kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۹۳۱
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱

روی خط جام جهانی ۲۰۱۸



               * سید محمد سعید مدنی- روسیه
چشمی مصدوم شد
و جام جهانی را از دست داد
مدافع تیم ملی فوتبال ایران در تمرین روز یک‌شنبه دچار آسیب‌دیدگی شد. روزبه چشمی مدافع تیم ملی فوتبال ایران در تمرین روز یک‌شنبه دچار آسیب‌دیدگی عضلانی شد که پس از ارزیابی پزشکی و معاینات تکمیلی مشخص شد این بازیکن در بازی‌های آینده قادر به همراهی تیم ملی در جام جهانی نیست اما تا پایان رقابت‌های جام جهانی در کنار تیم ملی باقی خواهد ماند و به سرعت درمان و ریکاوری خود را زیر نظر کادر پزشکی تیم ملی آغاز کرده است.بازیکنان و کادر فنی تیم ملی قدردان تمامی کمک‌ها و تعهدات روزبه چشمی به تیم ملی است و برای او بهترین و سریع‌ترین ریکاوری را آرزو می‌کنند.
تمجید هیرو از عملکرد دفاعی ایران
سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا اعلام کرد ایران در ۱۹ بازی اخیرش تنها پنج گل دریافت کرده است. فرناندو هیرو، پیش از دیدار تیم‌ ‌ملی فوتبال ‌اسپانیا و ایران در یک نشست خبری حاضر شد و در مورد سیستم تیمش گفت‌: اگر من روش قبلی ‌اسپانیا را تغییر می‌دادم‌اشتباه می‌کردم. گل دوم دیگو کاستا نتیجه‌ یک کار گروهی بود که در طی این دو سال انجام شده بود. نمی‌توانم بگویم این نتیجه‌ عملکرد من است. من در اینجا حضور دارم تا به بازیکنانم انرژی مثبت بدهم. هدفمان پیروزی در هر بازی است. هیرو در ادامه‌ به دیدار برابر پرتغال‌اشاره کرد و گفت‌: تنها نکته‌ای که از بازی برابر پرتغال راضی نیستم دریافت سه گل بود. هنوز خیلی زود است بگوییم تیم‌های بهتری از ‌اسپانیا نیز در این جام حضور دارند. اتفاقی که برای تیم‌ ‌ملی فوتبال آلمان رخ داد ممکن است برای هر تیمی بیافتد. در اینجا ۳۲ تیم سطح بالا حضور دارند. همیشه بازی نخست سخت و پیچیده است و استرس بر بازی حکمفرما است. ما مقابل قهرمان اروپا یک امتیاز به دست آوردیم و در حال‌ حاضر تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را پیش رو داریم که در ۱۹ بازی آخر خود تنها پنج گل دریافت و ۳۷ بار دروازه‌ حریفانشان را باز کرده است. این تیم۱۷ گل از طریق ضربات آزاد زده است.
برگزاری آخرین تمرین تیم ملی
پیش از سفر به کازان
تیم ملی فوتبال ایران صبح دیروز به وقت محلی آخرین جلسه تمرینی خود را پیش از سفر به کازان برگزار کرد. این تمرین از ساعت ۱۰:۴۵ در کمپ باشگاه لوکوموتیو برگزار شد و ملی‌پوشان فوتبال ایران به مدت ۹۰ دقیقه برنامه‌های کادر فنی را انجام دادند. ملی‌پوشان فوتبال ایران پس از انجام این تمرین و صرف ناهار عصر دیروز مسکو را به مقصد کازان ترک کردند.آخرین جلسه تمرینی تیم ملی امروز از ساعت ۱۷:۳۰ در کازان برگزار می‌شود. پیش از این تمرین کارلوس کی‌روش در نشست خبری شرکت خواهد کرد. بر اساس اعلام کمیته داوران فیفا « آندرس کُنها» اروگوئه‌ای قضاوت دیدار ایران با اسپانیا را برعهده خواهد داشت.این داور اروگوئه‌ای دیدار تیم‌های فرانسه و استرالیا را در این مسابقات سوت زده بود.
