kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۲۱۱
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳

پلیس هرمزگان وارد کنندگان 200 تن گوشت آلوده را دستگیر کرد

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: افرادی که اواخر سال گذشته 200 تن گوشت فاسد و آلوده قاچاق را وارد کرده بودند توسط پلیس این استان دستگیر شدند.

 

به گزارش ایرنا، سرتیپ عزیزالله ملکی در جمع خبرنگاران افزود: به دنبال گزارش و رصد اطلاعاتی و اعلام سازمان دامپزشکی هرمزگان مبنی بر ورود غیرمجاز گوشت‌های منجمد خارج از شبکه دامپزشکی از شرق استان و نگهداری آنها در سه سردخانه در بندرعباس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی‌ها و استعلام‌های بعدی از مراجع قانونی مشخص شد پروانه‌های حمل بهداشتی ارائه شده این گوشت‌ها جعلی و بدون اعتبار است.
وی اظهار داشت: پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازدید میدانی مشخص شد که برچسب‌های موجود روی بسته‌های محصولات گوشتی از نظر تاریخ، تعداد و وزن با محتوای موجود در بسته‌بندی مغایرت داشته و از نظر ویژگی‌های ارگانیکی و ظاهری نیز با گوشت‌های مجاز وارداتی هیچ‌گونه همخوانی ندارند و همچنین اسناد گمرکی ارائه شده این محموله نیز از طریق گمرک تایید نشده است.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه بررسی این پرونده، نمونه‌ای از این گوشت‌ها جهت انجام آزمایش به اداره دامپزشکی استان ارجاع که در نتیجه آزمایش مشخص شد که این گوشت‌ها به هیچ عنوان قابلیت مصرف ندارند.
فرمانده انتظامی هرمزگان یادآور شد: در چند روز گذشته سه متهم این پرونده دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند. وی از مراجع و سازمان‌های مسئول درخواست کرد با توجه به گذشت چندین ماه از این پرونده نسبت به معدوم‌سازی این محموله اقدام کنند.