسب افزود: در بازرسي از خودروی مذکور 13 قطعه گیربکس و دیفرانسیل خارجی، ماشین‌های سنگین فاقد مجوز گمرکی كشف شد.
فرمانده انتظامی لرستان با‌ اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر شده است، بیان کرد: کارشناسان ارزش محموله کشف‌شده را یک ميليارد ریال برآورد کرده‌اند.
انفجار وانت در ایستگاه CNG
اهواز- ایسنا: رئیس ‌مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان از کشته شدن یک پسربچه بر اثر انفجار وانت پیکان در ایستگاه CNG شادگان خبر داد.
دکتر شهیار میرخشتی اظهار کرد: در این حادثه مادر این پسربچه نیز دچار موج ناشی از دود شده بود که پس از ساعاتی بهبود یافت.