هیجان هواداران ایران در سکوت کازان
کازان دومین میزبان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی همانند مسکو حال و هوای فوتبالی ندارد اما ایرانی‌هایی که برای تشویق تیم ملی به این شهر آمده‌اند پرشور و بی‌شمار هستند.‌ تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در دومین دیدارش در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در شهر کازان، پایتخت تاتارستان در فدراسیون روسیه به مصاف قهرمان جهان می‌رود. این دیدار روز چهارشنبه ۳۰ خرداد ماه در ورزشگاه کازان آره‌نا برگزار می‌شود.شهر کازان هشتمین شهر پر جمعیت روسیه است که بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، اما کازان نیز همانند مسکو چندان حال و هوای جام جهانی به خود نگرفته است و کمتر علائم و نشانه‌های رقابت‌های جام جهانی را می‌توان در سطح شهر دید. با این حال ایرانیان زیادی از سراسر جهان برای تشویق تیم‌ ‌ملی فوتبال کشورمان به کازان آمده‌اند.شهر کازان، شهر نسبتا کوچکی است که به نظر هزینه‌های زندگی در این شهر نیز کم‌تر از مسکو است، اما با توجه به برگزاری رقابت‌های جام جهانی در این شهر به گفته اهالی محل، قیمت هتل‌ها و مواد غذایی افزایش چشمگیری داشته است.
فیفا به خاطر سنگربان مصر
یک قانون جدید وضع کرد
فدراسیون بین‌المللی فوتبال قانون جدیدی را به خاطر سنگربان مسلمان مصری وضع کرد. تیم‌ ‌ملی فوتبال مصر در نخستین دیدار خود در جام جهانی 2018 روسیه با یک گل برابر اروگوئه تن به شکست داد. محمد الشناوی، سنگربان مصری‌ها در این دیدار عملکرد درخشانی از خود نشان داد و چند سوپر واکنش داشت و همین باعث شد تا به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شود. او بعد از بازی جایزه‌ای را که مسئولان برگزاری بازی‌ها با هماهنگی فیفا برای بهترین بازیکن در نظر گرفته بودند به خاطر اینکه تبلیغ یک شرکت غیر شرعی را داشت قبول نکرد. این اقدام سنگربان مصر باعث شد تا فیفا قانون جدیدی را وضع کند تا جایی که برای بازیکنان مسلمان جایزه‌ای را در نظر گیرد که مخالفتی با قوانین شرعی و اسلامی آنها نداشته باشد. سایت عربی اخبارنا مراکشی تاکید کرد که فیفا تصمیم گرفته است آرمی را که بر روی جایزه بهترین بازیکن وضع شده است در صورتی که یک بازیکن مسلمان به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شود بردارد. این آرم مربوط به یک شرکت تولید مشروبات الکلی است و به همین خاطر سنگربان مصری حاضر نشد این جایزه را قبول کند.
نمره خوب 2 کیکر به علیرضا فغانی
معتبرترین نشریه ورزشی آلمان به داور ایرانی مصاف ژرمن‌ها و مکزیک نمره خوب داد. هفته‌نامه کیکر در جدید‌ترین شماره خود که دیروز منتشرشد، به علیرضا فغانی، داور کشورمان که مامور قضاوت مصاف آلمان و مکزیک بود، نمره بازی 2 داد .این نشریه از داور ایرانی به عنوان یک قاضی با تصمیمات صحیح در زمین نام برد. فغانی به همراه 2 دستیار ایرانی یعنی سخندان و منصوری، این جدال را قضاوت کرد.
ایسکو: باید همان دقیقه اول
به ایران گل بزنیم
ایسکو، هافبک خلاق تیم ملی اسپانیا معتقد است که باید برابر تیم ملی کشورمان به یک گل زود هنگام دست یابند. ایسکو، ستاره رئالی تیم ملی اسپانیا در مورد بازی چهارشنبه شب گفت: تلاش می‌کنیم تا همان دقیقه اول به ایران گل بزنیم. باید تا حد مرگ در زمین بدویم و با استفاده از سبک بازی تعریف شده خودمان که پاسکاری و حفظ توپ است، کنترل میدان را در دست بگیریم. مطمئنم که موقعیت‌های زیادی خواهیم داشت و امیدوارم که خیلی زود بتوانیم به گل برسیم. باید بگویم که با ‌اشتیاق زیادی وارد رقابت‌ها شده‌ایم. هدف ما قهرمانی است و برای همین موضوع متحد شده ایم.ما در بازی دوم (برابر ایران) هم فقط و فقط به پیروزی فکر می‌کنیم تا مسیرمان به مرحله بعد را هموار کنیم.
علت شکست آلمان از دیدگاه نویر
دروازه‌بان و کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان گفت:بازی با سوئد و کره برای آلمان در حکم مسابقه انتخابی است.وی به خبرنگار کیکر گفت:از بازی تیم متعجب شدم.خیلی درجا بازی کردیم.دنبال ضدحملات زیادی دویدیم و در عقب زمین با ثبات نبودیم. نیمه اول به حریف خیلی فرصت‌ دادیم. اما از دقیقه 70 عملکرد‌مان بهتر شد. حالا دو بازی گروهی با سوئد و کره‌ حکم بازی انتخابی را برایمان پیداکرده است. نویر در مورد نقطه ضعف تیمش عنوان کرد: به نظرم بالانس کافی نداشتیم. باید بخش‌های مختلف تیم با هم خوب هماهنگ باشند.نه اینکه با فاصله از هم قرارگیرند. او همچنین عنوان کرد: ما سرعت بالا در پاسکاری نداشتیم. همینطور با سرعت بالا رو به جلو حرکت نکردیم. البته این موضوع نیمه دوم بهتر شد. اما همچنان دنبال تغییر نتیجه بودیم.
مهدوی‌کیا تماشاگر ویژه
دیدار ایران- اسپانیا
مهدی مهدوی‌کیا پیشکسوت فوتبال کشورمان برای تماشای بازی‌های جام جهانی دیشب تهران را به مقصد مسکو ترک کرد. مهدوی‌کیا که سابقه حضور در ۲ جام جهانی را در کارنامه دارد یکی از میهمانان ویژه دیدار تیم‌ملی کشورمان با اسپانیا است که چهارشنبه شب در شهر کازان برگزار می‌شود. این پیشکسوت فوتبال کشورمان بعد از بازی تیم ملی به تهران باز خواهد گشت تا به امور جاری خود بپردازد.
نظر جالب مورینیو
در رابطه با عدم نتیجه‌گیری  آلمان و برزیل
مربی منچستریونایتد درخصوص عدم نتیجه آلمان و برزیل در جام جهانی اظهار داشت: به نظرم کسانی که عاشق فوتبال هستند از این دیدارها لذت بردند. شب گذشته تیم‌های ملی آلمان و برزیل در اولین قدم خود در جام جهانی 2018 روسیه در کمال شگفتی متزلزل ظاهر شدند. آلمانی‌ها که مقابل مکزیک تن به شکست دادند و برزیل نیز در مصاف با سوئیس متوقف شد. مربی منچستریونایتد در این خصوص به شبکه تلویزیونی روسیه گفت: به نظرم روز فوق‌العاده برای فوتبال بود. به نظرم کسانی که عاشق فوتبال هستند، نه کسانی که از یک تیم خاص حمایت می‌کنند از این بازی لذت بردند.سوئیس بازیکن خاصی در زمین نداشت ولی واقعیت این بوده که آنها توانستند در زمین بهتر ظاهر شوند. دروازه‌بان آنها، شار، سفروویچ و هافبک‌ها سوئیس فوق‌العاده ظاهر شدند. وی ادامه داد: من این اتفاق را یک درام در فوتبال نمی‌دانم. مشخصا انتقاد از آنها زیاد است ولی آنها قدرتمند بازخواهند گشت. به نظرم آنها به دور بعد راه پیدا خواهند کرد و تیم‌های برتر راهی مرحله حذفی می‌شوند. وی ادامه داد: البته من اعتقاد داشتم که برزیل، آلمان و آرژانتین نیز باید پیروز می‌شدند ولی این اتفاق رخ نداد.